کدخبر: 8409

مدارس / بازگشایی مدارس / مدارس دخترانه

مدارس تعطیل شد | جولان اومیکرون همه را خانه نشین کرد

اگر تعداد مبتلایان در مدارس زیاد شد استاندار اختیار دارد برای تعطیلی تا مدت خاصی برای آن مدرسه تصمیم‌گیری کند.

آموزش آنلاین با شیوع اومیکرون در کشور بار دیگر از سر گرفته شد. وزیر کشور درباره تعطیلی مدارس گفت: «اگر تعداد مبتلایان در مدارس زیاد شد استاندار اختیار دارد برای تعطیلی تا مدت خاصی برای آن مدرسه تصمیم‌گیری کند.» اما کدام مدارس تعطیل شدند؟

تنها در سه روز گذشته بر اساس آمارهای اعلامی وزارت بهداشت بیش از ۱۰۰ هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند. حالا برخی از دانش‌آموزان بار دیگر آموزش آنلاین را از سر گرفتند. اومیکرون در کشور به شتاب در حال شیوع است. معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز از اعلام آماده‌باش به تمام مراکز بهداشتی کشور با ورود به موج ششم کرونا خبر داد.

در همین حال احمد وحیدی، وزیر کشور درباره تعطیلی مدارس گفت: «اگر تعداد مبتلایان در مدارس بیشتر شد استاندار اختیار دارد برای تعطیلی تا مدت خاصی برای آن مدرسه تصمیم‌گیری کند. لذا تصمیم‌گیری سراسری در یک استان برای تعطیلی مدارس وجود ندارد چنین اختیاری به استانداران داده نشده است.»

کدام شهرها آموزش آنلاین را از سر گرفتند؟

مدارس

تاکنون در برخی از شهرها اعلام شد که دانش‌آموزان به جای حضور در مدارس، کلاس‌ها را آنلاین ادامه دهند. به گزارش ایرنا، روابط عمومی آموزش‌وپرورش سیستان ‌وبلوچستان اعلام کرد: «موج جدید شیوع ویروس کرونا مدارس این استان را در روز شنبه ۱۶ بهمن تعطیل کرد و آموزش به صورت غیرحضوری است.»

ولی اله حیانی، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان نیز خبر داد: «فرآیند آموزش در کلیه مقاطع آموزش‌وپرورش، حوزه‌های علمیه و کلیه سطوح دانشگاه‌ها به استثنای دوره تکمیلی در ۶ شهرستان اهواز، آبادان، دزفول، شوشتر، امیدیه و ایذه به مدت یک هفته غیرحضوری است.»

عیسی سهرابی، سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان گفت: «با توجه به شیوع سویه جدید کرونا فعالیت آموزشی مدارس استان در شهرستان‌های با وضعیت کرونایی نارنجی و قرمز به مدت یک هفته مجازی شد.»

اما تنها این دو استان نیستند که باید غیرحضوری کلاس‌ها را باید عیرحضوری ادامه دهند. مدارس ابتدایی استان تهران نیز به مدت یک هفته به آموزش‌های غیرحضوری بازمی‌گردند. مهدهای کودک تعطیل و مدارس مقطع اول و دوم متوسطه همچنان به صورت حضوری فعال‌اند.

همشهری هم در گزارشی نوشت: «در گلستان، مرکزی، هرمزگان، کردستان‌ و چند استان دیگر مدارس غیرحضوری شده‌اند.»

ارسال نظر: