کدخبر: 15315

انتخاب بهترین وکیل به چه صورت است

 

 

پاسخ دادن به این سوال کمی پیچیده و سخت است. از آنجایی که پرونده های حقوقی در طیف گسترده ای قرار می گیرند و پیروزی در هر پرونده وکیل متخصص خود را میطلبد، نمی توان گفت که بهترین وکیل خانواده همان وکیل ثبت احوال است. در واقع وکالت شغل بسیار پیچیده ای است و از آنجایی که مانند پزشکی دارای شاخه های متفاوت است، اینکه وکیل مورد انتخاب در شاخه مرتبط با پرونده شما متخصص باشد بسیار مهم و حیاتی است.

 

بهترین وکیل کیست؟

در یک کلام، اگر بخواهیم از بهترین شخصی که می تواند وکیل در تهران باشد کسی است که تمرکز خود را بر روی یکی از زمینه های دعاوی گذاشته باشد و در آن زمینه تجربه های بسیار داشته باشد. معمولا وکلایی که تمام پرونده ها را قبول می کنند و تخصص خاصی ندارند دارای درصد موفقیت پایینی هستند. ویژگی های دیگر یک وکیل خوب در ادامه برای شما شرح داده شده است.

  1. دارا بودن تخصص در زمینه مورد نظر

  2. داشتن رزومه مناسب و درصد موفقیت بالا

  3. دقت در مطالعه پرونده و گفتگو با موکل(به منظور دانستن ابعاد مختلف پرونده)

  4. توانایی سخنوری و قانع کردن طرف مقابل

  5. دلسوزی در رسیدگی به امور پرونده

  6. داشتن وقت کافی برای رسیدگی به امور

انتخاب بهترین وکیل خانواده

از آنجایی که پرونده های مربوط به خانواده پیچیده تر و دارای ابعاد مختلفی هستند، بسیاری از افراد ترجیح می دهند کار را به یک وکیل بسپارند و خیالشان را از بابت پرونده تا حدودی راحت کنند. برای انتخاب یک وکیل خانواده باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. وکیل خانواده باید به صورت تخصصی بر روی پرونده های مربوط به طلاق، نفقه، مهریه و.. کار کرده باشد.

  2. این شخص باید بسیار صبور و دلسوز باشد.

  3. وکیل پرونده خانواده باید بسیار زیرک باشد، زیرا در این صورت پرونده در نهایتا یک الی دو دعوی بسته خواهد شد.

  4. توانایی بالا در قانع کردن دیگران برای هر وکیلی لازم و مهم است.

  5. آشنایی با فضاهای قضایی و حسن ارتباط با اعضای مجموعه

انتخاب بهترین وکیل مالی

متاسفانه شرایط اقتصادی باعث شده است که دعاوی مالی بسیاری در دادگاه ها مطرح شود. وکیل مالی در این شرایط به کمک اشخاص عادی می آید. یک وکیل مالی خثب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  1. با پرونده های بسیاری با موضوع چک و سفته کار کرده باشد.

  2. وکیل مالی باید بتواند تمامی کارهای نربوط به پرونده را به درستی و تمام و کمال انجام دهد. معمولا برخی از وکیل های مالی استعلام های مربوط به توقیف های اموال را به موکل میسپارند و این مـضوا نارضایتی موکل را به دنبال دارد.

  3. وکیل انتخابی شما باید سرعت عمل بالا و مناسبی داشته باشد.

  4. بهترین وکیل مالی کسی است که علاوه بر پیگیری پرونده برای حل مسئله بین دو طرف تلاش کند و در اسن رابطه با آنها مذاکره کند.

انتخاب وکیل کیفری

انتخاب وکیل در پرونده های دعاوی کیفری معمولا سخت ترین بخش پرونده است؛ زیرا کوچکترین کوتاهی و اشتباهی می تواند سرنوشت افراد را دگرگون سازد.

  1. وکیل کیفری خوب کسی است که پرونده های بسیاری در زمینه توهین و تهدید، ضرب و جرح، قتل و مسائل این چنینی حل کرده باشد و حداقل به بخشی از آن تسلط داشته باشد.

  2. وکیل کیفری باید از هوش بالایی برخوردار باشد زیرا کوچکترین نکته ای می تواند مسیر پرونده را عوض کند.

  3. یک وکیل کیفری خوب باید در کمال صداقت پرونده را پیش ببرد و صلاح موکل را همیشه در نظر بگیرد.

  4. صبر و حوصله و توانایی تمرکز کامل بر موضوع از دیگر ویژگی های یک وکیل کیفری خوب است. زیرا این پرونده ها پیچیده و حتی در برخی موارد حل نشدنی هستند، بنابراین میزان صبر و تحمل وکیل کیفری موضوع بسیار مهمی است.

بهترین وکیل گروه وکلای آریا دادیار

همانطور که گفته شد انتخاب وکیل خوب نیازمند در نظر گرفتن معیار های مختلفی است. تجربه و تخصص وکیل مهم ترین این معیار ها است. در شهر تهران که پایتخت ایران و بزرگترین شهر ایران است، وکلای بسیاری به مردم ارائه خدمت می کنند. متاسفانه به دلیل حساس بودن روند کار وکلا نمی توان با صراحت گفت که کدام وکیل از دیگران بهتر است و کدام یک خوب نیست. برای پیدا کردن وکیل خوب باید خودتان دست به کار شوید و طبق نیاز خود و با در نطر گرفتن معیار های گفته شده وکیل مورد تائیدتان را پیدا کنید.

 

 

 

ارسال نظر: