کدخبر: 7135

واکسن کرونا | واکسیناسیون | کرونا

واکسن کرونای آسترازنکا ته کشید | واردات واکسن ممنوع شد؟

محموله های ۸۸ و ۸۹ واکسن به میزان ۴۰۰ هزار دز و ۲ میلیون دز از نوع سینوفارم در روزهای اخیر از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) به صورت حمل یکسره ترخیص شد که با اضافه شدن این میزان، واردات واکسن به ۱۵۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۳۰۸ دز رسید.

سخنگوی گمرک گفت: با ورود ۲ محموله واکسن سینوفارم به کشور، میزان واکسن‌های وارد شده به ۱۵۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۳۰۸ دز رسید.

«سید روح اله لطیفی» اظهار داشت: محموله های ۸۸ و ۸۹ واکسن به میزان ۴۰۰ هزار دز و ۲ میلیون دز از نوع سینوفارم در روزهای اخیر از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) به صورت حمل یکسره ترخیص شد که با اضافه شدن این میزان، واردات واکسن به ۱۵۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۳۰۸ دز رسید.

وی با بیان اینکه این ۲ محموله آمار واکسن سینوفارم را به ۱۳۵ میلیون و چهار هزار و ۴۹۸ دز رساند، خاطرنشان‌کرد: پس از آن، واکسن استرازنکا به میزان ۱۳ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۶۱۰ دز، اسپوتنیک چهار میلیون و ۹۱ هزار و ۲۰۰ دز و باهارات با یک میلیون و ۱۲۵ هزار دز از مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده اند و به صورت حمل یکسره و بدون توقف ترخیص شد.

سخنگوی گمرک تصریح‌کرد: به دلیل تولید مناسب واکسن در داخل، میزان بالای واکسیناسیون و واردات مناسب در چند ماه اخیر، نیاز به واردات واکسن کرونا کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران از ابتدای فراگیری کرونا، اقدامات ویژه ای را برای ترخیص فوری اقلام مقابله با کرونا در دستور کار قرار داده و در حال حاضر نیز این رویه ادامه دارد و به محض ورود واکسن یا کالاهای مرتبط، با تصمیم ستاد ملی کرونا یا مسوولان وزارت بهداشت، محموله‌های وارده با حداقل اسناد و کمترین ایستایی ترخیص خواهد شد.

وی افزود: ۲ میلیون بسته کیت تشخیص کرونا اهدایی سازمان بهداشت جهانی نیز در روزهای اخیر از گمرک ترخیص و تحویل وزارت بهداشت شده است.

 از اسفندماه ۹۸ ویروس کووید ۱۹ در کشور شیوع پیدا کرد و از اسفندماه سال ۹۹ واکسیناسیون عمومی آغاز شده است. اکنون به دلیل افزایش سرعت واکسیناسیون کشور در مرحله تزریق دز سوم برای هر نفر قرار دارد.

ارسال نظر: