کدخبر: 8464

استقلال/اخبار استقلال/اخبار ورزشی

راز صدرنشینی استقلال فاش شد

این درست که آرش برهانی، بهترین گلزن استقلال در لیگ برتر و تاریخ باشگاه است ولی وقتی از ماشین گلزنی حرف می‌زنیم، بی‌تردید منظور رضا عنایتی است.

در چند سال اخیر، سابقه نداشته استقلال حتی در صورت باخت هم صدر جدول را از دست بدهد ولی تیم مجیدی اگر به هوادار ببازد هم جایگاهش در رده اول را از دست نمی‌دهد مگراینکه این شکست با اختلافی بیشتر از 8 گل باشد!

1/ ماشین گلزنی

  این درست که آرش برهانی، بهترین گلزن استقلال در لیگ برتر و تاریخ باشگاه است ولی وقتی از ماشین گلزنی حرف می‌زنیم، بی‌تردید منظور رضا عنایتی است. عنایتی در لیگ برتر، 113 بازی برای استقلال انجام داد، 59 گل زد و 23 بار هم پاس گل داد. او با استقلال در لیگ پنجم، قهرمان شد و عنوان آقای گلی لیگ‌های 4 و 5 را هم تصاحب کرد.

2/ مرد محبوب

  بدون هیچ شک و تردیدی، فرهاد مجیدی را می‌توان محبوب‌ترین بازیکن استقلال در تاریخ لیگ برتر لقب داد. او درمجموع 139 بازی برای استقلال در لیگ برتر کرد، 46 گل زد و 23 پاس گل داد. شماره 7 به عنوان کاپیتان، جام‌های قهرمانی لیگ 8 و 12 را بالای سر برد. 

3/ این 2 نفر

  رضا عنایتی و فرهاد مجیدی، مدت بسیار کمی کنار هم بازی کردند: فقط نیم فصل اول لیگ نهم. این دو نفر تنها 12 بازی را کنار هم برای استقلال به میدان رفتند و درمجموع 690 دقیقه در تاریخ باشگاه، هم رضا عنایتی در زمین بود و هم فرهاد مجیدی.

4/ شعبه دیگری دارد

  هوادار را می‌توان و باید شعبه دوم استقلال نامید. از رضا عنایتی به عنوان سرمربی تا نشستن بهرام امیری روی صندلی مدیرعاملی؛ از باتجربه‌هایی مثل محمد قاضی، داریوش شجاعیان و روح‌الله باقری تا جوانانی مانند آرش داجلیری، امیرحسین خدامرادی و محمدجواد محمدی و البته جدیدترین استقلالی هوادار: بابک مرادی.

5/ دروکننده وارد می‌شود

هوادار در اولین بازی نیم‌فصل دوم برابر تیمی قرار می‌گیرد که همه عناوین برتر نیم فصل اول را درو کرده و به نام خودش سند زده است: بیشترین برد، کمترین باخت، بیشترین گل زده، کمترین گل خورده، بهترین تفاضل و بیشترین امتیاز.

6/ رکورد ویژه

  رویارویی با هوادار، هفدهمین بازی‌ای است که فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال برابر مربیانی با سابقه بازی برای این تیم در لیگ برتر برگزار می‌کند. مجیدی در 16 تقابل قبلی فقط یک بار شکست خورده: برابر نکونام در لیگ نوزدهم. در 15 رویارویی بعدی، مجیدی روی نیمکت استقلال صاحب 10 برد و 5 مساوی شده است. 

7/ مهمان نباز

  استقلال از روز بازی با پرسپولیس در لیگ قبل هرگز به عنوان مهمان شکست نخورده است: 11 بازی بدون باخت. اگر بازی‌های بیرون از تهران را ملاک قرار دهیم، این تعداد به 13 بازی بدون شکست می‌رسد یعنی از روز باخت به سپاهان در هفته پایانی نیم فصل اول لیگ قبل با محمود فکری.

8/ ورزشگاه انقلاب

  استقلال برای سومین بار در تاریخ لیگ برتر، راهی ورزشگاه انقلاب کرج می‌شود. این ورزشگاه برای استقلال خوش‌یمن است چون آبی‌ها در هر دو بازی قبلی‌شان در این زمین، یک صفر برنده شده‌اند.

9/ قصه هفته شانزدهم

  10 برد، 5 مساوی و 5 باخت؛ این آمار استقلال است در هفته‌های شانزدهم تاریخ 20 ساله لیگ برتر. آنها بیرون از خانه و به عنوان مهمان، تنها 2 بار در این هفته شکست خورده‌اند: در لیگ دوم به سپاهان و در لیگ نهم به راه‌آهن. استقلال 9 فصل است که در هفته شانزدهم نباخته است.

10/ قصه 3 هیچ‌ها

  استقلال مجیدی در این فصل علاقه ویژه‌ای به زدن 3 گل در یک بازی دارد. آنها در هر 2 بازی آخرشان 3 گل زده‌اند: به مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان. در 3 تا از 4 مهمانی آخر استقلال هم، آنها 3 هیچ برنده شده‌اند: پیکان، پدیده و نفت.

ارسال نظر: