کدخبر: 9254

قیمت دلار |نرخ دلار|قیمت یورو

قیمت دلار بالا کشید| قیمت دلار امروز 5 اسفند 1400 چقدر شد؟

یمت دلار در بازار آزاد دیروز چهارم اسفند تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۵ هزار و ۹۶۶ تومان‌ رسید.

برخی از فعالان بازار ارز تهران حد فاصل حمایت ۲۵ هزار و ۹۰۰ تا مقاومت ۲۶ هزار و ۴۵۰ تومانی را کریدور جدید بازار ارز نامیده‌اند، برای خروج از این کریدور، بازار ارز نیاز به خبرهای موثق جدیدی دارد.

قیمت دلار در بازار آزاد دیروز چهارم اسفند تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۵ هزار و ۹۶۶ تومان‌ رسید.همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.صرافی‌‌‌ها بانک‌ها روز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۷۳۱ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۴۸۵ تومان خریداری می‌کنند.

کریدور جدید و کوتاه‌مدت بازار ارز شکل گرفت. پس از قرار گرفتن شاخص بازار ارز در کف هفت ماهه خود در روز یکشنبه هفته جاری، روند افزایشی جدیدی برای دلار آغاز شد. این روند افزایشی در هفته‌های اخیر سه مرحله داشته است.

مرحله اول در روز دوشنبه دوم اسفند ماه رخ داد که دلار در این مرحله توانست به نزدیکی مرز دو کانال ۲۵ و ۲۶ هزار تومانی نزدیک شود. مرحله دوم روز سه‌شنبه و با بازگشت مجدد اسکناس آمریکایی به پله چهارم کانال ۲۶هزار تومانی رخ داد و مرحله سوم که در روز گذشته شاهد آن بودیم شامل نوسان دلار زیر سقف مقاومت جدید ۲۶ هزار و ۴۵۰ تومانی بود.

با در نظر گرفتن سه مرحله مذکور عده‌ای از فعالان ارزی بازار تهران حد فاصل حمایت ۲۵هزار و ۹۰۰ تا مقاومت ۲۶ هزار و ۴۵۰ تومانی را کریدور جدید بازار ارز نامیدند. درخصوص روند آتی دلار و خروج از این کریدور، بازار ارز نیاز به خبرهای موثق جدیدی دارد.

این افراد همچنین از احتمال حضور طولانی مدت دلار در کریدور مذکور و به انتظار نشستن این ارز تا زمان انتشار اخبار جریان‌ساز جدید خبر دادند. شاخص بازار ارز در روزی که گذشت به سطح قیمتی ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان رسید.

ثبات نسبی قیمت دلار

قیمت دلار

دیروز چهارشنبه چهارم اسفند بازار ارز در کریدور جدید خود به ثبات نرخ نسبی رسید. دلار که در مرحله دوم روند افزایشی خود در روز سه‌شنبه توانسته بود به کانال ۲۶هزار تومان و سطح قیمتی ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومانی بازگردد، در روز گذشته عدم تمایل خود  را نسبت به حرکات افزایشی بیشتر نشان داد.

به همین ترتیب شاخص بازار ارز در روز چهارشنبه حرکات جالب توجهی از خود نشان نداد و در طول ساعات کاری روز گذشته زیر سقف مقاومت جدید ۲۶ هزار و ۴۵۰ تومانی به نوسان پرداخت. بازه نوسان دلار در روز گذشته نیز آنچنان وسیع نبوده و با مشاهده سطوح قیمتی معاملات دلاری بازار ارز دیروز تهران در‌می‌یابیم که اسکناس آمریکایی در این روز کمتر از رقم ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان معامله نشد. در نتیجه نوسانات روز گذشته قیمت شاخص بازار ارز در یک بازه ۱۵۰ تومانی صورت گرفته است که با توجه به روند قیمتی این ارز در هفته‌های گذشته روز چهارشنبه را می‌توان جزو کم نوسان‌ترین روز‌های بازار ارز تهران حداقل طی دو ماه اخیر دانست.

ارسال نظر: