کدخبر: 8986

اخبار روز | اخبار مهم روز | اخبار حوادث

صدای تیراندازی شهر را بهم ریخت| اراذل و اوباش همه را خانه نشین کردن

با گزارش یک مورد زورگیری در حاشیه خیابان ملک آباد به پلیس 110، بلافاصله نیروهای گشت کلانتری احمد آباد مشهد به سمت محل وقوع حادثه حرکت کردند اما دو زورگیر موتورسوار در حالی از صحنه جرم گریخته بودند.

به گزارش صدآنلاین  دزدان نقابداری که با تهدید قمه از شهروندان زورگیری می کردند در حالی با تلاش نیروهای کلانتری احمدآباد مشهد دستگیر شدند که پلیس برای به دام انداختن آن ها در یکی از پارک ها شلیک کرد.

رئیس پلیس مشهد روز گذشته با بیان این خبر اظهار کرد: با گزارش یک مورد زورگیری در حاشیه خیابان ملک آباد به پلیس 110، بلافاصله نیروهای گشت کلانتری احمد آباد مشهد به سمت محل وقوع حادثه حرکت کردند اما دو زورگیر موتورسوار در حالی از صحنه جرم گریخته بودند که موتورسیکلت آن ها در حاشیه خیابان قرار داشت و دختر جوان نیز که طعمه زورگیران مخوف شده بود اشک ریزان به پلیس پناه آورد.

سرهنگ حسین دهقان پور گفت: بررسی های مقدماتی در صحنه سرقت با توجه به اظهارات مال باخته و شاهدان عینی حکایت از آن داشت که دختر جوان به همراه یکی از دوستانش در حال استفاده از تلفن همراه بودند که ناگهان دو جوان موتورسوار در حاشیه خیابان به آن ها نزدیک شدند و سرنشین موتورسیکلت گوشی تلفن را از دست دختر جوان ربود اما در همین هنگام گوشی از دست زورگیر نقابدار رها شد و روی سنگفرش خیابان افتاد. مال باخته نیز فریادزنان به سمت گوشی دوید تا آن را از روی زمین بردارد ولی در یک لحظه راکب جوان، موتورسیکلتش را روی آسفالت خیابان رها کرد و بی رحمانه به طرف مال باخته ای هجوم برد که قصد داشت گوشی را از روی آسفالت بردارد.

فرمانده ارشد انتظامی مشهد افزود: او دختر جوان را مقابل دیدگان رهگذران و عابران کتک زد و در حالی که گوشی را از چنگ وی خارج کرده بود به سوی موتورسیکلتش دوید تا به اتفاق همدستش از صحنه سرقت بگریزند اما چند تن از شهروندان با مشاهده این صحنه دردناک، بی درنگ به طرف زورگیران نقابدار حمله ور شدند تا از فرار آن ها جلوگیری کنند. در این هنگام سارقان، موتورسیکلت را از روی زمین بلند کردند اما موتورسیکلت دچار نقص فنی شده بود و تلاش آن ها برای روشن کردن آن فایده ای نداشت. زورگیران خشن که خود را در معرض دستگیری می دیدند، به ناچار قبل از رسیدن شهروندان، موتورسیکلت را رها کردند و با پای پیاده به کوچه پس کوچه‌های اطراف گریختند و در تاریکی کوچه‌‌ها ناپدید شدند.

سرهنگ دهقان پور با اشاره به انتقال موتورسیکلت به کلانتری و آغاز عملیات رصدهای اطلاعاتی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، بلافاصله گروه ورزیده ای از افسران دایره تجسس با هدایت و نظارت مستقیم سرگرد علی عسگری (رئیس کلانتری احمدآباد) وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده ای را در این باره آغاز کردند. بررسی دقیق شماره پلاک موتورسیکلت، سرنخ مهمی بود که ماموران را به زنی میان سال رساند که مالک موتورسیکلت بود اما این زن که زندگی آشفته ای داشت در اظهاراتش مدعی شد پسرش از موتورسیکلت استفاده می کند ولی جا و مکان خاصی ندارد و به دلیل خلافکاری هایش در پاتوق های گوناگون به سر می برد.

فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: از سوی دیگر بررسی سوابق «علی- ج» (متهم تحت تعقیب) بیانگر آن بود که وی  از زورگیران سابقه داری است که سوابق متعدد کیفری دارد و به مصرف مواد مخدر نیز آلوده است. وی اضافه کرد: این گونه بود که دامنه عملیات تخصصی نیروهای کلانتری احمدآباد به اطراف میدان عسگریه مشهد کشید و یکی از پاتوق های زورگیران شناسایی شد اما آن ها در آن پاتوق حضور نداشتند تا این که تحقیقات میدانی نشان داد، زورگیران نقابدار پاتوق دیگری نیز در پارک گلشور دارند بنابراین افسران تجسس با لباس مبدل وارد پارک شدند و با توجه به مشخصاتی که از زورگیران در دست داشتند آن ها را در گوشه ای از پارک شناسایی کردند.

سرهنگ حسین دهقان پور تاکید کرد: یکی از آنان در عملیات غافلگیرانه به دام افتاد اما «مجید.ک» از صحنه گریخت و به فرمان های «ایست» پلیس هم توجهی نکرد. در همین حال نیروهای تجسس به ناچار دست به سلاح بردند و با شلیک تیر هوایی در محل بی خطر موفق شدند همدست وی را نیز دستگیر کنند. رئیس پلیس با تجربه مشهد افزود: دو زورگیر قمه به دست در بازجویی ها به سرقت گوشی و کتک کاری شاکی اعتراف کردند و مالخر اموال سرقتی را نیز لو دادند که جوانی تبعه خارجی به نام «تورج» بود. به همین دلیل نیروهای عملیاتی با کسب مجوزهای قضایی ، مالخر گوشی های سرقتی را هم در حالی به دام انداختند که علاوه بر گوشی دختر جوان، تعداد دیگری گوشی های سرقتی نیز از مخفیگاه وی کشف و ضبط شد.

سرهنگ دهقان پور با اشاره به این که زورگیران گوشی گران قیمت را به مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان به مالخر تبعه خارجی فروخته بودند ، در ادامه این ماجرا تصریح کرد: کنکاش های دقیق ماموران انتظامی همچنین نشان داد که زورگیران با شال چهره خود را می پوشاندند و از دستکش نیز استفاده می کردند تا به قول معروف اثری در صحنه جرم باقی نماند.

وی گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد که آن ها قبل از گوشی قاپی از دختر جوان، از داخل یک خودرو در حاشیه خیابان احمدآباد که شیشه آن کمی پایین بود نیز یک دستگاه گوشی ربوده و متواری شده اند بنابراین به دستور مقام قضایی اعضای این باند برای کشف زورگیری های دیگر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفتند.

ارسال نظر: