کدخبر: 7628

پرسپولیس/اخبار پرسپولیس/خبر ورزشی

پرسپولیس آقای ایران شد

در 4 رویارویی قبلی، پرسپولیس 2 بار و ذوب‌آهن هم 2 بار با برتری راهی مرحله بعد شده‌اند.

به حکم قرعه، پرسپولیس و ذوب‌آهن در مرحله یک هشتم جام حذفی و در فولادشهر به مصاف هم می‌روند. دو تیمی که رویارویی‌شان در نیم فصل اول با برتری 2 گله تیم گل‌محمدی در خانه همراه بود. این پنجمین تقابل دو تیم در جام حذفی است.

 در 4 رویارویی قبلی، پرسپولیس 2 بار و ذوب‌آهن هم 2 بار با برتری راهی مرحله بعد شده‌اند. هر 2 رویارویی اول در جام حذفی را پرسپولیس برد ولی ذوب‌آهن برنده و صعودکننده در 2 رویارویی اخیر بوده است.

* 6 آذر 1390: ذوب‌آهن 2 - پرسپولیس3

  آخرین روزهای حمید استیلی روی نیمکت پرسپولیس با یک برد حیثیتی در اصفهان همراه شد. پرسپولیس در فولادشهر، ذوب‌آهن را در یک هشتم حذف کرد تا در یک چهارم، حریف استقلال شود. ذوب‌آهن با گل دقیقه 7 فرشید طالبی از مهمانش جلو افتاد ولی پرسپولیس با پنالتی دقیقه 17 مازیار زارع به بازی برگشت. در نیمه دوم باز هم ذوب‌آهن گل زد: این بار توسط محمد حسینی در دقیقه 56 ولی تیم استیلی خیلی زود و با گل دقیقه 60 امیرحسین فشنگچی بازی را مساوی کرد. این بار نوبت پرسپولیس بود که با گل دقیقه 78 مازیار زارع، جلو افتاد و با همین گل و نتیجه درنهایت برنده شد. پرسپولیس در مرحله بعد، 3 صفر به استقلال باخت و حذف شد.

* 15 اسفند 1391: ذوب‌آهن صفر- پرسپولیس یک

  سومین حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس در جام حذفی و ادامه روزهای خوب. این بار هم دو تیم در اصفهان و فولادشهر به مصاف هم رفتند. سرنوشت بازی بعد از تساوی بدون گل به وقت اضافه کشید و درنهایت این محمد نوری بود که با گلش در دقیقه 102 برنده شد و سالم از مرحله یک چهارم عبور کرد. 

پرسپولیس با گل‌محمدی تا فینال رفت ولی در نهایت به سپاهان باخت.

* 14 آذر 1393: پرسپولیس یک- ذوب‌آهن 2

  برای سومین بار در 4 فصل اخیر، پرسپولیس و ذوب‌آهن در جام حذفی به هم خوردند اما این بار در نیمه‌نهایی. برای اولین بار، پرسپولیس میزبان ذوبی‌ها در جام حذفی شد. بعد از تساوی بدون گل در نیمه اول، پرسپولیس با ضربه دقیقه 61 محمد نوری به گل اول رسید. اما سرنوشت در 10 دقیقه طوفانی تغییر کرد: اومانیا دقیقه 63 اخطار گرفت، مرتضی تبریزی دقیقه 69 گل مساوی را زد و دقیقه 72، اومانیا با گرفتن کارت زرد دوم، از بازی اخراج شد. 

در حالیکه همه منتظر سوت پایان و کشیده شدن بازی به وقت اضافه بودند، کارلوس سانتوس گل دوم و تیر خلاص را در دقیقه 1+90 شلیک کرد. 

* 13 آبان 1394: ذوب‌آهن 2- پرسپولیس صفر

جنجالی‌ترین رویارویی دو تیم در جام حذفی با هنرنمایی یدالله جهانبازی در فولادشهر. او برخورد توپ به سینه دروازه‌بان پرسپولیس را در مشورت با کمکش، هند تشخیص داد و رای به اخراج او در دقیقه 23 داد. شوک اصلی البته قبل از بازی و با اعلام محرومیت سوشا مکانی به پرسپولیس داده شده بود. قرمزها با چنین وضعی مجبور شدند، مرتضی قدیمی‌پور را روانه زمین کنند. بازی با دفاع جانانه پرسپولیس به وقت اضافه رفت ولی بالاخره مقاومت قرمزها دقیقه 108 شکست و روی اشتباه دروازه‌بان جوان، مرتضی تبریزی گل زد. گل دقیقه 116 رضا شکاری هم تیر خلاص بود و رای به حذف پرسپولیس برانکو در مرحله یک چهارم داد.

ارسال نظر: