کدخبر: 9744

اخبار سیاسی|خبر سیاسی|خبر سیاسی روز

شرط روسیه برای اتمام جنگ با اوکراین چیست؟

بنابر گزارش رویترز، این آشکارترین بیانیه روسیه از هنگام حمله این کشور به اوکراین در ۱۲ روز پیش درباره شرایطش برای متوقف کردن آنچه «عملیات نظامی ویژه» می‌نامد، است.

 سخنگوی کرملین اصرار کرد که روسیه هیچ ادعای قلمرویی در اوکراین ندارد و گفت این ادعا که روسیه خواستار واگذاری کی‌یف است، «حقیقت ندارد».سخنگوی کرملین روز دوشنبه گفت روسیه به اوکراین گفته است اگر کی‌یف چهار شرط را بپذیرد، آماده متوقف کردن عملیات نظامی در هر لحظه‌ای است.

 دیمیتری پسکوف گفت مسکو از اوکراین خواسته است که عملیات نظامی را متوقف کند، قانون اساسی‌اش را تغییر دهد تا بیطرفی در آن لحاظ شود، کریمه را به عنوان قلمرو روسیه بپذیرد، جمهوری‌های جدایی‌خواه دونتسک و لوگانسک به عنوان دولت‌های مستقل به رسمیت بشناسد.

بنابر گزارش رویترز، این آشکارترین بیانیه روسیه از هنگام حمله این کشور به اوکراین در ۱۲ روز پیش درباره  شرایطش برای متوقف کردن آنچه «عملیات نظامی ویژه» می‌نامد، است.پسکوف در مصاحبه‌ای تلفنی با رویترز گفت که اوکراین از این شرایط آگاه است و به آنها گفته شده است در صورت پذیرش این شرایط همه عملیات نظامی فورا می‌تواند متوقف شود.هنوز واکنش فوری از جانب طرف اوکراینی درباره این شرایط بیان نشده است.

روسیه از شمال، شرق و جنوب به اوکراین حمله کرده است و شهرهای این کشور از جمله کیف، خارکف و بندر ماریوپول را زیر آتش گرفته است. این حمله بدترین بحران آوارگان در اروپا را از هنگام جنگ جهانی دوم ایجاد کرده است. اما سخنگوی کرملین اصرار کرد که روسیه هیچ ادعای قلمرویی در اوکراین ندارد و گفت این ادعا که روسیه خواستار واگذاری کی‌یف است، «حقیقت ندارد».

پسکوف درباره موضوع بیطرفی گفت: «آنها باید متمم‌هایی به قانون اساسی‌شان بیفزایند که بر اساس آن اوکراین هر گونه ادعا برای وارد شدن به هر بلوکی را کنار بگذارد.»

او افزود: «ما همچنین با آنها صحبت کرده‌ایم که چگونه باید بپذیرند که کریمه قلمروی روسیه است و دونتسک و لوگانسک دولت‌های مستقل هستند. در این صورت ما عملیات را فورا متوقف خواهیم کرد.»

ارسال نظر: