کدخبر: 9404

یحیی گل محمدی /پرسپولیس/اخبار پرسپولیس

یحیی گل محمدی حکم داد| یحیی گل محمدی از تیم چه می خواهد؟

بازی خیلی مهم و حساسی در پیش داریم. با توجه به وضعیت جدول و امتیازهایی که نسبت به تیم صدر جدول عقب افتادیم، باید جبران کنیم. می‌دانیم که شرایط طوری است که برای قهرمانی، باید درصد زیادی از بازی‌های آینده را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

 یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل مس رفسنجان در هفته بیستم لیگ برتر اظهار داشت: بازی خیلی مهم و حساسی در پیش داریم. با توجه به وضعیت جدول و امتیازهایی که نسبت به تیم صدر جدول عقب افتادیم، باید جبران کنیم. می‌دانیم که شرایط طوری است که برای قهرمانی، باید درصد زیادی از بازی‌های آینده را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه افزود: برای بازی با مس خودمان را آماده کردیم. هفته گذشته بازی سختی داشتیم و سعی کردیم در این چند روزی که تمرین داشتیم، بیشتر ریکاوری کنیم و از لحاظ روحی و بدنی آماده این مسابقه شویم. تیم مس هم از تیم‌های خوب لیگ برتر است و نتایجی که این تیم گرفته و بازی‌هایش خوبش نشان می‌دهد که آنها تیمی خوب و باکیفیت هستند و قطعاً بازی را برای ما سخت خواهند کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: ما فقط به یک چیز فکر می‌کنیم و آن هم هدف‌مان است که می‌خواهیم سه امتیاز را بگیریم. تمرکز زیاد می‌تواند به ما کمک زیادی کند تا بتوانیم سه امتیاز خانگی را به دست بیاوریم. از اهمیت این سه امتیاز آگاه هستیم و باید خیلی تلاش کنیم، بجنگیم و بدویم تا به آن برسیم و امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم و حداکثر امتیاز را بگیریم.

گل‌محمدی درباره تغییر تقویم AFC و اینکه ممکن است از این فصل تیمی سهمیه نگیرد و آیا چنین مسئله‌ای روی انگیزه بازیکنان و کادر فنی تأثیر می‌گذارد یا نه، گفت: وقتی ما مربیان و بازیکنان تلاش می‌کنیم و زحمت می‌کشیم، برای این است که به آسیا برویم و خودمان را در آنجا محک بزنیم تا سطح بالاتری از فوتبال را تجربه کنیم. با توجه به کیفیت بالای مسابقات همه دوست دارند در این مسابقات باشند و این روند می‌تواند به بهبودی کیفیت بازیکنان و مربیان و همچنین پیشرفت کمک کند. اینکه سال آینده سهمیه‌ای در لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشیم، خبر خوبی نیست و فکر می‌کنم فقط باید برای جایگاه و قهرمانی تلاش کنیم.

وی راجع به بازیکن خارجی مدنظر پرسپولیس و اینکه آمار او امیدوارکننده نیست و آیا می‌تواند به سرخپوشان کمک کند، خاطرنشان کرد: آمار او بد نبوده، اما بازیکن جوانی است که به تیم ملی هم دعوت شده است و می‌تواند به ما کمک کند. گزینه‌هایی که از ابتدای فصل داشتیم، نفراتی بودند که یا گرفتن آنها سخت بود یا مسائل مالی آنها طوری بود که هزینه زیادی روی دست باشگاه می‌گذاشت. البته یکسری از آنها را می‌توانستیم جذب کنیم که سهل‌انگاری کردیم و البته شاید دلیل اصلی مشکلات مالی باشگاه بود. اینکه نتوانستیم در نقل‌وانتقالات خیلی فعال باشیم، مشکلات مالی، پنجره بسته، بدهی‌ها و شکایت‌ها بود و کار باشگاه را سخت کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: با این حال از فصل گذشته تا این فصل، من 20 بازیکن را در لیستم داشتم که حتی یک نفر از آنها هم جذب نشد. اگر یک مقدار تلاش بیشتری می‌شد، می‌توانستیم بازیکنان باکیفیت‌تری بگیریم، اما در این شرایطی که اکنون در آن هستیم، نیاز به تقویت داریم. بازیکنانی که بیرون هستند، یا مصدوم هستند یا کیفیت خوبی ندارند و بدون تیم هستند. شاید آخرین بازی آنها شش ماه پیش بوده است و این بازیکنان خیلی کمکی به باشگاه نمی‌کنند. خوبی این بازیکن این است که جوان است، بازی می‌کند، به تیم ملی دعوت شده و شاید تجربه بازی در تیم‌های بزرگ را ندارد، اما باید بیاید و وضعیت او را ببینیم. با توجه به مصدومیت بازیکنان‌مان و شرایطی که وجود داشت، نیاز داشتیم یک بازیکن جذب کنیم و شرایط مالی باشگاه را هم باید در نظر می‌گرفتیم و به این نتیجه رسیدیم با این بازیکن ازبکستانی قرارداد امضا کنیم.

گل‌محمدی در واکنش به این مسئله که پس از شکایت باشگاه فولاد درباره بازیکنان سرباز استقلال این موضوع به بحث اصلی فوتبال ایران تبدیل شد و پس از آن مسئولان و بازیکنان تیم استقلال هم درباره کارت معافیت وحید امیری و وضعیت خدمت رامین رضاییان مسائلی را مطرح کردند و چرا دو تیم به جان هم افتاده‌اند و توجهی به سایر تیم‌ها نمی‌شود، گفت: باشگاه ما اصلاً وارد این مسائل نشد و بحث هواداری ارتباطی به باشگاه پیدا نمی‌کند. از طرف باشگاه، بازیکنان و کادر فنی ما هیچ اظهارنظر و مسئله‌ای نیست که نسبت به این مسائل موضع‌گیری کرده باشیم. هیچ اظهارنظری از ما وجود ندارد و آنقدر خودمان مشکل داریم که باید تمرکزمان روی کار خودمان باشد. اینکه برای تیم‌های دیگر چه اتفاقی رخ داده است، ما کاری نداریم و توجهی به آن نداریم. اینکه در فضای هواداری و فضای مجازی چه اتفاقی رخ می‌دهد، برای ما مهم نیست و تمرکزمان روی کار خودمان است. فکر می‌کنم این کار، کار درستی باشد.

وی در مورد برگزاری نشست خصوصی‌سازی و اینکه چقدر امیدوار است این اتفاق رخ دهد، گفت: این کار باید خیلی زودتر اتفاق می‌افتاد و کار به اینجا نمی‌رسید که استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف شوند و یک آبروریزی بزرگ در فوتبال ایران رقم بخورد. اگر این اتفاق چند سال پیش می‌افتاد این مشکلات وجود نداشت که نتوانیم در آسیا شرکت کنیم. به نظرم در مجموع این کار به نفع باشگاه‌هاست و فکر می‌کنم بخش زیادی از مشکلات مالی باشگاه‌ها را می‌تواند برطرف کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد عملکرد حامد لک و اینکه به نظر می‌رسد هواداران رضایت زیادی از عملکرد او ندارند، عنوان کرد: برای هر بازیکنی دوران اُفت و دوران خوب وجود دارد. ممکن است این اتفاق برای هر بازیکنی بیفتد. کاری که بازیکنان و مربیان باید انجام دهد این است که بیشتر کار کنند و زحمت بکشند و تمرکزشان روی کارشان باشد. این مسائلی است که به بازیکن و مربیان کمک می‌کند که از آن شرایط خارج شوند. به هر حال در تیم پرسپولیس وقتی بازی می‌کنید انتظارات از شما بالاست و به حق است. من همیشه از این انتظارات استقبال می‌کنم. همه ما باید نسبت به انتظارات و شرایطی که وجود دارد بیشترین تلاش را کنیم. این کاری است که باید یک مربی و بازیکن انجام دهند.

«علی پروین امروز نسبت به انتقادات شما یک واکنشی نشان داد و در بخشی از صحبت‌های خود گفت که گل‌محمدی خیلی ناله می‌کند.»، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به طرح این موضوع گفت: اجازه بدهید من دقیق این مطلب را بخوانم. تازه این صحبت را از شما می‌شنوم و زیاد اطلاعی در مورد صحبت‌های علی آقا ندارم، ولی می‌دانم او همیشه دلسوز باشگاه بوده و است. پروین یکی از اسطوره‌های باشگاه پرسپولیس است و همه ما نسبت به صحبت‌های او توجه خاصی داریم. دقیقاً نمی‌دانم چه گفته است، ولی باید بخوانم و ببینم چه چیزی گفته شده است.

گل‌محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکن ازبکستانی باید از لحاظ فنی مورد تأیید کادر فنی قرار بگیرد، گفت: از لحاظ فنی تأیید شده است، ولی یکسری مشکلات در مورد صدور ITC و رضایت‌نامه وجود داشت. من به باشگاه هم گفتم که خیلی دقیق و مو شکافانه نسبت به مدارک عمل کنند. قرار شده است از فدراسیون و باشگاه او استعلام بگیرند و اگر مدارک کامل باشد قطعاً همکاری خواهیم کرد.

وی در ادامه در واکنش به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه او به رنگ آبی حساسیت ندارد، به لحنی طنزآمیز گفت: همه رنگ‌ها رنگ خداست!

سرمربی تیم پرسپولیس در واکنش به این موضوع که در بازی‌های گذشته پنالتی‌های زیادی برای مس رفسنجان گرفته شده و آیا در این باره تذکری به بازیکنان تیمش داده است، توضیح داد: به هر حال بازیکنان تکنیکی یکی از عوامل کسب پنالتی هستند. مس این بازیکنان تکنیکی را دارد و باید خیلی مراقب باشیم. من می‌خواستم بحث داوری هم داشته باشم. از داوران می‌خواهم در این هفته‌های آخر با شجاعت بیشتری سوت بزنند و تمرکز بیشتری داشته باشند. امیدوارم در ادامه راه موفق باشند. شرایط داوران بسیار سخت است. بدون VAR و کمک داوران کنار دروازه واقعاً کار دشوار است. من یک پیشنهادی هم برای کمیته داوران دارم که از کمک داوران کنار دروازه هم می‌توانند استفاده کنند. فکر می‌کنم کمک خوبی به تصمیمات داوری شود. امیدوارم داوران تحت تأثیر نیمکت‌ها قرار نگیرند. این خیلی مهم است. متأسفانه به دلیل نبود تماشاگر تیم‌ها یاد گرفتند با نفرات زیاد روی نیمکت و سکوها شلوغ‌کاری کنند و از داوران پوئن بگیرند. متأسفانه شاهد بودیم که برخی داوران تحت تأثیر قرار می‌گیرند. فقط می‌خواهم داوران با شجاعت و دوندگی بیشتر کیفیت داوری ایران را نشان دهند.

گل‌محمدی در پایان درباره شانس قهرمانی تیمش با وجود پنج امتیاز اختلاف نسبت به استقلال یادآور شد: من قبلاً هم گفتم؛ لیگ مانند دوی ماراتن است. تا آخرین لحظه باید بدوید و تسلیم نشوید. فکر می‌کنم بازی‌های آخر لیگ تعیین‌کننده قهرمان خواهد بود. هفته‌های زیادی مانده و الان تمرکزمان روی بازی فرداست.

ارسال نظر: