کدخبر: 9810

بلیط هواپیما - خرید بلیط و مسافرت ارزان با آس چارتر

بلیط هواپیما را چگونه و از کجا تهیه کنیم؟ انواع بلیط هواپیما کدامند؟ بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟ منظور از کلاس پروازی چیست؟ شاید برای شما هم این سوالات هنگام برنامه ریزی سفر و خرید بلیط هواپیما پیش آمده باشد. حمل و نقل یکی از مهمترین بخش های هر سفری محسوب می شود که می توان از راه های مختلف زمینی، هوایی و یا دریایی مسیر مبدا تا مقصد را طی نمود.

بلیط هواپیما - خرید بلیط و مسافرت ارزان با آس چارتر

 

پرواز با هواپیما یکی از سریعترین و راحتترین راه های سفر کردن است که معمولا هزینه بالاتری نسبت به سایر روش ها دارد. بلیط هواپیما انواع مختلفی داشته و از ویژگی هایی برخوردار است که برای خرید آن باید از قبل یکسری اطلاعات داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسبترین بلیط را برای سفر خود انتخاب کنید.

انواع بلیط هواپیما براساس مبدا و مقصد

بلیط هواپیما براساس مبدا و مقصد به چند دسته تقسیم می شود. شما باید با توجه به نوع سفر خود مناسبترین بلیط هواپیما را خریداری کنید. انتخاب بلیط مناسب باعث آسانتر و راحتتر شدن سفر می گردد، بنابراین آگاهی از انواع بلیط هواپیما می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

  • بلیط هواپیما یک طرفه (One Way)

بلیط یک طرفه بلیطی است که فقط برای مسیر رفت مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی برای برگشت از مقصد پس از اتمام سفر باید بلیطی دیگر تهیه کنید. این بلیط بدون برگشت بوده و شما می توانید با استفاده از آن برای شروع سفر و طی کردن مسیر مبدا تا مقصد سوار هواپیما شوید. بلیط یک طرفه هواپیما رایج ترین و پرفروش ترین نوع بلیط محسوب می شود.

  • بلیط هواپیما دو طرفه یا رفت و برگشت (Return)

بلیط دوطرفه بلیطی است که هم برای رفت از مبدا و هم برای برگشت از مقصد صادر می شود. زمانی که تاریخ برگشت شما دقیقا مشخص باشد می توانید بلیط رفت و برگشت را خریداری کنید. برای مثال شما سفری 3 روزه به مشهد در پیش رو دارید و روز رفت و روز برگشت شما مشخص است. در نتیجه قبل از سفر یک بلیط دو طرفه رزرو نموده تا از دردسرهای تهیه بلیط برگشت راحت باشید.

  • بلیط هواپیما توقف در مسیر

این نوع بلیط مخصوص پروازهای طولانی است. معمولا پروازهایی که در مسیرهای هوایی طولانی (بیش از 24 ساعت) انجام می شوند در شهری بین مبدا و مقصد توقف می کنند. گاهی اوقات نیز ممکن است پرواز دو مسیره باشد. این توقف برنامه ریزی ده بوده و معمولا برای سوختگیری، بارگیری و یا تعویض هواپیما انجام می شود. برای مثال برای پروازهای ایران به مقاصد دور مانند استرالیا، آمریکا و ... بلیط توقف در مسیر صادر می شود و هواپیما پس از حرکت از مبدا در میانه راه در فرودگاهی دیگر توقف دارد.

گاهی اوقات نیز ممکن است تعداد توقف ها بیش از یکی باشد و هواپیما در مسیر مبدا به مقصد در چندین نقطه توقف کند. به این نوع بلیط چند توقف یا همان Multi Stop گفته می شود.

انواع بلیط هواپیما براساس کلاس پروازی

آگاهی از اطلاعات مرتبط با کلاسهای پروازی نقش مهمی در انتخاب بهترین و مناسبترین بلیط هواپیما دارد. صندلی های هواپیما طبق کلاس های پروازی به سه دسته مختلف تقسیم بندی می شوند که هر کدام از آنها دارای قوانین، ویژگی ها، خدمات و قیمت مختص به خود می باشند.

  • بلیط هواپیما درجه یک (First Class)

بهترین صندلی های هواپیما در بخش درجه یک قرار دارند. بلیط هواپیما درجه یک که با حرف اختصاری F مشخص می شود، لوکس و گران است و از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار می باشد. خدمات این کلاس پروازی با توجه به نوع هواپیما و ایرلاین متفاوت می باشد. صندلی ها بسیار راحت بوده و فاصله بیشتری بین آنها در نظر گرفته شده است. امکانت و خدمات متنوعی مانند تلویزیون، لب تاپ، اینترنت، سرویس بهداشتی جداگانه، پذیرایی مخصوص و ... در کلاس پروازی درجه یک به مسافران ارائه می گردد.

  • بلیط هواپیما درجه تجاری (Business Class)

این نوع بلیط هواپیما که با حروف اختصاری مختلف B، C و J در ایرلاین های مختلف نمایش داده می شود، حد متوسطی دارند. صندلی های این بخش از هواپیما از نظر راحتی و امکانات و خدمات از درجه پایینتری نسبت به بخش فرست کلاس برخوردارند و البته قیمت کمتری نیز دارند. در این کلاس پروازی نیز غذایی متفاوت از بقیه سرو شدهو در سوار و پیاده شدن و گرفتن کارت پرواز اولویت هایی برای مسافران وجود دارد اما همانطور که گفته شد به اندازه کلاس درجه یک فوق العاده نیست.

  • بلیط هواپیما درجه اقتصادی (Economy Class)

ساده ترین و ارزانترین کلاس پروازی اکونومی نام دارد. در این کلاس پروازی صندلی ها با فاصله نزدیک در کنار هم قرار گرفته و امکانات و خدمات کاملا معمولی به مسافران ارائه می شود. اکثر مسافرانی که به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان هستند، بلیط کلاس پروازی اکونومی را انتخاب می کنند. در ایران و مخصوصا پروازهای داخلی این کلاس پروازی رایجترین و پرفروشترین محسوب می گردد.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

یکی از مسائلی که همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است، قیمت بلیط هواپیما است. مسافران دوست دارند کمترین هزینه ممکن را برای خرید بلیط داشته باشند از این رو به دنبال بهترین زمان برای خرید هستند. معمولا در ایامی که میزان تقاضا برای سفر با هواپیما زیاد است، قیمت نیز افزایش می یابد. برای مثال اگر قصد دارید پرواز تهران مشهد را خریداری کنید، قطعا در روزهای آخر هفته یا تعطیلات رسمی مانند عید نوروز و ... نرخ بلیط بالاتر از روزهای دیگر است.

بنابراین بهترین زمان خرید بلیط هواپیما روزهایی است که تقاضا کم می باشد. اگر می خواهید بلیطی ارزان و با قیمت مناسب خریداری کنید باید برنامه سفر خود را به گونه ای تنظیم نمایید که تاریخ رفت و برگشت در ایام پیک سفر قرار نگیرد. شما می توانید با مراجعه به سایت آس چارتر پروازهای مختلف در بازاه های زمانی گوناگون را مشاهده و با توجه به برنامه سفر خود مناسبترین بلیط هواپیما را تهیه کنید.

قوانین بلیط هواپیما

بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما آس چارتر از قوانین و مقررات مربوط به آن مطلع باشید. آگاهی از این قوانین به راحتی سفر شما کمک بسیاری نموده و از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند. برای مثال اگر به هر دلیلی پرواز شما کنسل شده و از بلیط هواپیما خود استفاده نکنید، اطلاع از قوانین کنسلی و استرداد می تواند تا حد زیادی خسارت های شما را جبران نماید. بلیط ها دارای انواع مختلفی هستند و هرکدام از انها از شرایط مخصوص به خود برای کنسلی و استرداد برخوردارند.

همچنین مقررات مربوط به کنسلی از یک ایرلاین به ایرلاین دیگر متفاوت است. در صورتی که شما دیر به پرواز برسید و از آن جا بمانید و یا کلا قبل از پرواز بخواهید بلیط خود را کنسل کنید، مقداری از مبلغ نرخ بلیط کسر شده و مابقی به حساب شما برمی گردد. مقدار مبلغ کنسلی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. برخی از بلیط های مانند پروازهای چارتری نیز ممکن است امکان کنسل شدن و استرداد نداشته باشند. از این رو اگاهی از قوانین کنسلی پیش از خرید بلیط هواپیما از اهمیت بالایی برخوردار است.

از دیگر قوانین بلیط هواپیما می توان به بلیط کودکان اشاره نمود. طبق قوانین شرکت های هواپیمایی نرخ بلیط کودکان متفاوت است. در پروازهای سیستمی بهای بلیط نوزادان (زیر 2 سال) ده درصد نرخ بلیط بزرگسالان و بهای بلیط کودکان 2 تا 12 سال نیمه بها محاسبه ی گردد. اما در پروازهای چارتری برای کودکان نیز باید مانند بزرگسالان مبلغ بلیط هواپیما به طور کامل پرداخت شود.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما

در گذشته مسافران برای خرید بلیط هواپیما باید به صورت حضوری به شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی مراجعه می نمودند که این امر مستلزم صرف زمان و هزینه بود. اما حالا با خرید اینترنتی می توان به راحتی و در کمترین زمان ممکن بلیط هواپیما مورد نظر خود را تهیه نمود.

همچنین خرید اینترنتی بلیط هواپیما به شما این امکان را می دهد که می توانید انواع پروازها را با قیمت های مختلف در سایت ها و سامانه های رزرواسیون مشاهده نموده و با توجه به تاریخ حرکت و بودجه خود مناسبترین بلیط را خریداری کنید. شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز و در هر مکانی با استفاده از اینترنت خرید بلیط هواپیما را انجام دهید. از دیگر مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما می توان به ارزانتر بودن قیمت ها اشاره نمود. گاهی اوقات بلیط های خیلی ارزانی را می توانید در سایت ها و سامانه های رزرواسیون پیدا کنید.

یکی از سامانه های معتبر خرید اینترنتی بلیط هواپیما آس چارتر نام ارد. شما می توانید با مراجعه به سایت آس چارتر، پرواز های مختلف برای سفر خود را مشاهده نموده و آنها را از نظر تاریخ رفت و برگشت، قیمت و دیگر موارد مقایسه کنید و سپس بهترین و مناسبترین بلیط هواپیما را برای خود انتخاب نمایید.

 

ارسال نظر: