کدخبر: 2307

قیمت دلار در صرافی

قیمت دلار صعودی شد / قیمت دلار چقدر شد؟

امروز -یکشنبه دهم مرداد- قیمت‌های رسمی ارز افزایش یافت.

 

قیمت دلار صرافی ملی
قیمت دلار در بازار آزاد
نقش هرات در بازار قیمت دلار
پیش بینی قیمت دلار ؛ فرصت سودگیری یا زمان صعود؟​
 قیمت دلار در معاملات صبح یکشنبه بازار آزاد نسبت به روز شنبه 200 تومان کاهش یافت و 25 هزار و 780 تومان مبادله شد. قیمت دلار عمده در بازار متشکل ارزی صبح امروز ابتدا 25 هزار و یک تومان ثبت شد و قیمت دلار در نیمه روز با افزایش 186 تومانی به 25 هزار و 187 تومان رسید. قیمت دلار خرده فروشی (سنا) نیز صبح امروز 25 هزار و 251 تومان اعلام شد و قیمت دلار در نیمه روز به 25 هزار و 439 تومان افزایش یافت.

قیمت یورو در بازار متشکل امروز با افزایش 27 تومانی نسبت به روز شنبه 29 هزار و 482 تومان اعلام شد. قیمت یورو سنا نیز ابتدا 29 هزار و 749 تومان ثبت شد و در نیمه روز با افزایش 28 تومانی 29 هزار و 777 تومان ثبت شد.

قیمت دلار صرافی ملی

قیمت دلار

صرافی ملی امروز قیمت دلار را نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه 154 تومان افزایش داد و 25 هزار و 360 تومان ثبت کرد. قیمت یورو صرافی ملی نیز 158 تومان افزایش یافت و 29 هزار و 700 تومان اعلام شد.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار

قیمت دلار در معاملات صبح یکشنبه بازار آزاد نسبت به روز شنبه 200 تومان کاهش یافت و 25 هزار و 780 تومان مبادله شد. قیمت یورو نیز تغییر نکرد و 30 هزار و 521 تومان خرید و فروش شد.

قیمت درهم نیز که معامله‌گران آن را سیگنال دهنده قیمت دلار می‌دانند، در نیمه روز در قیمت 7 هزار و 15 تومان قرار گرفت که نسبت به روز شنبه رشد 15 تومانی داشته است.

صرافی بانک ملی ایران امروز قیمت فروش دلار آمریکا را ۲۵,۳۶۰(بیست و پنج هزار و سیصد و شصت تومان) اعلام کرد. قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز اعلام شد.

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۴,۸۵۸(بیست وچهار هزار وهشتصد  و پنجاه و هشت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۵,۳۶۰(بیست و پنج هزار و سیصد و شصت تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۹,۱۱۲(بیست و نه هزار و صد و دوازده تومان) و قیمت فروش یورو ۲۹,۷۰۰(بیست ونه هزار و هفتصد تومان) است.

قیمت دلار در بازار متشکل امرو ۲۵,۰۰۷( بیست و پنج هزار و هفت )تومان اعلام شد. قیمت دلار در بازار متشکل امروز بر مدار کاهش پیش رفت.

 قیمت دلار در بازار متشکل امروز یکشنبه 10 مرداد 1400 با 233 تومان کاهش به ۲۵,۰۰۷( بیست و پنج هزار و هفت تومان رسید و  و این در حالی است که روز شنبه افزایش 703 تومانی را تجربه کرده بود.

برخی معامله گران اعتقاد دارند که درگیری های هرات، بین طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان زمینه ساز افزایش تقاضا برای دلار در شرق کشور شده است.برای امروز برخی تصور می کنند وقت سود گیری در بازار ارز است و گروهی از زمان صعود قیمت دلار سخن می گویند.

پیش بینی قیمت دلار ؛ فرصت سودگیری یا زمان صعود؟

قیمت دلار

قیمت دلار از ابتدای مردادماه بیش از 4 درصد رشد کرده است. چنین سطح رشدی و نزدیک شدن به مرز 26 هزار تومانی موجب شده است که برخی فعالان از احتمال سودگیری بازیگران ارزی خبر دهند؛ با این حال، سطح خوشبینی شمار زیادی از معامله گران نسبت به شکست مقاومت بعدی دلار یعنی محدوده 26 هزار و 300 تومانی قابل توجه است و این موضوع، کار را برای سودگیران دشوار خواهد کرد.

خوشبینی نسبت به ادامه رشد قیمت دلار باعث شد که روز شنبه علی رغم عرضه بازارساز،‌ قیمت اسکناس آمریکایی افت زیادی را تجربه نکند. از نگاه فعالان عرضه بازارساز تنها مانع از افزایش قیمت دلار شد.

نقش هرات در بازار قیمت دلار

قیمت دلار

برخی معامله گران اعتقاد دارند که درگیری های هرات، بین طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان زمینه ساز افزایش تقاضا برای دلار در شرق کشور شده است. این عده اعتقاد دارند که موضوع یاد شده زمینه ساز افزایش قیمت دلار در نیمه ابتدایی روز شنبه بود. به باور آن ها تعطیلی بازار هرات در اواسط روز شنبه موجب شد که نوسانات ارزی در بازار داخلی نیز کاهش پیدا کند. به طور طبیعی این گروه باور دارند در صورتی که معاملات هرات امروز جریان داشته باشد، افزایش قیمت دلار در بازار داخلی ادامه پیدا کند. این در حالی بود که در گذشته، باز بودن بازار هرات می توانست به نفع کاهشی های بازار باشد. در آن مقاطع زمانی، ارزش دلار در شهر هرات پایین تر از بازار داخلی بود و زمینه ساز تقویت عرضه ارز در بازار مشهد و تهران می شد.

متغیر دیگری که امروز به دقت توسط نوسان گیران دلار دنبال خواهد شد،‌ نرخ حواله درهم است. عبور حواله درهم از محدوده 7 هزار و 200 تومان به وضوح صعودی های بازار داخلی را فعال خواهد کرد.

ارسال نظر: