کدخبر: 9623

برندسازی و بازاریابی و فروش ساختمان های تجاری اداری مسکونی

صنعت ساختمان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد کشور است و اهمیت آن بر هیچ کسی پوشیده نیست. این بخش از صنعت در هر برهه از تاریخ رو به رشد بوده و هیچ گاه از تقاضای آن کم نشده است. چه بسا با رشد جمعیت و توسعه شهرها متقاضیان ساختمان‌ها در بخش‌های مختلف مسکونی، تجاری و اداری افزایش یافته‌اند. با وجود این که رشد صنعت ساختمان روند صعودی خود را طی می‌کند، باز هم برای رشد و توسعه پایدار و در نتیجه توسعه اقتصاد کشور به بهبود روش‌ها و راهکارهای موثر نیاز دارد. احتمالا این روزها اصطلاح بازاریابی را به فراوانی می‌شنوید.

بازاریابی در دنیای رقابتی امروز نقش بسیار مهمی دارد. مسئله اینجا است که این روزها مبحث مهم و نوین برندسازی و بازاریابی و فروش، به شدت با صنعت سنتی ساخت و ساز عجین شده است. در سال‌های اخیر روش‌ها و ابزارهای برندسازی+ بازاریابی و فروش نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه پروژه‌های ساخت و ساز مسکونی، تجاری، اداری و شهرک‌ها داشته‌اند.

همان طور که گفتیم صنعت ساخت و ساز همواره رونق داشته و با توجه به نیاز بشر به ساختمان، این حوزه از صنعت همواره مشتریان و متقاضیان خود را دارد. آنچه از چند سال اخیر تاکنون در صنعت ساخت و ساز تغییر و تحول ایجاد کرده، تغییر فرهنگ و ذائقه متقاضیان ساختمان‌ها و سطح توقع آن‌ها از این حوزه است. سال‌ها پیش سودجویانی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت داشتند، به عنوان کارفرما از مصالح ارزان قیمت و بی‌کیفیت در پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌کردند و تنها چیزی که به آن اهمیت می‌دادند، سود کلان حاصل از این ساخت و سازها بود. مشتریان نیز بدون توجه به کیفیت ساخت و ساز تنها به دنبال ساختمان‌هایی بودند که برایشان صرفه اقتصادی داشت، اما در چند سال اخیر با توسعه مفهوم بازاریابی و اهمیت برندها در رشد و توسعه کسب و کارها و همچنین نقش برندسازی و بازاریابی و فروش در ساختمان‌ها، این مدل چرخه ساخت و ساز متوقف شد و صاحبین پروژه‌های ساختمانی وارد دور جدیدی از رقابت‌ها شدند.

بازاریابی و فروش مسکونی اداری تجاری

قبل از این که راجع به برندسازی و بازاریابی و فروش در حوزه ساختمان‌های تجاری اداری و مسکونی صحبت کنیم، بهتر است با مفهوم کلی بازاریابی آشنا شوید. بازاریابی در واقع به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در حوزه کسب و کار برای ارائه خدمات و محصولات از تولید کننده به مصرف کننده انجام می‌شود. بیشتر از مبحث فروش در بازاریابی، ایجاد تعامل و مدیریت ارتباط با مشتری اهمیت دارد. بازاریابی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و برای هر حوزه استراتژی‌های خاصی دارد. در واقع بازاریابی برای تمام حوزه‌های کسب و کار اعمال می‌شود و صنعت ساختمان نیز از این قاعده مستثنی نیست.‌ حتما می‌دانید که یکی از شاخصه های صحیح برندسازی ، بازاریابی است.‌ در حقیقت بازاریابی به منظور افزایش فروش و در نهایت برندسازی انجام می‌شود. با توجه به این که فرآیند فروش در عصر مدرن امروز از اهمیت بسیاری برخوردار است، شاهد پدید آمدن متخصصین بسیاری در حوزه فروش و بازاریابی در صنعت ساختمان هستیم.

این روزها مهندسی فروش به عنوان علمی جدید در صنعت ساختمان به شدت مورد توجه قرار گرفته است. از آنجا که مهندسی فروش در بازاریابی و فروش مسکونی اداری تجاری اهمیت زیادی دارد، به شرح آن می‌پردازیم. مهندسی فروش یک فرآیند یا به عبارتی یک رویکرد علمی در فروش است. در این رویکرد، کارفرما برای فروش یک ملک تجاری، مسکونی یا اداری به دنبال وجه مشترک بین نیاز مشتری و مشخصات ملک نیست، بلکه قبل از هر چیزی نیاز مشتری را سنجیده و بر اساس آن ملک مناسبی به او پیشنهاد می‌دهد. به عبارتی اولویت رفع نیاز مشتری است. بازاریابی یک اصل مهم در صنعت ساختمان بوده و مهندسی فروش بخشی از آن است. عوامل بسیار زیادی در میزان سوددهی در صنعت ساختمان نقش دارند. از مهم‌ترین فاکتورها در این حوزه می‌توان به عدم وجود مشاوران بازاریابی حرفه‌ای، سیستم فروش سنتی، عدم سیاست‌های اصولی در پیش فروش پروژه‌ها و غیره اشاره کرد.

صنعت ساختمان به عنوان پرقدرت‌ترین و جذاب‌ترین صنایع و بازار مالی شناخته می‌شود و رقابت بین سازندگان این حوزه به شدت بالا است. اگر برندسازی و بازاریابی و فروش را به عنوان یک فرآیند و فعالیت مهم در صنعت ساختمان در نظر بگیریم، انجام این نوع فعالیت به تخصص و مهارت تیمی نیازمند است. هر کارفرما برای رسیدن به این هدف به یک تیم حرفه‌ای، متخصص و متعهد نیازمند است که بتوانند تمام فرآیندهای فروش و بازاریابی را یکپارچه و همگام پیش ببرند. در مهندسی فروش نیز دقیقا این رویکرد یعنی همگام‌سازی و یکپارچه‌سازی دپارتمان‌های مختلف مالی، فنی مهندسی، فروش و بازاریابی دنبال می‌شود. این نکته را فراموش نکنید که اهمیت بازاریابی ساختمان در سال‌های اخیر که صنعت ساخت و ساز با رکود مواجه شده، بیشتر از هر زمان دیگری است.

با توجه به این مهم، می‌توان نقش گروه سرمایه گذاری و فنی مهندسی طاها به مدیریت دکتر امین نعیم آبادی را درک کرد. این گروه که در ادامه بیشتر راجع به آن توضیح خواهیم داد، به عنوان یکی از بهترین و بروزترین مجموعه های فنی مهندسی، برندینگ، بازایابی و فروش در صنعت ساختمان ایران شناخته می‌شود. این مجموعه با یک رویکرد نوین و به واسطه تجربه زیاد، مطالعات راهبردی و امکان سنجی‌های دقیق توانسته با مسیر حرکت، کارفرمایان بسیاری را در حوزه صنعت ساختمان هموار سازد. احداث هر پروژه قبل از هر چیزی به سرمایه‌گذاری نیاز دارد و این موضوع کاملا غیرقابل انکار است اما بر اساس رویکرد این تیم فنی مهندسی استارت هر پروژه به یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه نیاز دارد و این همان  چیزی است که مسیر برندسازی و بازاریابی و فروش را نیز به کارفرمایان نشان می‌دهد.

هویت بخشی و برندینگ

در دنیای رقابتی امروز مشتریان به دنبال ساختمان‌هایی هستند که کیفیت بالا و طراحی داخلی و خارجی مدرنی داشته باشند. به این ترتیب سازه‌های بی‌کیفیت همانند گذشته برای سازنده‌ها سودی ندارند. همانطور که گفتیم ذائقه خریداران تغییر کرده و سازنده‌ها برای جذب مشتری ناچارند از باکیفیت‌ترین متریال‌ها در ساخت و طراحی ساختمان‌ها استفاده کنند. تغییر رویکرد در ساز و کار صاحبین پروژه‌های ساختمانی نه تنها از تعداد رقبا در این حوزه کم نکرده بلکه رقابت سنگین‌تری بین آن‌ها شکل گرفته است. این مسئله باعث شکل‌گیری برند در حوزه ساختمان‌‌سازی با اهداف مختلف تجاری، اداری و مسکونی گردیده است و سازندگان برای رسیدن به محبوبیت و اعتبار جهت افزایش فروش، برای پروژه‌ها و سازه‌های خود نام‌هایی تحت عنوان برند انتخاب می‌کنند. برندینگ در صنعت ساختمان این مفهوم را می‌رساند که ساختمان‌های مارک‌دار از متریال‌های باکیفیت و طراحی مهندسی شده ساخته شده‌اند و ارزش مالی زیادی دارند.

هویت یک اصل مهم در فرآیند برندینگ است. برندسازی + بازاریابی و فروش اهمیت و ضرورت زیادی برای کارفرمایان دارد. صاحبین پروژه‌هایی که به برندینگ رسیده‌اند، نگران عدم فروش سازه‌های ساختمانی و بازگشت سرمایه خود نیستند چون یقین دارند که برند و نام تجاری آن‌ها سبب شکل‌گیری اعتماد عمیقی در بین خریداران نسبت به آن‌ها شده است. هر چه محبوبیت برندهای ساختمانی در بین مردم افزایش یابد، کارفرمایان نسبت به ساخت پروژه‌هایی باکیفیت بیشتر، متعهدتر می‌شوند‌. تا جایی که مشتریان حتی بدون دیدن ساختمان‌ها و پیش از اتمام فرآیند ساخت پروژه‌ها، با تکیه بر اعتبار برندها، ساختمان‌ها را پیش خرید می‌کنند. خریداران در این حوزه به دنبال هویت و تخصص در ساختمانند و ساختمان‌هایی را برای خرید انتخاب می‌کنند که تمام واقعیت‌های آن را از زبان سازنده بشوند. فرآیند برندینگ و هویت بخشی به ساختمان‌ها، علاوه بر معرفی سازنده و مطرح شدن در سطح بین الملل، سبب زیبا شدن چهره شهری شده و ماندگاری سازه‌ها نیز افزایش می‌یابد.

برندسازی و اجرای نظام جامع ارتباطات و تبلیغات

با توجه به آنچه پیش‌تر توضیح دادیم، می‌توان به این نتیجه‌گیری کلی رسید که بازاریابی، علمی است که صاحبین پروژه‌های مختلف را در حوزه صنعت ساختمان به موفقیت می‌رساند. حال بهتر است برای تضمین موفقیت با شناخت پارامترهای مهم در مسیر برندسازی و بازاریابی و فروش یک گام دیگر پیش رفته و با اصطلاح نظام جامع ارتباطات و تبلیغات آشنا شوید. همانطور که گفتیم برندسازی با روش‌های متعددی حاصل می‌شود و پیشرفت در پروسه برندینگ به تعامل با مشتری بستگی دارد. درک این جمله در عصر تکنولوژی که تبلیغات از طریق شبکه‌های مختلف مجازی و روش‌های متعدد بازاریابی سنتی انجام می‌شود، ملموس و روشن است. با افزایش روزافزون کاربران شبکه‌های تحت وب، ارتباطات بازاریابی برای همه، اصطلاح و مفهومی آشنا است.

در سال‌های اخیر، مجتمع‌های بزرگ اداری، تجاری و مسکونی به فراوانی ساخته شده و به عبارتی به انبوه سازی رسیده‌اند. با وجود این که بسیاری از واحدها و مجتمع‌ها خالی هستند، فرآیند ساخت و ساز همچنان ادامه دارد. این مسئله نشان می‌دهد، صاحبین پروژه‌ها به جای این که بر روی بازاریابی و فروش پروژه‌های آماده خود سرمایه‌گذاری کنند، همچنان به ساخت و ساز ادامه می‌دهند. در صورتی که پیشرفت در صنعت ساختمان، با توجه به نیاز و سلیقه خریداران امروزی به برنامه‌ریزی اصولی و علمی و همچنین مهندسی فروش وابسته است. ممکن است سازندگان در تولید ساختمان تخصص داشته باشند اما در فروش و بازاریابی آن تخصصی نداشته باشند. در این شرایط است که اهمیت نظام جامع ارتباطات و تبلیغات مشخص می‌شود. می‌توان نظام جامع ارتباطات و تبلیغات را همان یک‌پارچه سازی روش‌های بازاریابی معنا کرد.

تأکید به تخصص و تجارب تیم کاری

پیشرفت در حوزه ساختمان‌سازی با برندسازی امکان‌پذیر است. برندینگ زمانی حاصل می‌شود که به نام تجاری خود هویت ببخشید. هویت برند نیز بر حسب اتفاق حاصل نمی‌شود. برای رسیدن به برندسازی+ بازاریابی و فروش باید برند خود یک هویت قدرتمند ببخشید. برای این منظور نیز به یک مجموعه فنی مهندسی، بازاریابی و فروش و برندینگ احتیاج دارید. برای این که در احداث و ساخت پروژه‌های مسکونی، تجاری و اداری از بازگشت سرمایه و رسیدن به بازدهی بالا در زمان کم مطمئن باشید، باید قبل از احداث پروژه، هدف نهایی خود را تعیین کرده و بر مبنای آن به شناخت محیط داخلی پروژه، خدمات قابل عرضه در پروژه، بررسی ابعاد اقتصادی پروژه بر حسب نوع کاربری و شرایط فروش، آنالیز نقاط قدرت و ضعف برای رسیدن به موقعیت‌های رشد بپردازید. گروه سرمایه گذاری و فنی مهندسی طاها به آدرس وب سایت https://pst.co.ir با دارا بودن تخصص و تجربه بالا در این حوزه توانسته پروژه‌های بزرگی را در کشور به سرانجام برساند و جایگاه خود را در این حوزه ارتقاء دهد.

بهره‌گیری از حضور اصناف و برندها در مجتمع‌های تجاری

احتمالا تا اینجا این مسئله مهم را درک کرده‌اید که برندسازی و بازاریابی و فروش در صنعت ساختمان هدفی است که برای رسیدن به آن قبل از احداث سازه سرمایه گذاری می‌شود. در واقع ریشه این هدف را باید پیش از اجرای سازه محکم کنید.‌ حتما تاکنون به این موضوع دقت کرده‌اید که شاپینگ مال‌ها، پاساژها و مجتمع‌های تجاری که واحدهای فروش آن‌ها برند یا برندهای مختلف تشکیل داده‌اند، همواره مملو از مشتری هستند. مراجعه کنندگان شاپینگ مال‌ها نقش مهمی در افزایش نقدینگی این مراکز دارند. از طرفی کاملا واضح است که برندهای شناخته شده و بزرگ هر مجتمع تجاری را برای راه اندازی فروشگاه و نمایندگی‌های خود انتخاب نمی‌کنند. با توجه به وجود رقابت‌های سنگین بین مراکز تجاری، پیمانکاران قبل از احداث و ساخت مجتمع‌های تجاری، نقشه این مراکز را بر حسب نوع کاربری و فضای قابل توجه برای جذب نمایندگی برندها طراحی می‌کنند.

این روزها مجتمع‌های تجاری از امکانات تفریحی بسیاری برخوردارند. حضور برندها در چنین مراکزی ناخودآگاه سبب جذب مشتری و افزایش استفاده از امکانات این مراکز و در نتیحه تولید ثروت برای مجتمع‌های تجاری می‌شوند. هر چند جذب فروشگاه‌های برند و بهره‌گیری از آن‌ها شرایط و قواعد خاصی دارد و در این حوزه نیز نیاز به یک تیم اجرایی و مدیریت باتجربه به شدت احساس می‌شود. برندسازی در واقع نوعی تخصص است که تنها متخصصین و افراد کارآزموده و مجرب از پس آن بر می‌آیند.

گروه سرمایه گذاری و فنی مهندسی طاها

گروه طاها یک گروه تخصصی است و مدیران و کارمندان آن از مهارت و تجربه بالایی در حوزه برندینگ، بازاریابی و فروش، راه اندازی و بهره‌برداری در حوزه صنعت ساختمان برخوردارند. از جمله خدمات این تیم در صنعت ساختمان می‌توان به امکان‌سنجی ، تحقیقات جامع بازار و تدوین طرح توجیهی فنی اقتصادی ، برندسازی و برندینگ و نظام جامع ارتباطات، مدیریت بازاریابی و فروش و مدیریت راه اندازی و بهره برداری  و در نهایت توسعه کسب و کار اشاره کرد. گروه طاها با مدیریت دکتر امین نعیم آبادی یک مجموعه حرفه‌ای در این حوزه شناخته می‌شود. سوابق کاری این گروه، گواه روشنی بر تجربه و توانمندی اعضای آن در حوزه برندسازی و بازاریابی و فروش ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی است. برای دریافت خدمات گروه طاها از طریق لینک زیر وارد سایت آن شوید.

https://pst.co.ir

 

ارسال نظر: