کدخبر: 7929

اخبار سیاسی | خبر سیاسی | خبر سیاسی روز

حمله موشکی به پایتخت عربستان| جیزان و ابوظبی ویران شدند

خبرگزاری اماراتی وام با تایید این حمله موشکی مدعی شد که دو موشک نوع بالستیک را که انصارالله یمن شلیک کرده بود ردگیری و منهدم کرده است.

منطقه صنعتی جیزان عربستان و ابوظبی عربستان هدف حمله موشکی قرار گرفته است.دوشنبه گذشته بود که در پی حمله موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک امارات، انفجاری در نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و انفجار دیگری در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی رخ داد و سه کشته برجای گذاشت. اما ماجرای انفجار امروز چه بود؟

آنطور که ایسنا گزارش داده، خبرگزاری اماراتی وام با تایید این حمله موشکی مدعی شد که دو موشک نوع بالستیک را که انصارالله یمن شلیک کرده بود ردگیری و منهدم کرده است.

همچنین وزارت دفاع امارات اعلام کرد: حمله موشکی صورت گرفته هیچ تلفات و خساراتی نداشته و بقایای موشک‌های شلیک شده پیرامون ابوظبی سقوط کرد.

در بیانیه وزارت دفاع امارات آمده است که این کشور «آماده مقابله با هر گونه تهدیدی است و اقدامات لازم را برای محافظت از این کشور در برابر حملات انجام می‌دهد.»

شبکه المسیره یمن نیز به نقل از نیروهای مسلح یمن گزارش داد که سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی این نیروها تا ساعاتی دیگر درباره عملیات گسترده خود در عمق خاک عربستان و امارات بیانیه صادر خواهد کرد.

در پی این حمله موشکی پرواز هواپیماهای فرودگاه ابوظبی متوقف شد.از طرفی دیگر، شبکه المیادین از اصابت یک فروند موشک نوع بالستیک به منطقه صنعی جیزان عربستان خبر داد.

خبرگزاری رسمی عربستان «واس» به نقل از ائتلاف متجاوز سعودی این حمله را تایید کرد و از زخمی شدن دو نفر در این حمله خبر داد.

ائتلاف متجاوز عربی مدعی شد دو پهپادی که از استان الجوف یمن شلیک شدند را رهگیری و ساقط کرده است و سکوی پرتاب موشک بالستیک را در استان الجوف یمن  که حملات از آن جا صورت گرفته بود، منهدم کردند.

ارسال نظر: