کدخبر: 8512

استقلال | اخبار استقلال | اخبار ورزشی

برد استقلال در جیب مطهری | مطهری سوگلی استقلال شد

اما آیا واقعا چنین موضوعی صحت دارد؟

ارسلان مطهری از روی نیمکت به زمین آمد و گل برتری تیمش را زد. شماره 72 از این نمونه‌ها بسیار دارد و شاید به همین دلیل هم هست که این انگاره در اذهان ایجاد شده که مطهری وقتی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین می‌شود، مهره خطرناک‌تری است نسبت به روزهای حضور در ترکیب اصلی. 

* در یک قدمی رکورد

  صدرنشین زدن گل به عنوان بازیکن تعویضی در تاریخ لیگ برتر، ایمان حیدری است. بازیکن سال‌های دور پیکان که 16 بار با چنین مختصاتی موفق به زدن گل شد. فصل که شروع شد، ارسلان مطهری با زدن 11 گل این‌چنینی، نفر سوم بود و حالا این آمار به 14 گل رسیده و مهاجم استقلال را به نزدیکی‌های صدر جدول از این حیث رسانده است.

* در استقلال

  مطهری با پیراهن استقلال تا به حال 21 گل زده است شامل 15 گل در لیگ برتر، یک گل در جام حذفی و 5 گل در لیگ قهرمانان آسیا. این گل‌ها را اگر براساس حضور او در ترکیب اصلی یا وارد شدن به زمین به عنوان بازیکن تعویضی تفکیک کنیم، به چنین نتیجه‌ای می‌رسیم: 12 گل زده وقتی تعویضی به زمین می‌آید و 9 گل به عنوان بازیکن حاضر در ترکیب اصلی.

* در لیگ برتر

  از 15 گلی که مطهری برای استقلال در لیگ برتر زده، 8 گل به نام بازیکن جانشین ثبت شده و 7 گل به عنوان بازیکن حاضر در ترکیب اصلی. 

مطهری در نیم فصل دوم لیگ نوزدهم به استقلال پیوست و 5 گل زد. 3 گل اولش را وقتی زد که در ترکیب اصلی بود و دو گل بعدی‌اش را وقتی بازیکن جانشین بود. او در تمام لیگ بیستم 7 گل برای استقلال زد شامل 4 گل  وقتی فیکس بود و 3 گل  به عنوان بازیکن جانشین. قصه این فصل اما کاملا فرق دارد؛ مطهری 3 گل برای استقلال زده و هر 3 گل را وقتی به عنوان بازیکن جانشین وارد ترکیب اصلی شد. 

تنها گل مطهری برای استقلال در جام حذفی، در بازی فینال وارد دروازه تراکتور شد وقتی دقیقه 46 وارد زمین شد و دقیقه 80 گل زد. 5 گل به نام مطهری با پیراهن استقلال در لیگ قهرمانان آسیا ثبت شده. 2 گل وقتی بوده که او در ترکیب اصلی حضور داشته و 3 گل وقتی مطهری از روی نیمکت وارد زمین می‌شود.

ارسال نظر: