کدخبر: 8243

کرونا | آمار کرونا | ویروس کرونا

قربانیان کرونا 4 رقمی شدند | اوج گیری دوباره کرونا

شیوع اومیکرون در کشور و حدود ۲۲ هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا تنها در ۲۴ ساعت! روند ابتلا به کرونا در روزهای اخیر صعودی بود و متخصصان برای شدت گرفتن این وضعیت بارها هشدار داده‌اند.

شیوع اومیکرون در ایران در حالی است که هنوز حدود ۶ میلیون نفر واکسینه نشده‌‌اند و حدود ۶ میلیون نفر نیز تنها یک دز واکسن را تزریق کرده‌اند. سوری، متخصص اپیدمیولوژی می‌گوید: «زمان زیادی برای کنترل اومیکرون نداریم. شاید حدود ۴ تا ۶ هفته دیگر به قله پیک ششم کرونا برسیم.»شیوع اومیکرون در کشور و حدود ۲۲ هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا تنها در ۲۴ ساعت! روند ابتلا به کرونا در روزهای اخیر صعودی بود و متخصصان برای شدت گرفتن این وضعیت بارها هشدار داده‌اند.

اومیکرون، سویه دیگر ویروس کرونا با سرعت زیاد در کشور در حال انتشار است. ایران در حالی وارد موج ششم کرونا شد که هنوز حدود ۶ میلیون نفر واکسینه نشده‌‌اند و حدود ۶ میلیون نفر نیز تنها یک دز واکسن را تزریق کرده‌اند.روز گذشته بر اساس اعلام وزارت بهداشت، حدود ۲۲ هزار بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که بیش از هزار نفر از آنها بستری شدند. همچنین تعداد فوتی‌های کرونا به ۴۴ نفر رسید در حالی که روز شنبه (۹بهمن ماه) تعداد فوتی‌های کرونا ۲۰ نفر بود.

فوتی‌های کرونایی سه رقمی شدند؟

کرونا

حمید سوری، متخصص اپیدمیولوژی درباره شیوع اومیکرون به تجارت‌نیوز می‌گوید: «سرعت انتشار اومیکرون بسیار بالاست. در مدت زمان کوتاهی به قله پیک ششم کرونا می‌رسیم. باید به سرعت اقدامات لازم را انجام دهیم که شدت این روند صعودی را کند کنیم. این اقدامات باید زودبازده باشد.»

او با اشاره به تعداد فوتی‌های کرونا در روز گذشته، ادامه می‌دهد: اگر فوتی‌های تائید نشده و تست‌های منفی کاذب را هم در نظر بگیریم، برآورد من این است که مرگ‌ومیر کرونایی ما باید تاکنون سه رقمی شده باشد. زمانی که مرگ‌ومیر سه رقمی باشد یعنی یک جهش بسیار نگران‌کننده در چند روز داشته‌ایم. شاید حدود ۴ تا ۶ هفته دیگر به قله پیک ششم کرونا برسیم. پس زمان زیادی نداریم. این زمان به رفتار ما بستگی دارد و ممکن است زودتر یا دیرتر اتفاق بیفتد.»

اعمال مقررات سختگیرانه برای کنترل کرونا

کرونا

در شرایط فعلی و شیوع اومیکرون اما همچنان بسیاری از افراد قصد واکسیناسیون کرونا را ندارند. سوری با اشاره به آنها ادامه می‌گوید: «ما در واکسیناسیون کرونا تا حدی پیش رفتیم اما هنوز حدود ۸۰ درصد جامعه دز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند. بنابراین نمی‌توان روی وضعیت واکسیناسیون فعلی حساب کرد. مگر اینکه شناسایی درستی در این زمینه انجام شود و پوشش واکسیناسیون را بالا برد. به طور مثال به خانه‌ها برویم و واکسیناسیون را برای افراد انجام دهیم یا مقررات سختگیرانه‌ای اعمال شود که مردم مجبور به واکسیناسیون شوند.»

ارسال نظر: