کدخبر: 9848

اخبار سیاسی | خبر سیاسی | خبر سیاسی روز

پوتین اوکراین را منهدم کرد| حمله جدید روسیه نفس گیر شد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه افزود که پدافند هوایی روسیه یک فروند جنگنده میگ-۲۹ و سه پهباد "بیرقدار تی بی-۲" و یک موشک تاکیتیکی "توچکا-یو" را نیز سرنگون کرد.

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که از آغاز عملیات ویژه نظامی نیروهای مسلح روسیه حدود ۳۰۰۰ تأسیسات نظامی در اوکراین منهدم شده است.

ایگور کوناشنکوف گفت : در نتیجه حملات به زیرساخت های نظامی اوکراین، ۲۹۹۸تاسیسات نظامی منهدم شده است.وی تصریح کرد که در طول روز ۶۸ مورد تأسیسات نظامی در اوکراین مورد اصابت هوانوردی عملیاتی-تاکتیکی روسیه قرار گرفت که شامل دو سیستم کنترل نیروهای مسلح اوکراین، ۱۲ سیستم لجستیکی و سه سامانه موشکی"اوسا" بود.سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه افزود که پدافند هوایی روسیه یک فروند جنگنده میگ-۲۹ و سه پهباد "بیرقدار تی بی-۲" و یک موشک تاکیتیکی "توچکا-یو" را نیز سرنگون کرد.

پوتین: آمریکا با پنهان شدن پشت روسیه تلاش می کند مردم خود را فریب دهد

کوناشنکوف بیان داشت: در مجموع، از آغاز عملیات تلفات نظامی اوکراین شامل موارد: ۹۸ هواپیما، ۱۱۰ هواپیمای بدون سرنشین، ۱۴۴سامانه موشکی پدافند هوایی، ۸۸پست راداری، ۱۰۰۷ دستگاه تانک و سایر خودروهای جنگی زرهی، ۱۰۹ سامانه موشکی پرتاب چندگانه، ۳۷۴ خمپاره‌انداز و ۷۹۳ دستگاه خودروی ویژه نظامی است.

گفتنی است که روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی کی‌یف قرار گرفته اند نامید. به گفته وی، برای این عملیاتبه این منظور برنامه ریزی شده است که نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت های خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند. به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند.

ارسال نظر: