کدخبر: 8217

رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟

جمهوری اسلامی ایران سیاست خارجی خود را همواره بر پایه اصل استقلال تنظیم نموده است؛ اما استقلال به معنای عدم ارتباط با کشورهای دیگر و ملت‌های دیگر نیست ارتباط با کشورهای شرقی و غربی اگر بر مبنای سه اصل عزت، حمکت و مصلحت باشد هیچ منعی ندارد و با غرب‌گرایی و شرق گرایی متفاوت است.

نماینده مردم دزفول در مجلس با اشاره به وضعیت فرهنگیان یادآور شد: ضمن شنیدن صدای اعتراض معلمان، دولت باید لایحه رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان را با جدیت دنبال کرده و اجرایی نماید.

سیداحمد آوایی در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به مسائل ملی و منطقه‌ای اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران سیاست خارجی خود را همواره بر پایه اصل استقلال تنظیم نموده است؛ اما استقلال به معنای عدم ارتباط با کشورهای دیگر و ملت‌های دیگر نیست ارتباط با کشورهای شرقی و غربی اگر بر مبنای سه اصل عزت، حمکت و مصلحت باشد هیچ منعی ندارد و با غرب‌گرایی و شرق گرایی متفاوت است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید هوشمندانه تلاش کند تا بر مبنای تحقق حداکثر منابع ملی نسبت به تنظیم روابط با همسایگان و دیگر کشورها اقدام نماید؛ مهمترین مولفه قدرت در سیاست قدرت خارجی مشروعیت داخلی است بر همین اساس باید با گفت‌وگو با نخبگان داخلی طرز تفکرهای مختلف به سوی ایجاد اجماع داخلی در جهت حل مشکلات کشور گام برداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: متاسفانه تمام دولت‌ها زمانیکه سرکار می‌آیند؛ سنگری را فتح کرده‌اند. دولت‌های قبل خود را خائن فرض کرده و تحت تاثیر فشار گروه‌های خاص و احزاب می‌خواهند تدبیری ایجاد کنند. به وزرای محترم تاکید می‌کنم در مقابل فشار فرصت طلبان بی ریشه جهت انتصابات فامیلی و بی ریشه مقاومت نموده ولو به قیمت از دست دادن جایگاه خود باشد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: ناکارآمدی خودورسازان داخلی بلای جان ملت شده است یکی از عوامل متعدد تصادفات و تلفات جاده‌ای ایمنی پایین و کیفیت نازل خودروهای داخلی است؛ آیا در شان خانواده‌های شریف ایرانی استفاده خودرو بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان است که از آن به عنوان ارابه مرگ یاد می‌کنند!؟ خودروسازان به واسطه حمایت‌های بی ضابطه دولت‌ها صحنه‌های وحشتناک تصادفات جاده‌ای را می‌بینند و شانه از مسئولیت خالی می‌کنند. راه حل این موضوع مشخص است خصوص سازی شرکت‌های خودروسازی و همچنین اجازه واردات خودروهای با کیفیت با تعرفه‌های منصفانه که در نهایت منجر به بالا رفتن کیفیت و پایین آمدن قیمت در صنعت خورو سازی کشور خواهد شد.

وی تاکید کرد: موضوع دیگر احتساب خدمت ۳/۴ کارگزاران دولت در مناطق جنگی به صورت حضور داوطلبانه است، که مورد موافقت فرماندهی معظم کل قوا قرار گرفته است، اما متاسفانه منجر به صدور گواهی ایثارگری داوطلبانه نشده است، لذا از ستاد کل نیروهای مسلح تقاضا دارم، این گواهی را جهت بهره مندی از امتیازات ایثارگری کارکنان دولت در مناطق جنگی صادر نماید.

آوایی خاطر نشان کرد: جناب آقای رئیس جمهور، شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی و دانش بنیان را دریابید، در این شرایط بحران اقتصادی این شرکت‌ها که نقش ویژه‌ای در ایجاد اشتغال دارند به دلیل مقررات دست و پاگیر دستگاه‌های دولتی به ویژه سازمان‌های تامین اجتماعی، امور مالیاتی و تعزیرات با فشار شدید مواجه شده‌اند و این همان خودتحریمی است که مکمل تحریم‌های خارجی است، لذا تقاضا دارم پشتیبانی و حمایت از این مجموعه‌ها را در برنامه جدی دولت قرار بدهید، در غیر این صورت همین میزان اشتغال نیز نابود خواهد شد.

 

ارسال نظر: