کدخبر: 15815

حادثه|حادثه خونین| حادثه در سیستان و بلوچستان

حادثه وحشتناک در سیستان و بلوچستان| شهر بهم ریخت

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با سواستفاده ازعکس‌های در اختیار اقدام به اخاذی کرده بود.

سرهنگ حسن کیخا، رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر بیان داشت: یکی از شهروندان به همراه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت؛ چندی پیش در یکی از شبکه های اجتماعی با فردی آشنا شدم و پس از مدتی با او قرار ملاقات گذاشتم که در این دیدار وی اقدام به گرفتن چند عکس دو نفره کرد و پس از آن از طریق همان عکس‌ها از من اخاذی کرد. لذا از پلیس تقاضای رسیدگی به این موضوع را دارم.

این مقام مسئول افزود: با انجام بررسی های انجام گرفته مشخص شد فرد اخاذ اقدام به اخاذی مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال شامل طلا و وجه نقد از شاکی کرد و متهم که با هویت جعلی خود را پنهان کرده بود در کوتاهترین زمان مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: متهم ضمن اعتراف به بزه انتسابی، بیان داشت از اقدام خود پشیمان است و طلب عفو بخشش داشت. در نهایت پرونده جهت سیر مراحل قانونی به همراه متهم تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ کیخا به والدین توصیه کرد: والدین مراقب فرزندان بالاخص دختران جوان در فضای مجازی باشند و به آنها گوشزد کنند که فضای مجازی محل مناسبی برای برقراری ارتباط با افراد ناشناس نیست، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از فرزندان ما وجود دارد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.ir به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

 

ارسال نظر: