کدخبر: 7220

مسکن ملی/مسکن مهر/مسکن ارزان

مسکن ملی ارزان برای مجردها | فرصت کم هست عجله کنید

دیروز (۱۵ دی) آخرین مهلت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن بود؛ اما آقایان مجرد برای دوره جدید ثبت‌نام از چه زمانی باید اقدام کنند؟

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز ثبت‌نام آقایان مجرد بالای ۲۳ سال در نهضت ملی مسکن از دوشنبه ۲۰ دی‌ماه خبر داد.

دیروز (۱۵ دی) آخرین مهلت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن بود؛ اما آقایان مجرد برای دوره جدید ثبت‌نام از چه زمانی باید اقدام کنند؟

آن طور که تسنیم گزارش داده، محمود محمودزاده با اشاره به ثبت‌نام ۲ میلیون و ۴۵۶ هزار خانوار در نهضت ملی مسکن،‌ گفت: تمامی این متقاضیان به‌جز حدود ۱۰۰ هزار نفر پالایش شده‌اند.

وی با بیان این‌که فهرست متقاضیان پالایش‌شده به کارتابل استان‌ها و سازمان‌های مربوط ارسال شده است،‌ افزود: پس از این مرحله،‌کنترل فیزیکی مدارک و شرط پنجم یعنی سکونت ۵ سال بررسی می‌شود.

آغاز دور جدید ثبت‌نام برای مجردها

مسکن ملی

وی همچنین با اعلام اینکه دیروز آخرین مهلت ثبت‌نام برای متقاضیان نهضت ملی مسکن بود،‌ تصریح کرد: ۱۵ دی‌ماه آخرین مهلت برای دوره ثبت‌نامی بود که از ۲۸ مهرماه امسال آغاز شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر این اساس در دوره جدید ثبت‌نام، آقایان مجرد بالای ۲۳ سال می‌توانند از دوشنبه هفته آینده ۲۰ دی‌ماه اقدام به ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن (ثمن) کنند.

محمودزاده با اشاره به این‌ شرط تحویل واحدها به آقایان مجرد که تأهل آنها خواهد بود، تأکید کرد: در صورتی که متقاضیان در موعد تحویل متأهل نشده باشند، تمام تسهیلات و تخفیفات در نظر گرفته‌شده برای آنها حذف و واحد مسکونی به‌قیمت روز تحویل می‌شود.

بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان، برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یکسال تقلیل پیدا کرده است. بدین‌معنا اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با حدود یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد.

همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس حکم اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه، سابقه سکونت ۵ ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست.

سامانه ثمن برای ثبت نام متقاضیان فاقد مسکن طراحی شده و تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده و امروز مهلت ثبت نام برای ۴۶۰ شهر به اتمام می‌رسد.

ارسال نظر: