کدخبر: 9821

مسکن ملی/مسکن مهر/مسکن ارزان

متقاضیان مسکن ملی بخوانند| لینک ثبت نام مسکن ملی

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که احداث ۴ میلیون واحد مسکونی را در شهرها و روستاها در دستورکار دارد.

بر اساس تازه‌ترین آمار تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

 وزارت راه و شهرسازی «پروانه اصلانی» افزود: بر اساس تازه‌ترین آمار تاکنون ۵ میلیون و ۳۴۱ هزار نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir ثبت‌نام کردند.

وی با یادآوری اینکه ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن تا ۲۹ اسفندماه ادامه دارد، افزود: از تعداد کل ۵ میلیون و ۳۴۱ هزار نفری که در سامانه ثبت‌نام کرده و متقاضی مسکن هستند ۴۳۵ هزار و ۳۹۷ نفر مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن تا ۴۵ سال هستند که با تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی و موافقت شورای‌عالی مسکن به آمار ثبت‌نامی‌های مسکن افزوده شدند.طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که احداث ۴ میلیون واحد مسکونی را در شهرها و روستاها در دستورکار دارد. بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان تاکنون اراضی بالغ بر یک میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی تامین شده است و اراضی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دیگر نیز شناسایی شده و در مراحل بررسی برای تغییر کاربری و یا الحاق به محدوده قرار دارد.

انبوه‌سازان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مشارکت داده می‌شوند

مسکن ملی

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نشست بررسی روند تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن بر حل و فصل مسائل زمین در استان‌های سراسر کشور تا پایان امسال با مدیریت و نظارت استانداران تاکید کرد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن جهادی است که باید در موعد تعیین‌شده به انجام برسد.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه احداث ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال دولت سیزدهم در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، ادامه داد: هر جا زمین تامین و مشکلات و مسائل آن حل شود، مقدمات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آن اراضی آغاز خواهد شد. استانداران و مسئولان استانی در خصوص تامین زمین و اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن مسئولیت دارند و باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

قاسمی تصریح کرد: سازمان ملی زمین و مسکن و معاونت مسکن و ساختمان در خصوص تعیین سهیمه استان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بر اساس تامین زمین در هفته‌های آتی، اعلام نظر و نتیجه را گزارش بدهند. استان‌هایی که عملکرد مناسبی در تامین زمین و حل مسائل مربوط به آن داشته‌اند نیز سهمیه‌شان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزایش یابد.وی همچنین بر فعال کردن انبوه‌سازان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و بهره‌مندی از توان بخش خصوصی در تولید مسکن در تمامی استان‌های کشور تاکید کرد.قاسمی با اشاره به تصویب قانون جهش تولید مسکن بر حل مسائل زمین در استان‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: در خصوص تامین مسکن برای افرادی که نیازمند مسکن هستند دولت مسئولیت دارد و در اجرای این مسئولیت نیز قدم برمی‌دارد.

ارسال نظر: