کدخبر: 7156

عطاالله امیدوار هنرمند معروف ایرانی درگذشت

عطاالله امیدوار معمار، شهرساز، نقاش، عکاس، خواننده و نوازنده شب گذشته ۱۳ دی ماه درگذشت.

عطاالله امیدوار معمار، نقاش، عکاس و خواننده شب گذشته ۱۳ دی ماه دار فانی را وداع گفت.عطاالله امیدوار معمار، شهرساز، نقاش، عکاس، خواننده و نوازنده شب گذشته ۱۳ دی ماه درگذشت.

پسر این هنرمند در تایید این خبر در گفتگو با خبرنگار صبا گفت که زمان خاکسپاری او هنوز مشخص نشده است.

عطاالله امیدوار تحصیلات ابتدایی خود را در شهر بافت و تحصیلات دوره متوسطه را در کرمان و پس از آن دردارالفنون تهران به پایان برد. او از کودکی به موسیقی و آواز گرایش داشت و به همین دلیل مقام نخست آواز در دبیرستان های کشور را بدست آورد.

وی به فعالیت های موسیقی نیز پرداخت و با تایید مشیر همایون شهردار، مجوز همکاری با برنامه «گل ها» را بدست آورد. وی در سال ۱۳۵۲ با سعید هرمزی آشنا شد و نزد او به فراگیری نواختن تار و سه تار پرداخت. قطعاتی با ساز سعید هرمزی و آواز امیدوار از آن دوران برجای مانده است.

او همچنین از آموزش های آواز سلیمان امیر قاسمی نیز بهره برد. وی به خواندنِ اذان در دستگاه های مختلف موسیقی نیز پرداخت و اذان هایی را با استناد به شیوه های آوازی در دستگاه های نوا، همایون و چهارگاه ضبط کرد که از آن میان، اذان او در دستگاه چهارگاه مورد توجه بیشتری قرار گرفت. این هنرمند تحصیلات دانشگاهی خود را در فرانسه ادامه داد و از دانشکده معماری بوزار فرانسه با درجه دکترا فارغ التحصیل شد.

این هنرمند نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی متعددی در ایران و خارج از کشور برگزار کرده است. ازجمله نمایشگاه‌های گروهی او در ایران می‌توان به «امرداد» و «سروده‌های روس داربست» و نمایشگاه نقاشی‌های او با نام «پیش‌درآمدی به هزاره سوم» در پاریس اشاره کرد.

خبرگزاری صبا درگذشت این هنرمند را به خانواده و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

ارسال نظر: