کدخبر: 16076

معلمان| رتبه بندی معلمان

خبر مهم از رتبه بندی معلمان| بخوانید

به گفته یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش، آخرین آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است و هنوز ۲۰۰ هزار دانش آموز واجب التعلیم ثبت نام نکرده اند.

وزیر آموزش‌وپرورش ضمن اعلام اینکه تا کنون ۸۴۰ هزار معلم ورود اطلاعات و بارگذاری مدارک را در سامانه رتبه‌بندی انجام داده‌اند گفت: هنوز تعدادی ثبت اطلاعات نکرده‌اند، اما قرار شد از فردا گروهی که بارگذاری انجام داده‌اند وارد مرحله بعدی شوند. احتمالاً تعدادی از احکام را در مهرماه بزنیم.

یوسف نوری با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر سیما با موضوع «آغاز سال تحصیلی جدید و تمهیدات وزارت آموزش‌وپرورش» اظهار کرد: ما برنامه‌های بازگشایی مدارس را در قالب پروژه‌های مهر از ابتدای سال تقویمی شروع کردیم و امور را در قالب ۶ کارگروه پیش بردیم که مهم‌ترین کارگروه، تأمین نیروی انسانی بود.

وی افزود: امسال با همکاری مجموعه‌های دولت و مجلس توانستیم تأمین نیروی انسانی را انجام دهیم. سال گذشته ۷۲ هزار بازنشسته و سال ۹۹ حدود ۴۵ هزار نفر بازنشسته داشتیم و امسال هم تعداد زیادی بازنشسته داریم. جایگزینی این تعداد بازنشستگان با ۳۵ هزار استخدامی ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان، تبدیل وضعیت و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه فرهنگیان و خروجی‌های دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی انجام دادیم.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: بخشی دیگر از کمبودها از طریق سازمان امور استخدامی مرتفع و مجوزهایی برای ترمیم تعداد مورد نیاز نیروی انسانی در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان که همواره کمبود نیروی انسانی دارند، صادر شد.

نوری ضمن اعلام این خبر که تاکنون با احتساب بزرگسالان، حدود ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند گفت: تعدادی هم هنوز ثبت‌نام نشده‌اند. تأخیرهایی به دلیل دو سال تعطیلی ناشی از کرونا هم داریم. برآورد ما این است که ۱۶ میلیون دانش‌آموز واجب‌التعلیم از پایه اول تا پایه دوازدهم داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال جامعه هدف ما در دوره پیش از دبستان، قریب به هشت میلیون نفر هستند که از این تعداد کودکان واجد شرایط ثبت‌نام و شرکت در پیش‌دبستانی‌ها ۳.۹ میلیون نفرند. از این تعداد ۱.۵ میلیون نفر در دوره پیش‌دبستانی ۲ ثبت‌نام کرده‌اند که به آمار جامعه تحت پوشش ما اضافه می‌شود. ما ۹۴ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان داریم که با احتساب دانشجویان شهید رجایی به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد. همچنین بیش از ۲۰۰۰ عضو هیئت‌علمی دانشگاه داریم.

 

ارسال نظر: