کدخبر: 13144

چگونه دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه داشته باشیم؟

به بهبود فضای داخلی ساختمان با هدف زیباتر شدن و فضایی دلنشین برای انجام فعالیت‌های روزمره و... دکوراسیون داخلی گفته می‌شود، طراحی کردن دکوراسیون داخلی ساختمان با توجه به متراژ ساختمان و کوچک و بزرگ بودن آن متفاوت است.

در طراحی داخلی فرد طراح با توجه به سلیقه افراد و با استفاده از علم طراحی به بهبود و افزایش کاربری فضای داخلی می‌پردازد، طراحی داخلی را می‌توان به پلی بین طراحی دکوراسیون داخلی و معماری توصیف کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی

زندگی کردن در خانه‌ای زیبا یکی از خواسته‌های تمامی مردم جهان است، با توجه به جذابیت طراحی داخلی، دیگر طراحی داخلی به خانه‌های مسکونی محدود نمی‌شود و در چیدمان دفاتر کاری، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز خرید و... از طراحی داخلی استفاده می‌شود.

111

طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی جهت بهینه سازی فضای داخلی ساختمان توسط افراد ماهر و متخصص انجام می‌شود، در این حیطه فرد طراح با استفاده از ابزار و لوازم موجود در محیط و بدون دخالت در طراحی داخلی با روش‌هایی همچون تغییر رنگ فضا، تغییر رنگ لوازم، تعمیرات و خرید قرنیز و ابزار اسکوتی و... به طراحی دکوراسیون می‌پردازند.

چگونه طراحی داخلی ساده و کم هزینه ساختمان انجام می‌شود؟

چیدمان منزل و طراحی دکوراسیون ممکن است از دیدگاه برخی از افراد کار ساده‌ای به نظر برسد، تنها با اجرای نکات مهمی که باید رعایت شوند می‌توان فضای زیبایی را طراحی کرد و جلوه زیباتر و گرم‌تری به فضا بخشید، جهت طراحی داخلی زیباتر لازم است که با سبک‌های مختلف در طراحی آشنا شوید.

2222

خواندن این مقاله نیز پیشنهاد می شود – قرنیز چیست

آشنایی با سبک‌های دکوراسیون داخلی منزل

برای طراحی دکوراسیون مناسب با منزل و محیط باید از سبک‌های مختلف طراحی آگاهی داشته باشید، سبک‌های دکوراسیون انواع مختلفی دارند که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه‌تان یکی را انتخاب کرده و در طراحی منزلتان از قوانین همان سبک پیروی کنید.

  1. سبک دکوراسیون منزل ایرانی

با توجه به علاقه ایرانیان و استفاده بیشتر از تعدادی از لوازم در ساختمان‌ها و خانه‌های ایرانی، سبکی مجزا برای طراحی داخلی خانه‌های ایرانی وجود دارد، ایوان‌های بزرگ و مرتفع و استفاده از ستون‌های بلند در معماری و دکوراسیون داخلی ایرانی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک محسوب می‌شوند، استفاده از فرش‌های ایرانی و هماهنگی آن با پرده‌ای مناسب جلوه و زیبایی این سبک را دو چندان می‌کند.

  1. سبک دکوراسیون کلاسیک

از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک کلاسیک در طراحی داخلی نظم و تقارن آن محسوب می‌شوند، استفاده از رنگ‌هایی همچون کرم، قهوه‌ای، زرشکی و استفاده از ابزار چوبی و آباژورها و... در این سبک مشاهده می‌شود.

  1. سبک دکوراسیون مدرن

استفاده از رنگ‌های ساده و خطوط صاف و منظم را می‌توان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک معرفی کرد، در طراحی داخلی به سبک مدرن از رنگ‌های سفید و نقره‌ای به وفور استفاده شده و از لوازمی با جنس‌های شیشه و استیل نیز استفاده می‌شود.

  1. سبک دکوراسیون امروزی

بسیاری از افراد سبک دکوراسیون امروزی را همان سبک دکوراسیون مدرن می‌پندارند، این دو سبک با یکدیگر تفاوت داشته و هر کدام دارای قوانین خاص خود هستند.

در سبک دکوراسیون امروزی انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سبک دکوراسیون مدرن وجود دارد اما این سبک قدمت کمتری نیز نسبت به سبک مدرن دارد، در سبک دکوراسیون امروزی از خطوط خمیده استفاده می‌شود.

  1. سبک دکوراسیون مینیمال

سبک مینیمال بسیار ساده بوده و استفاده از رنگ‌های سفید و خنثی در این سبک کاربرد فراوانی دارد، خلوت بودن فضا و عدم استفاده از لوازم زیاد و شلوغ از بارزترین ویژگی‌های این سبک محسوب می‌شوند.

  1. سبک دکوراسیون روستیک

سبک روستیک یا سبک روستایی به گونه‌ای است که در طراحی آن از المان‌های طبیعی همچون چوب و سنگ استفاده می‌شود، دکوراسیون روستیک بسیار ساده و بی آلایش بوده و استفاده از لوازم خانگی قدیمی و کهنه و مبلمان قطور در این سبک نشانه اصالت آن است.

  1. سبک شیکر در دکوراسیون داخلی

استفاده از ابزار و وسایلی به رنگ‌های خنثی، بژ، طوسی، خاکستری در این سبک مشاهده می‌شود، تیره بودن رنگ ابزار و لوازم چوبی در این سبک به زیبایی و جذابیت آن کمک فراوانی می‌کند.

با رعایت مواردی که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم می‌توان فضای ساخلی ساختمان را به سادگی و با هزینه‌ای مقرون به صرفه طراحی کرد.

333

لوازم اضافی منزل را حذف کنید.

یکی از مهم‌ترین اصول در طراحی داخلی حذف لوازم اضافی منزل است، برای افزایش زیبایی و دلنشینی ساختمان فضای داخلی ساختمان را مرتب نگه دارید و از شلوغ کردن فضا و استفاده از لوازمی که موجب اغتشاش بصری و بینایی در فضا می‌شوند خودداری کنید.

تعمیرات خانه را فراموش نکنید.

در صورتی که لوازم خانگی‌تان یا ابزارهای به کار رفته در ساختمان در اثر فرسودگی نیاز به تعمیرات دارند از آن‌ها غافل نشوید و به تعمیرات آن‌ها بپردازید.

طراحی داخلی ساختمان همیشه به معنای چیدمان وسایل و مبلمان نیست، توجه به عواملی همچون بازسازی، تعمیرات، انتخاب کفپوش، انتخاب نوع سقف، طرح دیوارها، استفاده از ابزارهای مناسب در طراحی کف و دیوارها از عوامل مهم در طراحی داخلی محسوب می‌شوند.

به جای کف پوش‌های سرامیکی از پارکت یا لمینت استفاده کنید.

استفاده از لمینیت و پارکت به جای کف سرامیک و کاشی زیبایی فضا را دو چندان کرده، پارکت و لمینیت قیمت مناسبی دارند و با این کار خانه‌ای زیبا و شیک خواهید داشت.

از پروفیل‌های کاربردی در طراحی داخلی استفاده کنید.

توجه کنید که سبک زندگی شهرنشینی امروز به فضاهای لوکسی که با استفاده از المان‌های طبیعت آراسته شده‌اند توجه و علاقه خاصی نشان می‌دهد، برای طراحی داخلی ساختمان‌های خود می‌توانید از پروفیل‌های پلی استارین از جمله از قرنیز، ابزار اسکوتی، روکوب، نبشی و... استفاده کنید.

استفاده از ابزارهایی که در پیش نام برده شد به زیبایی و دلنشینی فضا کمک کرده و تأثیر شگرفی در دکوراسیون داخلی محیط شما می‌گذارد، این ابزار در رنگ‌ها و ابعاد مختلف قابل تولید بوده و مطابق با المان‌های طبیعی ساخته می‌شوند.

از گیاهان در طراحی داخلی دکوراسیون بهره بگیرید.

توجه کنید استفاده از گیاهان گل دار در دکوراسیون داخلی علاوه بر زیبایی فضا به بهبود روحیه افراد کمک کرده و باعث خوشبو شدن محیط می‌شود.

در دکوراسیون داخلی و چیدمان تقارن را حفظ کنید.

یکی از اصول مهم در چیدمان فضا و طراحی داخلی ساختمان داشتن تعادل و تقارن می‌باشد، حفظ تقارن موجب منظم‌تر شدن چیدمان خانه‌تان شده و به زیبایی فضا کمک می‌کند.

از ترکیب رنگی مناسب در چیدمان فضا استفاده کنید.

برای طراحی فضای داخلی زیبا باید لوازم مورد نظر را در رنگ‌هایی خوش ترکیب و هماهنگ با یکدیگر تهیه کنید، عدم ترکیب رنگ‌ها موجب نازیبایی فضا خواهد شد.

می‌توانید کف و دیوار را بنا به سلیقه خود در رنگ‌های متضاد یا هماهنگ رنگ آمیزی کرده و از ابزار هماهنگ با آن‌ها در کف و دیوار بهره ببرید.

444

به نور پردازی ساختمان توجه کنید.

بهره از نور طبیعی در خانه و ساختمان حایژ اهمیت بالایی است، در صورتی که امکان بهره گیری از نور طبیعی در برخی از ساختمان‌ها و فضای منزل وجود ندارد می‌توان از طریق جایگزین کردن نور مصنوعی و نور پردازی به زیبایی و طراحی فضا کمک کرد.

نتیجه دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی نیاز به تخصص طراح و آشنایی کامل با انواع سبک‌ها دارد، در صورت کمک از طراحان و آشنا کردن آن‌ها با سلایق خود می‌توانید محل زندگی‌تان را به فضایی زیبا، گرم و دلنشین تبدیل کرده و دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه داشته باشید.

طراحی داخلی تنها شامل چیدمان و انتخاب لوازم نبوده و عوامل مهمی همچون استفاده از ابزارهای پروفیل استایرن در زیبایی و طراحی داخلی نقش دارند.

منبع: آراپلاست

ارسال نظر: