کدخبر: 8871

یارانه معیشتی | یارانه | زمان واریز یارانه

یارانه جدید برای افراد| دولت عیدی می دهد

دولت به مناسبت ۲۲ بهمن به یارانه‌بگیران یارانه ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت کرد، آیا به مناسب عید نوروز نیز به یارانه‌بگیران یارانه می‌دهد؟

دولت به مناسبت ۲۲ بهمن به یارانه‌بگیران یارانه ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت کرد، آیا به مناسب عید نوروز نیز به یارانه‌بگیران یارانه می‌دهد؟

پایان هفته گذشته با ۲۲ بهمن ماه همزمان شد، رئیس جمهور به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به چهار دهک از جمعیت کشور یارانه پرداخت کرد. مبلغ این یارانه ۱۰۰ هزار تومان بود و مشمولان آن حدود ۳۲ میلیون نفر بودند. با این اقدام دولت، سوال یارانه‌بگیران این است که آیا دولت به آنها عیدی می‌دهد؟

در سنوات گذشته و به خصوص در دو سال اخیر که کشور با همه‌گیری کرونا درگیر بوده، دولت از گروهی از یارانه‌بگیران حمایت مالی کرده است. میزان کمک معیشتی دولت اگرچه رقم قابل توجهی نیست اما یارانه‌بگیران به تکرار آن در پایان امسال نیز امیدوار هستند.

از یک سو هنوز سایه ویروس کرونا بر اقتصاد و معیشت خانوارها وجود دارد و از سوی دیگر اولین سال نوی دولت ابراهیم رئیسی است، بنابراین این که دولت سیزدهم در روزهای پایانی سال با پرداخت یارانه یا وام قرض‌الحسنه از یارانه‌بگیران حمایت مالی کند، احتمال بعیدی نیست.

اگر دولت قصد پرداخت یارانه عید به یارانه‌بگیران را داشته باشد، احتمالا دایره مشمولان آن همانند بهمن ماه محدود است. چهار دهک اول که حدود ۳۲ میلیون نفر برآورد می‌شوند، جزو پایین‌ترین دهک‌های درآمدی کشور هستند. حقوق و درآمد ثابت ندارد و بعضا صاحب خانه یا خودرو نیز نیستند. اگرچه دولت برای واریز یارانه‌ها از این فاکتورها استفاده می‌کند، اما احتمال خطا نیز وجود دارد.

در خصوص عیدی مشاغل نیز باید گفت که حداقل عیدی امسال کارگران پنج ۵میلیون و ۳۱۰ هزار تومان و حداکثر عیدی، هفت میلیون و ۹۶۶ هزار تومان است. البته این میزان برای کسی است که ۱۲ ماه کار مستمر داشته است.

‌هیات دولت نیز ‎عیدی پایان سال کارکنان دستگاه‌های اجرایی را یک میلیون و۶۰۰ هزارتومان تعیین کرد.همچنین به کارکنان متاهل مشمول کمک‌ هزینه عائله‌مندی و اولاد ۴۰۰ هزار تومان وبه ازای هر فرزند تحت تکفل هم۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

ارسال نظر: