کدخبر: 8831

جنگ روسیه و اوکراین بالا گرفت| آمریکا اوکراین را تخلیه کرد!

پیش از این ایالات متحده به تمامی کارکنان غیرضروری خود دستور داده بود که سفارتخانه آمریکا در کی‌یف را ترک کنند.

یک شبکه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که ایالات متحده ظرف ۴۸ ساعت آینده تمامی پرسنل خود را از پایتخت اوکراین خارج می‌کند.

 سه منبع آگاه برای شبکه آمریکایی «سی بی اس نیوز» تأیید کردند که ایالات متحده آمریکا آماده می‌شود تا ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده، تمامی کارکنان خود را از «کی‌یف» خارج کند. پیش از این ایالات متحده به تمامی کارکنان غیرضروری خود دستور داده بود که سفارتخانه آمریکا در کی‌یف را ترک کنند.

طی روزهای اخیر، مقام‌های آمریکایی در مناسبات مختلف، تبلیغات منفی در خصوص حمله روسیه به اوکراین را تشدید بخشیده‌اند و سفارت ایالات متحده در اوکراین صبح روز شنبه هفته جاری (۲۳ بهمن ماه) در صفحه توییتری خود مدعی شد که «گزارش‌های مستمر از افزایش حضور نظامیان روس در مرز اوکراین نمایانگر اقدام نظامی چشمگیر است». در همین راستا، ایالات متحده خدمات کنسولی در سفارتخانه آمریکا در کی‌یف را روز گذشته (یکشنبه) به حالت تعلیق درآورد.

ایالات متحده طی روزهای اخیر فضاسازی علیه روسیه را با هدف اعمال فشار به این کشور تشدید کرده است و هشدار داده در صورت حمله روسیه به اوکراین، پیامدهای اقتصادی و سیاسی گسترده‌ای دامن روسیه را فراخواهد گرفت.

طبق این گزارش، آمریکا می‌گوید که روسیه هم‌اکنون ۸۰ درصد نیروهای لازم برای یک حمله تمام عیار به اوکراین را در اختیار دارد و باقی این نیروها در مسیر رسیدن به مرز اوکراین هستند. واشنگتن مدعی است که بیش از یکصد هزار نظامی روس در امتداد مرزهای اوکراین، مرز شرقی با روسیه و شمالی با بلاروس تجمع کرده‌اند.

ارسال نظر: