کدخبر: 9436

استقلال | اخبار استقلال | اخبار ورزشی

راز موفقیت استقلال لورفت

استقلال هرگز در تاریخ لیگ برتر صاحب 7 برد پیاپی نشده است.

رویارویی این هفته صدرنشین با نساجی، یکی از آن بازی‌هایی است که همه مدعیان و پشت استقلال مانده‌ها انتظارش را می‌کشند. انتظار اینکه تیم مجیدی برای اولین بار شکست بخورد یا بالاخره نوار بردهایش پاره شود. هم استقلال و هم نساجی در این بازی برای شکستن یک طلسم وارد زمین می‌شوند: طلسمی که فقط با برنده شدن از بین می‌رود.

* برد هفتم

  استقلال هرگز در تاریخ لیگ برتر صاحب 7 برد پیاپی نشده است. استقلال در هر 6 بازی آخرش برنده شده است. همین دو گزاره نشان می‌دهد بازی با نساجی چقدر برای مجیدی و تیمش اهمیت دارد. آنها برای سومین بار بعد از استقلال لیگ اول با منصور پورحیدری و استقلال لیگ نوزدهم با آندره‌آ استراماچونی بعد از 6 برد متوالی راهی زمین بازی هفتم می‌شوند و حالا این دوراهی پیش‌ روی‌شان است: سومین حسرت و ادامه طلسم یا برد هفتم و بالاخره شکستن طلسم؟ 

* گلزن گل‌نخور

  شاید بهترین عبارت برای توصیف استقلال این روزها، چنین باشد: تیمی که گل می‌زند ولی گل نمی‌خورد. استقلال در 12 بازی آخرش فقط به پرسپولیس گل نزده است. در نیم فصل دوم، استقلال 5 گل در 4 بازی زده و با هر زحمتی که باشد، حداقل یک بار تور دروازه رقیبش را لرزانده است. از آن طرف، 321 دقیقه است که دروازه آبی‌ها در لیگ برتر باز نشده و هوادار، تنها تیمی بوده که به استقلال در 5 بازی آخرش گل زده. ضمن اینکه تنها مس رفسنجان، توانسته بیشتر از یک گل در یک بازی به استقلال بزند.

* روزگار عجیب نساجی

  نساجی در همین چند هفته آخر، دو رویه متفاوت داشته است. آنها تیمی بودند که نمی‌باختند و این اتفاق در 9 بازی پیاپی افتاد و تیم الهامی بدون شکست، زمین را ترک کرد. اما ناگهان ورق برگشت و روزگار بدون شکست، جایش را به دوران بدون برد داد. نساجی در 3 بازی آخرش برنده نشده و بعد از 2 باخت خانگی به پرسپولیس و گل‌گهر، در آبادان برابر صنعت نفت هم برنده نشد و مساوی کرد تا بردی در 5 بازی آخرش نداشته باشد.

* طلسم برابر سرخابی‌ها

  بدون برد برابر پرسپولیس و بدون برد برابر استقلال؛ نساجی هنوز نتوانسته در لیگ برتر سرخابی‌ها را شکست بدهد. 3 مساوی خانگی با پرسپولیس و 5 بار باختن به این تیم و حالا این آمار مشابه برابر استقلال یعنی 3 مساوی و 4 باخت. رویارویی به استقلال اما برای نساجی گویا تبدیل به یک بازی‌ ریاضی شده است چراکه چنین روندی را ثبت کرده: مساوی، برد استقلال، برد استقلال، مساوی، برد استقلال، برد استقلال، مساوی و حالا این بازی. ساکت الهامی هم روی نیمکت هیچ تیمی موفق به شکست دادن استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر نشده است.

* مسیر برعکس کلین‌شیت

  نساجی در 19 بازی این فصل تنها 5 بار موفق به بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش شده است یعنی تقریبا هر 4 بازی، یک کلین‌شیت. جالب اینکه یکی از این 5 بار برابر استقلال در بازی رفت و در ورزشگاه آزادی بود که تنها کلین‌شیت دوران بازی علیرضا حقیقی برابر استقلال را رقم زد. نساجی در هیچ‌کدام از 5 بازی آخرش موفق به بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش نشده است. در طرف دیگر اما استقلال قرار دارد که رکورددار کلین‌شیت فصل است با 14 بار بسته نگه‌داشتن دروازه. استقلال در 5 بازی آخرش صاحب 4 کلین‌شیت شده و گلی در 3 بازی اخیر نخورده است.

ارسال نظر: