کدخبر: 8573

بورس | بازار بورس | وضعیت بورس

بورس بازها بخوانند | سیگنال جدید مذاکرات برای بازار بورس

در روز دوشنبه شاخص کل بورس 7 هزار و 561 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 274 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن 2 هزار و 515 واحد افت کرد و در رقم 323 هزار و 984 واحد ایستاد.

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز دوشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌سه‌شنبه است. در پایان معاملات روز دوشنبه بازار با مازاد عرضه‌‌ی 49 میلیارد تومانی بسته شد. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 19 بهمن- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس 7 هزار و 561 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 274 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن 2 هزار و 515 واحد افت کرد و در رقم 323 هزار و 984 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 4 واحد پائین آمد و به رقم 17 هزار و 373 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 119 نماد رشد قیمت و 359 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 24 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 71 درصد بازار افت قیمت داشتند.

سهم‌های صعودی بورس

 بورس

روز دوشنبه در بورس نماد‌های کسرا (شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان)، ولکار (شرکت لیزینگ کارآفرین) و ثاباد (شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز نمادهای دکپسول (شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران)، توسن (شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین) و مفاخر (شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی بورس

 بورس

در بورس نمادهای دپارس (شرکت پارس دارو)، شسینا (شرکت صنایع شیمیایی سینا) و غشصفا (شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت ریل پرداز نوآفرین (حآفرین)، شرکت مؤسسه اعتباری ملل (وملل) و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز دوشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌سه‌شنبه است. در پایان معاملات روز دوشنبه بازار با مازاد عرضه‌‌ی 49 میلیارد تومانی بسته شد. 

در پایان معاملات دوشنبه 71 نماد صف فروش و 34 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز یکشنبه 73 درصد کاهش یافت و 130 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 170 درصد رشد کرد و در رقم 81 میلیارد تومان ایستاد. 

ارسال نظر: