کدخبر: 8682

حمله موشکی به آمریکا | آمریکا غافلگیر شد!

یک منبع امنیتی در عراق اعلام کرد که یک کاروان لجستیک متعلق به ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در المثنی با یک بمب کنار جاده‌ای هدف قرار گرفت اما هیچ تلفاتی به همراه نداشت.

منابع رسانه‌ای عراق امروز پنجشنبه از هدف قرار دادن دو کاروان لجستیک ارتش آمریکا در مرزهای اداری شهر السماوه در استان «المثنی» خبر دادند.

به گزارش ارث نیوز، یک منبع امنیتی در عراق اعلام کرد که یک کاروان لجستیک متعلق به ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در المثنی با یک بمب کنار جاده‌ای هدف قرار گرفت اما هیچ تلفاتی به همراه نداشت.

این در حالی است که واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از خنثی‌سازی تلاش برای حمله به کاروان‌های لجستیک نظامی در شهر دیوانیه خبر داده بود.اخیرا نیز منابع مختلف از هدف قرار گرفتن دو کاروان لجستیک نظامیان اشغالگر آمریکایی در منطقه السماوه و الدیوانیه خبر دادند.

حمله به کاروان‌های پشتیبانی، منافع و نیرو‌های آمریکایی در عراق در طول یکسال و نیم گذشته افزایش یافته است و برخی گروه‌ها توانسته‌اند پایگاه‌های نظامی آمریکا را در «عین الاسد» (الانبار)، «الحریر» (اربیل) و «ویکتوریا» (نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد) هدف قرار دهند.

گروه‌های مقاومت در عراق بار‌ها اعلام کردند که در صورت حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور، به هر شکل، آن‌ها حق خود می‌دانند که با متجاوزان و اشغالگران مقابله کنند.

پیش از این کاروان‌ها و پایگاه‌های آمریکا در عراق بارها مورد حملات نیروهای عراقی قرار گرفتند. با پایان سال 2021، آمریکا بر اساس توافقی که با دولت عراق داشته، باید همه نیروهای رزمی خود را از این کشور خارج می‌کرد.

در حالی که قرار بود نیروهای آمریکایی طبق توافق بغداد و واشنگتن در پایان سال 2021 میلادی عراق را ترک کنند، کاخ سفید اعلام کرده که مأموریت نیروهای این کشور در عراق از نظامی به مستشاری تغییر کرده است و بخشی از این نیروها همچنان در عراق باقی خواهند ماند.

از سوی دیگر، گروه‌های مقاومت عراق تاکید کرده‌اند که ادامه حضور آمریکایی‌ها را به مثابه اشغالگری می‌دانند و به هر شکلی با اشغالگران مقابله خواهند کرد.

ارسال نظر: