کدخبر: 6891

یارانه معیشتی | یارانه | زمان واریز یارانه

وعده افزایش یارانه رئیسی به کجا رسید؟ یارانه دی ماه زیاد می شود؟

قرار بود فرداشب همزمان با واریز یارانه بنزین دی ماه، یارانه جدیدی که دولت وعده پرداخت آن را در دی ماه داده نیز واریز شود.

قرار بود فرداشب همزمان با واریز یارانه معیشتی بنزین دی ماه، یارانه جدید نیز واریز شود اما براساس جزئیات اعلام شده یارانه‌بگیران فرداشب فقط یک یارانه دریافت می‌کنند.

قرار بود فرداشب همزمان با واریز یارانه بنزین دی ماه، یارانه جدیدی که دولت وعده پرداخت آن را در دی ماه داده نیز واریز شود.براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، فرداشب یارانه جدیدی واریز نمی‌شود و ۶ میلیون نفر یارانه‌بگیر همان مبلغ ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان یارانه بنزین را دریافت می‌کنند.

با این اطلاعیه این گمانه زده شد که دولت دیگر قصد پرداخت یارانه جدید را ندارد، اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور حاکی از این است که موضوع پرداخت یارانه جدید کنار گذاشته نشده و تا پایان دی ماه واریز می‌شود.

از آنجایی که یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی در روز بیستم دی ماه واریز می‌شود، احتمالا پرداخت یارانه جدید به روزهای پایان دی واگذار می‌شود.

بنابراین فرداشب فقط یارانه بنزین واریز می‌شود که مبلغ آن برای یارانه‌بگیران به این شرح است: خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان.

همچنین سیزدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را در پاییز پارسال دریافت کرده‌اند، کسر می‌شود.در خصوص یارانه جدید، محسن رضایی در آذر ماه وعده دو برابر شدن یارانه‌ها را در دی ماه داد. به گفته معاون اقتصادی رئیس‌جمهور یارانه یک خانواده چهار نفره در ماه جاری به ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد.

ابتدا قرار بود بخشی از این یارانه به صورت نقدی و بخشی به صورت بن کارت خرید کالا پرداخت شود. قرار است این یارانه جدید برای کسانی که در دهک‌های اول تا چهارم قرار دارند مبلغ ۱۲۶ هزار تومان و کسانی که در دهک‌های پنجم تا هفتم هستند مبلغ ۹۰ هزار تومان یارانه جدید پرداخت شود.

مبلغ یک خانوار چهار نفره در دهک‌های پنجم، ششم و هفتم باشد در این ماه ۳۶۰ هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کند. همچنین اگر این خانواده در دهک‌های اول تا چهارم باشد در مجموع ۵۰۴ هزار تومان یارانه جدید می‌گیرد.

ارسال نظر: