کدخبر: 19116

چگونه سفری ارزان به استانبول داشته باشیم؟

استانبول یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان است. این شهر مملو از آثار تاریخی فاخر از دوران گذشته است. استانبول در گذشته پایتخت روم شرقی بوده و بعد در دوران امپراطوری عثمانی از شهرهای پررونق ترکیه محسوب شده است. به استانبول شهر هزار مسجد هم می‌گویند اما جاذبه‌های این شهر محدود به آثار تاریخی و مذهبی نیست. خیابان‌ها و مراکز خرید مدرن و جاذبه‌های طبیعی این شهر کم نیستند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید بهتر است راهنمای سفر ارزان به استانبول را بخوانید.

 

 

انتخاب زمان مناسب برای سفر به استانبول

از نظر آب و هوایی، بهترین زمان سفر به استانبول از فروردین تا تیر ماه است که هوا مطبوع و دلپذیر است. همچنین سواحل ترکیه در تابستان میزبان گردشگران بسیاری هستند. اما خوب است بدانید در این زمان، بلیط استانبول قیمت بالاتری دارد و هتل را نیز باید با قیمت بالاتری رزرو کنید. زمان سفر ارزان به استانبول پاییز است که شاید هوا رو به سردی برود و چهره بارانی و نیمه خلوت شهر را ببینید، اما هزینه کمتری بابت بلیط و هتل پرداخت می‌کنید.

انتخاب بلیط ارزان برای مسافرت

برای سفر به استانبول، در تمام طول سال از خطوط هوایی داخلی یا خارجی می‌توانید بلیط تهیه کنید. معمولا رزرو بلیط استانبول از ایرلاین‌های داخلی ارزان‌تر است؛ اما در فصول کم مسافر مثل پاییز و زمستان، از خطوط هوایی ترک نیز می‌توانید با قیمت مناسب بلیط رزرو کنید. اگر مایلید بدانید که بلیط هواپیما تهران به استانبول چه زمانی ارزان است، به سایت فلای تودی مراجعه کنید تا بتوانید ارزان‌ترین قیمت بلیط استانبول را رزرو کنید.

انتخاب هتل های قیمت مناسب

مدیریت هزینه‌ها برای مسافرت ارزان استانبول فقط محدود به هزینه بلیط نیست. بخش زیادی از این هزینه مربوط به هزینه اقامت است. در استانبول می‌توانید در هتل پنج ستاره مجلل با امکانات لوکس اقامت کنید یا اینکه یک محل اقامت تمیز و ارزان قیمت رزرو کنید و با این کار، تا حد زیادی از هزینه‌های سفر خود کم کنید. اگر با تور سفر کنید، گزینه زیادی برای انتخاب ندارید. راه بهتر این است که خودتان هتل یا اقامتگاه خود را رزرو کنید. به این ترتیب این امکان را دارید که یک هتل ارزان رزرو کنید. مثلا اقامت در هاستل‌ها اقتصادی و به صرفه است. برای رزرو هتل در استانبول می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید تا از میان گزینه‌های متنوعی که پیش رو دارید انتخاب کنید و در نهایت با یکی از کارت‌های عضو شتاب هزینه آن را پرداخت کنید.

13

راه ‌های کم ‌کردن هزینه‌ سفر به استانبول

برنامه‌ریزی برای یک سفر ارزان به استانبول از طرق مختلفی امکان پذیر است. کافی است تا جلوی بعضی از هزینه‌های اضافی را بگیرید. مثلا خودتان آشپزی کنید یا در هزینه‌های حمل و نقل صرفه‌جویی کنید.

خودتان آشپزی کنید

چشیدن طعم غذاهای محلی، یکی از لذت‌های سفر است. مسلما هزینه غذا در رستوران‌های بزرگ و شلوغ، بالاتر از رستوران‌های محلی یا خیابانی است. اگر دوست دارید غذاهای اصیل استانبول مانند کباب‌های معروف ترکی مانند دونر کباب، اسکندر کباب، شیش کباب و یا از غذاهای معروفی مانند کوفته ترکیه، پیده، ایمام ماییلدی را امتحان کنید به همان رستوران‌های محلی یا خیابانی سر بزنید. گزینه به‌صرفه‌تر این است که خودتان آشپزی کنید.

خرید استانبول کارت

برای حمل و نقل در استانبول شما چند گزینه دارید: تاکسی، مترو، متروبوس و دلموش. اگر می‌خواهید هزینه های سفر به استانبول ناگهان و به شکل تصاعدی بالا نرود پیشنهاد می‌کنیم برای مسافت‌های طولانی در استانبول از تاکسی استفاده نکنید. استانبول شهر بسیار بزرگی است و هزینه بنزین در مقایسه با ایران به شدت بالاست، به همین دلیل طبیعی است که در این شهر هزینه تاکسی بالا باشد.

اما بهترین کار برای کاهش هزینه حمل و نقل در استانبول خرید یک استانبول کارت است. استانبول کارت به کارت مترو شباهت دارد و می‌توانید آن را در باجه‌های مترو یا متروبوس شارژ کنید. این کارت‌ها با پول نقد هم شارژ می‌شوند. با داشتن استانبول کارت می‌توانید به‌راحتی از مترو، متروبوس، دلموش و اتوبوس استفاده کنید. متروبوس استانبول سازوکاری شبیه به اتوبوس‌های بی ار تی دارد. متروبوس استانبول در خطوط ویژه و ایستگاه‌هایی شبیه به ایستگاه بی آر تی حرکت می کند و برای فرار از ترافیک استانبول بهترین گزینه است.

14

ارز خود را در فرودگاه مبادله نکنید!

مسافران به محض رسیدن به کشور مقصد برای مبادله ارز به اولین صرافی که در فرودگاه می‌بینند مراجعه می‌کنند. البته این طبیعی است زیرا برای خرید سیم کارت کشور مبدا و دیگر مخارج به ارز احتیاج دارند. اما خوب است بدانید که صرافی فرودگاه نیز از این موضوع مطلع است و معمولا ارز را با قیمت بالاتری به شما می‌فروشد. بنابراین، صرافی فرودگاه محل مناسبی برای مبادله ارز نیست.

خرید ارزانترین بلیط استانبول در فلای تودی

بهترین زمان برای سفرهای ارزان به استانبول در فصل پاییز است. برای سفر ارزان به استانبول در وهله اول باید بلیط و هتل ارزان رزرو کنید. فلای تودی مرجع رزرو آنلاین بلیط هواپیما و هتل است. با مراجعه به فلای تودی می‌توانید به بیش از 900 خط هوایی و همچنین یک و نیم میلیون نقطه برای اقامت دسترسی داشته باشید و از این میان مناسب‌ترین گزینه با توجه به بودجه خود را رزرو کنید. پس فرصت را از دست ندهید و برای رزرو بلیط و هتل خارجی یا داخلی به فلای تودی مراجعه کنید.

 

 

ارسال نظر: