کدخبر: 7035

یارانه| واریز یارانه|خبر مهم برای یارانه بگیران

خبر خوش برای یارانه بگیران| یارانه بگیران حتما بخوانند

قصه بی پایان یارانه نقدی در دولت سیزدهم نیز ادامه پیدا کرده است.

خبر غافلگیرکننده دولت درباره یارانه نقدی

یارانه نقدی برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه مطرح شد. یارانه نقدی در سال های بعد از سبد خانوارهای پولدار حذف شد. با قول هایی که رئیسی داده است یارانه نقدی در دولت جدید با تغییراتی همراه خواهد شد. یارانه نقدی ابتدا در دولت احمدی نژاد ایجاد شد. خبرهای جدید پیرامون یارانه نقدی را اینجا بخوانید.

ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی

در حال حاضر یک خانواده چهار نفره ۱۸۲ هزار تومان یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ دریافت می‌کند و ۱۷۳ هزار تومان نیز یارانه معیشتی بنزین می‌گیرد که در مجموع حدود ۳۵۰ هزاز تومان است.

در بودجه یارانه نقدی دو نکته وجود دارد که نشان می‌دهد دولت به دنیال ایجاد تغییر در برنامه پرداخت یارانه‌هاست. از یک طرف بودجه دو یارانه ادغام شده و از سوی دیگر دولت فوریت سه ماهه برای حذف سه دهک از یارانه‌بگیران در نظر گرفته است.

دولت در لایحه بودجه سال آینده بودجه یارانه‌های نقدی و معیشتی به صورت تفکیک شده نیاورده و در مجموع ۷۳ هزار میلیارد تومان منابع برای پرداخت یارانه‌های نقدی درنظر گرفته است

احتمالا قصد دولت این است که این دو یارانه را در هم ادغام کند. با پرداخت ماهانه ۳۵۰ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی به صورت یکجا، حدود ۴۵۰ هزار تومان از کل یارانه‌ای که معاون اقتصادی رئیس جمهور گفته باقی می‌ماند که به گفته او به صورت بن خرید کالا در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد.

یارانه معیشتی چیست؟

یارانه نقدی برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه مطرح شد. یارانه نقدی در سال های بعد از سبد خانوارهای پولدار حذف شد. با قول هایی که رئیسی داده است یارانه نقدی در دولت جدید با تغییراتی همراه خواهد شد.

آنطور که رئیس‌جمهور توضیح داده این یارانه نوعی وام قرض الحسنه است که با کارمزد دو درصد پرداخت می‌شود؛ بنابراین نمی‌توان گفت که این یارانه بلاعوض است، اما نکته اصلی اینجاست که ابراهیم رئیسی گفته دولت به خانوار‌هایی که توان پرداخت ندارند کمک می‌کند.

​در این وعده رئیسی پیش‌بینی شده که به خانوار‌هایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می‌گیرد. معمولا حمایت‌های دولتی به گروه‌هایی مثل افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افراد با درآمد کم تعلق می‌گیرد. براساس برآورد‌ها این پنج دهک شامل افرادی می‌شوند که هر دو یارانه نقدی و معیشتی را دریافت می‌کنند.

ارسال نظر: