کدخبر: 7217

اخبار روز | اخبار مهم روز | اخبار حوادث

راز حادثه سانچی بعد از 4 سال فاش شد | فیلم کشتی سوخته

سانچی نام کشتی نفتکش متعلق به شرکت ملی نفت کش ایران بود.

 با گذشت 4 سال از ماجرای حادثه تلخی که برای کشتی سانچی رخ داد هنوز برخی از خانواده ای داغدیده چشم انتظار بازگشت عزیزانشان هستند.

سانچی نام کشتی نفتکش متعلق به شرکت ملی نفت کش ایران بود.کشتی سانچی دی ماه 96 در برخورد با کشتی صفر کریستال در آب های چین دچار سانحه آتش سوزی شد.در حالی که سانچی چند روز در آتش می سوخت،سرانجام در آب های چین غرق شد.بعد از غرق شدن سانچی، گواهی فوت 30 خدمه سانچی صادر شد و 3 جسد به ایران بازگردانده شد.اما تعدادی از خانواده ها مرگ عزیزان خود را در کشتی سانچی نپذیرفتند و با پیگیری قضایی از سوی آنها گواهی فوت تعدادی از خدمه ابطال شد.و حالا این سوال در ذهن خانواده ها هر روز موج می زند:«سرنوشت خدمه سانچی چه شد؟ آیا آنها زنده هستند؟»

16 دی ماه 1396 مصادف با 6 ژانویه 2018 کشتی سانچی که متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران که از عسلویه حرکت کرده بود و قرار بود برای تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود، در راه با یک کشتی فله‌بر چینی با ۶۴ هزار تن بار غله به نام «کریستال»در سواحل چین برخورد کرد.

 محموله نفتکش سانچی نفت فوق سبک با درجه اشتعال بسیار بالا بود که این موجب آتش‌سوزی فوق‌سریع کشتی شد. بر اثر برخورد این نفتکش با یک کشتی باربری در ۳۰۰ کیلومتری بندر شانگهای در سواحل شرقی چین، ۳۰ ایرانی و دو تبعه بنگلادشی ناپدید شده‌اند که بعد از چند روز جست‌وجو جسد ۳ نفر از ایرانیان مفقود در این حادثه پیدا شد.

پس از این حادثه رئیس‌جمهور ایران دستور تشکیل کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی را صادر کرد و ریاست آن به عهده علی ربیعی وزیر کار قرار گرفت و او برای پیگیری وضعیت این کشتی به چین سفر کرد. گروهی از تکاوران نیروی دریایی ارتش ایران نیز به محل حادثه اعزام شدند. روز بعد از حادثه، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا یک فروند هواپیمای گشت دریایی بوئینگ پی ۸ را به محل حادثه فرستاد که مساحت بیش از ۱۲٬۳۰۰ کیلومتر مربع حول کشتی را برای یافتن ملوانان جست‌وجو کرد.

ارسال نظر: