کدخبر: 9515

نرخ جریمه های نوروزی اعلام شد| این افراد 2 برابر بیشتر جریمه می شوند

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فوتی‌های کرونا همچنان بالای ۲۰۰ نفر در روز است.

کسانی که قصد سفر نوروزی با خودروی شخصی دارند، باید در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند. اگر صاحبان پلاک خودرو واکسینه نباشند و در جاده‌ها تردد کنند، یک میلیون تومان جریمه می‌شوند. محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت می‌گوید: «این جریمه در صورت پرداخت نشدن، امکان دو برابر شدن دارد.»

سفرهای نوروزی اگرچه مجاز اعلام شد، اما با اجرای طرح محدودیت هوشمند برخی امکان سفر را ندارند. بر این اساس صاحبان پلاک خودرو پیش از سفر باید در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند. اگر آنها واکسینه نباشند و در جاده‌ها تردد کنند یک میلیون جریمه می‌شوند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فوتی‌های کرونا همچنان بالای ۲۰۰ نفر در روز است. روز گذشته هم بیش از ۱۹ هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد. ستاد ملی مقابله با کرونا اما سفرهای نوروزی را مجاز اعلام کرد.حالا کسانی که سه دز واکسن را دریافت کردند و بیمار هم نیستند، می‌توانند برای سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی کنند. البته اگر از تزریق دز دوم مسافران کمتر از سه ماه گذشته باشد هم امکان سفر دارند.

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت به تجارت‌نیوز می‌گوید: «با توجه با واکسیناسیون گسترده و اجرای طرح محدودیت هوشمند پیش‌بینی می‌کنیم امسال مسافرت‌ها بیشتر شود. برای اینکه برای کرونا وارد پیک دیگری نشویم، برای سفرهای نوروزی برخی از مسافران تصمیم‌گیری شد.»

قرار است محدودیت هوشمند از راه سامانه ایران من اجرا شود. اما این سامانه قرار است چگونه مسافران را از نظر سلامتی بررسی کند؟وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت به سامانه ایران من متصل هستند. فرهادی هم می‌گوید: «مسافرانی هستند که با خطوط هوایی، ریلی و زمینی سفر می‌کنند. این افراد باید سه دز واکسن را دریافت کرده باشند و علائم بیماری هم نداشته باشند. مسافران هنگام خرید بلیت، بدون اینکه متوجه شوند از طریق کد ملی آنها وضعیت واکسیناسیون و بیماری آنها استعلام می‌شود. اگر واکسینه نباشند یا در وضعیت قرنطینه باشد، به آنها بلیت نمی‌فروشند.»

ارسال نظر: