کدخبر: 9033

انفجار /انفجار در تهران / تهران

انفجار وحشتناک جنوب تهران را لرزاند| علت انفجار لورفت

ساعت 7 عصر چهارشنبه 27 بهمن در حالی که قرار بود جشن تولدی در طبقه دوم یک ساختمان سه طبقه در کوچه ولیعصر محله شیریندر رباط کریم برگزار شود.

نشتی گاز شهری و انفجار مهیب در یک ساختمان سه طبقه در شهرک وحیدیه رباط کریم منجر به مرگ 9 نفر از ساکنان ساختمان و مجروح شدن 7 نفر دیگر شد. ساعت 7 عصر چهارشنبه 27 بهمن در حالی که قرار بود جشن تولدی در طبقه دوم یک ساختمان سه طبقه در کوچه ولیعصر محله شیریندر رباط کریم برگزار شود و برخی از میهمانان از راه رسیده و سرگرم جشن و شادی بودند ناگهان صدای انفجار مهیب و به دنبال آن آوار شدن تلی از خاک و آهن و سیمان روی سر ساکنان ساختمان، شیرینی جشن تولد را به کام همه تلخ کرد. بوی دود و آتش و خون در یک لحظه همه کوچه را پر کرد. همسایه‌ها وحشت زده به خیابان دویدند تا علت این صدای مهیب را دریابند اما با دیدن ساختمان سه طبقه پلاک 85  که به تلی از خاک تبدیل شده بود با اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس و هلال‌احمر تماس گرفتند.

سروان مجید شهریاری، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی رباط کریم در تشریح این حادثه هولناک گفت: حدود ساعت 19 و 30 دقیقه چهارشنبه خبر این انفجار به پلیس اعلام شد و تیمی 80 نفره از مأموران انتظامی بلافاصله در محل حاضر شدند. همچنین نیروهای امدادی مانند اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر به همراه سگ‌های زنده یاب در صحنه حضور پیدا کردند.

به عنوان نخستین گام ابتدا راه‌های ورودی به کوچه مسدود شد و از ورود اهالی و مردم در محل جلوگیری شد تا نیروهای امدادی بتوانند راحت‌تر کار امدادرسانی و آواربرداری را انجام دهند سپس در ادامه بررسی‌ها مشخص شد این حادثه بر اثر انفجار گاز شهری که گفته می‌شد بر اثر نشت از آبگرمکن یکی از واحدهای ساختمان بوده رخ داده و این ساختمان به طور کامل تخریب شده است. در طبقه سوم ساختمان یک خانواده چهار نفره  زندگی می‌کردند که متأسفانه دو نفر از آنها جان باختند. در طبقه دوم  نیز جشن تولدی برپا بود که بیشترین جانباختگان در این طبقه بودند و در طبقه اول نیز سه نفر حضور داشتند که دو نفر از آنها از جمله یک مادر باردار جان باخت.

آوار‌برداری از ساعت 7 و نیم شب تا 7 و نیم صبح پنجشنبه طول کشید و پس از حدود 12 ساعت عملیات نفسگیر 9 جسد که شامل 4 مرد و 5 زن بین سنین 16 تا 57 سال بودند بیرون کشیده و اجساد پس از تعیین هویت به خانواده‌ها تحویل شد و 7 نفر از 9 مجروح حادثه نیز در بیمارستان فاطمه زهرا بستری شدند که 4 نفر از مجروحان مرخص و سه نفر همچنان بستری هستند.

سروان شهریاری در ادامه افزود: سرهنگ تیمور کلانتری، فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم به همراه سرهنگ پاسدار علی اصغر شهیری فرمانده سپاه رباط کریم، فرماندار و شهردار شهرستان از همان دقایق آغازین عملیات امدادرسانی در محل حاضر شده و این عملیات را هدایت کردند.

صبح پنجشنبه نیز دادستان رباط کریم در محل حادثه حضور یافت تا از نزدیک به بررسی ماجرا پرداخته و دستورات لازم برای پیگیری این پرونده صادر شده است. طبق آخرین تحقیقات مالک و سازنده ساختمان برای ادای توضیحاتی درباره ایمنی ساختمان و علت این حادثه به دادسرا احضار شده است. هرچند هنوز خانواده قربانیان این حادثه شکایتی در خصوص این ماجرا مطرح نکرده‌اند.

امید احمدی فرماندار شهرستان رباط کریم نیز با بیان اینکه حادثه بر اثر نشت گاز آبگرمکن و انفجار رخ داده است گفت: افزایش آمار فوتی‌ها به سبب برگزاری جشن تولد در یکی از طبقات این ساختمان 3 طبقه بوده است.

پیام تسلیت وزیر کشور

احمد وحیدی وزیر کشور در پیامی با خانواده‌های داغدار که در حادثه دلخراش ریزش ساختمان بر اثر انفجار گاز موجب مرگ ۹ نفر شد ابراز همدردی کرد.وی در تماس تلفنی با فرماندار رباط کریم در جریان حادثه ریزش ساختمان در شهرستان رباط کریم قرار گرفت و از فرماندار رباط کریم خواست تا اقدامات و امکانات حمایتی لازم از مجروحان این حادثه دلخراش به عمل آید.

گفت وگو با رئیس بیمارستان

دکتر حامد اسدی رئیس بیمارستان فاطمه زهرای رباط کریم نیز در گفت و گو با «ایران» گفت: بدنبال این حادثه کمیته بحران بیمارستان بلافاصله فعال شد و بعنوان فرمانده این کمیته خیلی زود خودم را به بیمارستان رساندم و با آماده کردن اتاق عمل و بخش های اورژانس در صدد کمک به مصدومین این حادثه بودیم متأسفانه در این حادثه 9 نفر در دم جان باختند نخستین مصدوم این حادثه حدود ساعت ده و نیم شب به بیمارستان منتقل شد و پس از آوار برداری کامل هفت نفر  دیگر نیز به بیمارستان منتقل شدند که ازاین تعداد چهار نفر به صورت سرپایی درمان شدند وسه نفر به خاطر شکستگی از ناحیه پا وسوختگی در جه یک دربیمارستان بستری و درحال حاضر به بخش منتقل شده‌اند.

گفت و گو با مجروحان حادثه

مریم رازقی ساکن طبقه سوم درباره زمان حادثه گفت: ما در اتاق  نشسته بودیم که ناگهان سقف خانه ترک خورد و از وسط نصف شد در یک لحظه فقط حس کردم زمین زیر پایم خالی شد و  ما افتادیم پایین. نمی‌دانم انفجار از کجا بود ولی از خانه ما نبود فقط دیدم تلی از خاک و سنگ و آهن روی سرمان آوار شد.

زهرا نصیری که در زمان حادثه خانه دخترش مهمان بود گفت: دخترم در طبقه اول آن ساختمان زندگی می کرد. با من تماس گرفت و گفت مامان امشب به خانه من بیا. یکی از دوستانش هم که خانمی باردار بود مهمان او بود. به محض اینکه پایم را در چارچوب در گذاشتم صدای مهیبی شنیدم و دیگر چیزی نفهمیدم همه جا سیاه شد. الان به علت سوختگی در بیمارستانم شنیدم دوست دخترم که باردار بود فوت کرده و از دخترم خبر ندارم می‌گویند دچار سوختگی شدید شده است.

ارسال نظر: