کدخبر: 6360

قیمت طلا | اونس طلا | اخبار اقتصادی

آخرین قیمت طلا در بازار اعلام شد | طلا چقدر شد؟

قیمت طلا و سکه در روز پجنشنبه روند متفاوتی را از یکدیگر ثبت کردند.

قیمت طلا ۱۸ عیار در روز پنجشنبه ۲۵ آذر به یک میلیون و ۲۹۹ هزار تومان افزایش یافت. سکه به نرخ ۱۳ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان نزول قیمت داشت.

قیمت طلا و سکه در روز پجنشنبه روند متفاوتی را از یکدیگر ثبت کردند. قیمت طلا صعودی و قیمت سکه نزولی بود. قیمت طلا ۱۸ عیار در روز پنجشنبه ۲۵ آذر به یک میلیون و ۲۹۹ هزار تومان افزایش یافت. سکه به نرخ ۱۳ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان نزول قیمت داشت.

اما در روز چهارشنبه به دلیل نوسانات ارز که در آن روز رخ داد عملکرد بازار طلا و سکه متفاوت بود. بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، سکه پس از استراحت کوتاه در روز سه‌شنبه، مجددا روز چهارشنبه به رشد بهای خود ادامه داد و باعث شد حباب قیمتی این کالا باز هم بیشتر شود.

در حالی که هیجانات در بازار ارز به میزان زیادی آرام گرفته بود و اونس طلا سیر نزولی داشت، سکه امامی تن به افت معنادار نداد؛ به طوری که هر سکه امامی روز گذشته در سطح ۱۳میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

بر این اساس، افزایش بها باعث شد تا سکه رکورد خود را پس از آبان‌ماه سال گذشته مجددا بشکند.

طلا در آستانه سال جدید میلادی از ابتدای هفته تغییر چندانی از خود نشان نداده است؛ به‌طوری که بهای آن پس از افت شدیدی که در معاملات روز سه‌شنبه داشت، به سیر نزولی خود در معاملات روز گذشته نیز ادامه داد و در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران به قیمت ۱۷۶۶دلار کاهش یافت.

معامله‌گران به نظاره نشسته‌اند تا ببینند بانک مرکزی آمریکا چه تصمیمی برای تعدیل سریع‌تر برنامه خرید اوراق قرضه و افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره می‌گیرد.

به گفته کارشناسان، بسیاری از سرمایه‌گذاران از عملکرد طلا در سال‌جاری ناامید شده‌اند، اما به روند طلا خوش‌بین هستند. مهم‌ترین محرک طلا، تهدید فزاینده تورم است.

از آنجایی که یکی از عوامل اثرگذار در بازار طلا وسکه نرخ ارز است، باید دید با آغاز هفته پایانی آذر، روند قیمت دلار به کدام مسیر حرکت می‌کند؛ زیرا قیمت طلا و سکه احتمالا همزمان با قیمت دلار نوساناتی داشته باشند.

ارسال نظر: