کدخبر: 7400

پرسپولیس/اخبار پرسپولیس/خبر ورزشی

پرسپولیس رکورد زد | نگرانی جدید یحیی گل محمدی لورفت

یکی از اساسی‌ترین دلایل موفقیت پرسپولیس در طول این سالها، آمار خوب خط دفاعی این تیم بوده است

 چرا کیفیت خط دفاعی پرسپولیس نسبت به چند فصل گذشته دچار افت شده است؟

یکی از اساسی‌ترین دلایل موفقیت پرسپولیس در طول این سالها، آمار خوب خط دفاعی این تیم بوده است

پرسپولیس با برانکو، کالدرون و خود یحیی، آمارهای دفاعی بسیار خوبی را به ثبت رسانده اما این فصل تا هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر 10 گل دریافت کرده است.

 به نظر می‌رسد که گل زدن به پرسپولیس دیگر مثل گذشته کار سختی نیست و حتی معمولی‌ترین تیم‌ها هم می‌توانند به راحتی دروازه این تیم را باز کنند،تیم‌های بحران‌زده‌ای مانند تراکتور و شهرخودرو (که در 13 هفته تنها سه بار توانسته بود به گل برسد) هم به راحتی توپ را از روی خط دروازه قرمزها عبور داده‌اند.

قرمزها در شرایطی به آمار 10 گل خورده پیش از نیم فصل رسیده‌اند که در طول 5 قهرمانی متوالی در لیگ برتر، هرگز این اتفاق برای پرسپولیسی‌ها رخ نداده بود. بدترین آمار این تیم در نیم فصل اول و طی 5 فصل گذشته، به لیگ برمی‌گردد که شاگردان یحیی گل‌محمدی با 8 گل خورده بازی های خود را در نیم فصل به پایان رسانده رساندند.

یحیی در 15 دیدار پرسپولیس در این فصل(با احتساب جام حذفی)، بیشترین تغییرات را در خط دفاعی تیمش نسبت به دیگر تیم‌ها داده است. سیدجلال حسینی، فرشاد فرجی، مهدی شیری و وحید امیری چهار مدافع پرسپولیس در دو هفته ابتدایی لیگ بودند و در هفته سوم، مهدی شیری جایش را به سیامک نعمتی داد منتهی پس از شکست مقابل آلومینیوم یحیی تصمیم گرفت در بازی مقابل گل‌گهر تغییر سیستم داده و روی به دفاع 3 نفره بیاورد.

سرمربی قرمزها پس از اینکه به این نتیجه رسید در دفاع 3 نفره نمی‌تواند خط دفاعی تیمش را به هماهنگی لازم برساند سراغ ترکیب سیدجلال حسینی، علی نعمتی، مهدی شیری و علی شجاعی رفت که مصدومیت سیدجلال حسینی و علی شجاعی باعث شد تا یحیی تصمیم بگیرد از نیمه دوم بازی مقابل تراکتور باز هم از فرشاد فرجی و علی نعمتی در قلب دفاع و سعید آقایی و مهدی شیری به عنوان مدافع کناری‌اش بهره بگیرد.

مرور عملکرد تیم‌های قهرمان لیگ برتر در ادوار گذشته یک وجه اشتراک بسیار مهم را بین آنها نشان می دهد. همه این تیم‌ها در دفاع تیم‌های بسیار قدرتمندی بوده‌اند و این خصوصیت در پرسپولیس لیگ بیست و یکم دیده نمی‌شود.

ارسال نظر: