کدخبر: 11626

گوگل ادز بهتر است یا سئو؟

 

مقایسهٔ سئو با گوگل ادز، قبلا به‌عنوان Adwords شناخته می‌شد، مانند مقایسهٔ سیب با پرتقال است؛ هر دو به شما کمک می‌کنند تا برندتان را در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) در مقابل مشتریان احتمالی قرار دهید. سئو کاری می‌کند تا سایت شما را در رتبه‌بندی ارگانیک بالاتر ببرد، به‌طوری که در دید مخاطبانی قرار بگیرید که کلمات کلیدی مربوط به محتوای شما را جست‌وجو می‌کنند. تبلیغات در گوگل به شما این امکان را می‌دهد عبارات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید و سپس تبلیغی ایجاد کنید که سایت و محتوای شما را برای کسانی تبلیغ کند که از آن کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. برای داشتن اطلاعات کامل‌تر در این مورد می‌توانید به صفحه تبلیغات در گوگل یکتانت (yektanet.com/google-ads) مراجعه کنید.

گوگل ادز چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

گوگل ادز (Google Ads) پلتفرم تبلیغات آنلاین گوگل است؛ این ابزار به شما امکان می‌دهد تا تبلیغات آنلاین را برای دسترسی به مخاطبانی ایجاد کنید که به محصولات و خدمات شما نیازمند هستند. در پلتفرم گوگل ادز، به ازای هر کلیک، پرداخت انجام می‌شود؛ یعنی هر بار که بازدیدکننده روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، باید هزینه پرداخت کنید. مهمترین مزایا عبارتند از:

دسترسی بیشتر مردم به گوگل

امروزه گوگل خود را فراتر از یک برند ارتقا داده است؛ در حال حاضر، زمانی که افراد سوالاتی دارند، اولین ایستگاه آن‌ها برای پاسخگویی، گوگل است. در این میان افرادی هم وجود دارند که به‌دنبالِ راه‌حل‌هایی برای مشکلاتی هستند که ممکن است کسب‌وکار شما آن‌ها را ارائه دهد.

قابل‌اندازه‌گیری بودن تبلیغات در گوگل

در مقایسه با کانال‌های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و مجلات، بازاریابی آنلاین بسیار قابل‌اندازه‌گیری است و گوگل ادز PPC یکی از قابل‌سنجش‌ترین کانال‌های آنلاین است. شما می‌توانید خیلی سریع تعیین کنید که آیا کمپین‌های شما موفق عمل کرده‌اند یا خیر؟

 

با گوگل ادز می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی مؤثری ایجاد کنید.

6

بین سئو و تبلیغات در گوگل تفاوت‌های زیادی وجود دارد؛ اما در اینجا، به اصلی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. راه‌اندازی تبلیغات گوگل به‌طور کلی نتیجهٔ سریع‌تری نسبت به سئو دارد؛ زیرا می‌توانید کمپین‌هایی را در همان لحظه ایجاد و ویرایش کنید.

سئو فرآیند پیچیده‌تری است؛ زیرا دیدن نتایج به زمان نیاز دارد. شما باید دربارهٔ کلمات کلیدی تحقیق کنید و محتوایی ایجاد کنید که برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو بهینه شده باشد تا سایت شما رتبه بالاتری در SERP بگیرد. سئو و تبلیغات نقش‌های منحصربه‌فرد اما مکملی دارند.

مدیریت سئو حول محور جذاب‌کردن سایت شما برای مشتریان و همچنین ایجاد محتوایی است که نیازهای آن‌ها را برطرف می‌کند. این موضوع نه‌تنها شامل مطالبی است که می‌نویسید یا ویدیوهایی که ایجاد می‌کنید، بلکه شامل بهینه‌سازی طرح‌بندی و طراحی سایت نیز می‌شود؛ همچنین اطمینان حاصل می‌شود که کاربرپسند و برای پیمایش آسان باشد و کاربران به روشی منطقی در سایت شما جابه‌جا شوند.

از طرف دیگر، گوگل ادز یکی از تبلیغات آنلاین است که به شما امکان می‌دهد هر بار، زمانی هزینه را پرداخت کنید که شخصی روی تبلیغ ایجادشده کلیک می‌کند. این تبلیغ برای کاربرانی نمایش داده می‌شود که علاقه‌مند به موضوعات مورد نظر هستند.

گوگل ادز تغییرات متعددی را هدف قرار می‌دهد که دربارهٔ کلمات کلیدی خاص دارید؛ در مقابل سئو کلمات کلیدی پرترافیک ذکرشده در وب‌سایت شما را هدف قرار می‌دهد. تبلیغات ادوردز برای مشاهدهٔ نتایج آنی است؛ اما فرآیند سئو در یک وب‌سایت برای دیدن نتایج بهینه زمان بیشتری را می‌طلبد. علاوه بر این، سئو موقعیت سایت را بهینه می‌کند و در نهایت آن را به صفحه اول گوگل می‌برد.

در سئو، هزینه‌ای برای هر کلیک به گوگل پرداخت نمی‌کنید، بلکه هزینهٔ کمتری نسبت به تبلیغات در گوگل صرف آن می‌شود. گوگل ادز یک روش سریع برای افزایش فروش و جمع‌آوری لید شما است؛ سئو کیفیت و کمیت لینک‌های ورودی به وب سایت شما را بهینه می‌کند.

7

چه موقع باید از گوگل ادز استفاده کرد و چه موقع از سئو؟

گوگل ادز راه‌حل تبلیغاتی پرداخت به‌ازای کلیک (PPC) گوگل است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد برای نمایش تبلیغات خود در نتایج جستجوی گوگل، برای کلمات کلیدی پیشنهاد بدهند. هنگام استفاده از تبلیغات در گوگل، فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند تا از سایت شما بازدید کند.

به‌علاوه، می‌توانید در هر زمان تبلیغات خود را برای دسترسی به گروه خاصی از افراد (بر اساس علاقه، منطقه جغرافیایی و غیره) تغییر دهید یا یک پیشنهاد ویژه یا محصول خاصی را تبلیغ کنید.

تبلیغات گوگل به شما این امکان را هم می‌دهد که با نمایش تبلیغات بنری در وب‌سایت‌های مرتبط، کسب‌وکار خود را خارج از جستجوی گوگل تبلیغ کنید. شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) از هزاران سایت در سرتاسر وب تشکیل شده است که می‌توانید با مشتریان بالقوه بیشتری ارتباط برقرار کنید. می‌توانید سایت‌های خاصی را برای اجرای تبلیغات نمایشی انتخاب کنید یا گروه افرادی را انتخاب کنید که می‌خواهید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

تبلیغات PPC مانند گوگل ادز، نتایج مشابهی با سئو ندارد و رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک شما را بهبود نمی‌بخشد. در عوض، گوگل ادز می‌تواند به شما کمک کند تبلیغات خود را به مشتریان بالقوه نمایش دهید، دقیقا در لحظه‌ای که آن‌ها به‌دنبالِ کسب‌وکاری مانند شما هستند.

در نهایت، کدام بهتر عمل می‌کند؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت بستگی به این دارد که دوست دارید به چه چیزی برسید؛ زیرا تبلیغات در گوگل و سئو می‌توانند به روش‌های مختلف به کسب‌وکار شما کمک کنند. سئو ابزار مهمی برای بازاریابی آنلاین موفق است؛ زیرا به کسب‌وکار شما بهترین شانس را برای دیده‌شدن می‌دهد، حتی اگر روند بهینه‌سازی مدتی طول بکشد تا درست انجام شود.

گوگل ادز به شما امکان می‌دهد سریع‌تر به مشتریان دسترسی پیدا کنید. اگر هدف شما هدایت ترافیک به سایت در کوتاه‌مدت است، ممکن است تمرکز خود را بر گوگل ادز بگذارید. اگر می‌خواهید حضور آنلاین کسب‌وکار خود را در بلندمدت افزایش دهید، سئو راه‌حل بهتری است.

جمع‌بندی:

تبلیغات در گوگل برای به ثمر نشستن سریع نتایج و سئو برای رتبه‌بندی طولانی‌مدت در گوگل بهتر است؛ اما هر دوی این کانال‌ها می‌توانند به افزایش بازدید وب‌سایت شما در موتور جستجو کمک کنند. یک حضور دیجیتالی قوی و پایدار مستلزم آن است که کسب‌وکارها از هر دو کانال استفاده کنند و با به‌کارگیری یک استراتژی مدون، بتواند این دو را با هم به کار گیرند تا نتیجه بهتری کسب کنند.

 

ارسال نظر: