کدخبر: 9506

یارانه معیشتی | یارانه | زمان واریز یارانه

یارانه این افراد حذف می شود| رئیسی بودجه یارانه را کم می کند

​ در نشست علنی روز چهارشنبه(۱۱ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ و بند (الف)‌ تبصره (۱۴) که مربوط به هدفمندسازی یارانه ­ها است در دستور کار قرار گرفت و به تصویب نمایندگان رسید.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شد ضمن دهک بندی درآمدی همه خانوارهای یارانه بگیر، به حذف یارانه نقدی و معیشتی خانوارهای پردرآمد اقدام کند.

در نشست علنی روز چهارشنبه(۱۱ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ و بند (الف)‌ تبصره (۱۴) که مربوط به هدفمندسازی یارانه ­ها است در دستور کار قرار گرفت و به تصویب نمایندگان رسید.

 بر اساس بند (ب) تبصره ۱۴ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان مکلف است حداکثر ظرف سه(۳) ماه پس از ابلاغ این قانون، ضمن دهک بندی درآمدی کلیه خانوارهای یارانه بگیر از طریق شاخص ها و اطلاعات و داده های متقن و ثبتی قابل اتکاء نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد اقدام نماید، شناسایی و دهک بندی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می گیرد. سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط اقدام نماید.

همچنین در بند (ج) تبصره (۱۴) آمده است: منابع ارزی مندرج در بخش منابع  جدول  این تبصره بلافاصله توسط شرکت های تابعه وزارت نفت به حساب ارزی افتتاح شده توسط خزانه‌داری کل کشور نزد بانک مرکزی به نام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز و به محض وصول توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی(ای.تی.اِس) تسعیر و مستقیماً به حساب ریالی سازمان مذکور واریز می شود.

ارسال نظر: