کدخبر: 9982

هواشناسی | آب و هوا | باران و سیل

پیش بینی هواشناسی برای نورزو 1401| کدام شهرها بارانی است؟

​سازمان هواشناسی با انتشار پیش‌بینی ۱۰ روزه وضع هوا ویژه نوروز ۱۴۰۱ از ورود سامانه بارشی به کشور طی جمعه آینده خبر داد.

 روز جمعه با ورود سامانه بارشی از غرب،‌بارش برف و باران کل نوار غربی و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین،‌ البرز و تهران پیش‌بینی شده است.سازمان هواشناسی با انتشار پیش‌بینی ۱۰ روزه وضع هوا ویژه نوروز ۱۴۰۱ از ورود سامانه بارشی به کشور طی جمعه آینده خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در شرق اردبیل، گیلان و شمال خراسان رضوی ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است. در سایر مناطق کشور طی سه روز آینده جو آرام و پایداری حاکم است و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی تهران، کرج، اراک و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود و در مناطق شمال شرق و شرق کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام  سازمان هواشناسی  شنبه هفته آینده با تقویت سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس بارش در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت.  همچنین بعدازظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه در اردبیل و غرب سواحل دریای خزر باد جنوبی و افزایش نسبی دما روی می‌دهد.

ارسال نظر: