کدخبر: 19432

نکات مهم قبل از سفر به ژاپن

 

نظم، تکنولوژی و فرهنگ‌های متفاوت، از ژاپن کشوری جالب ساخته است. جایی که مردمش بعد هر مسابقه فوتبال، استادیوم را تمیز می‌کنند، از کودکی تعالیم متفاوتی می‌بینند و از سرزمین‎شان یکی از پیشرفته‌ترین مقاصد دنیا را ساخته‌اند. سفر به ژاپن می‌تواند برای دوستداران طبیعت و تاریخ جذاب باشد. علاقه‌مندان به تکنولوژی از آن لذت می‌برند و عاشقان غذا و شکم گردی هم می‌توانند خوراکی‌های جدید بسیاری را در این کشور پیدا کنند. اگر قصد شرکت در تور ژاپن را دارید و می‌خواهید با کشوری که سومین اقتصاد برتر جهان است آشنا شوید، باید نکاتی را درباره سفر به ژاپن بدانید. برای آگاهی از این موارد و شناخت بیشتر ژاپن، به سراغ آژانس گردشگری دالاهو رفته‌ایم. آژانسی که از قدیمی‌ترین و خوش‌نام‌ترین برگزار کننده‌های تورهای خارجی و داخلی خاص است و قرار است به زودی عازم تور ژاپن شود.

 

تربیت  نسل به سبک ژاپنی را بشناسید

اگر مدیر هستید، معلمید یا با بچه‌ها سر و کار دارید، تور ژاپن می‌تواند نگاه‌تان به آموزش را تغییر دهد. مدرسه‌های ژاپنی اولین نقطه‌ برای آموختن فرهنگ چند هزار ساله ژاپنی هستند. آیین‌ها و نگاهی که نه تنها با جنگ‌ها و رویدادها تغییر نکرده، بلکه تقویت هم شده است. دانش آموزان معمولا علاوه بر لباس‌های یک شکل، با کیف‌ها و کلاه‌هایی همسان به مدرسه می‌روند تا برابری را بیاموزند. در مدرسه همگی کفش‌های مخصوص می‌پوشند و حتی والدین هم نمی‌توانند با کفشی که با آن در بیرون مدرسه تردد کرده‌اند، وارد مدرسه‌ها شوند.

از دیدن ژاپنی‌هایی که پس از مسابقات فوتبال در حال تمیز کردن استادیوم‌ها هستند تعجب می‌کنید؟ باید بدانید که این فرهنگ را ژاپنی‌ها از کودکی آموخته‌اند و با مشارکت در تمیز کردن مدارس، نسبت به محیط اطراف خود هوشیار شده و مراقب فضاهای عمومی نیز هستند.

در ژاپن کودکان درس اقتصاد خانواده می‌آموزند و باید بتوانند بودجه بندی کنند! در مدارس آشپزی، کشاورزی و حتی ماهیگیری برای دختران و پسران تدریس می‌شود و همه آنها یاد می‌گیرند مستقل باشند.

 

فرهنگ ژاپنی و نقش پررنگ آن را ببینید

از نکات مهمی که در سفر به ژاپن باید درباره آن بدانید، فرهنگ‌های این سرزمین است. ژاپنی‌ها، برای حفظ فرهنگ‌های خود بهای سنگینی داده‌اند و هنوز هم ملتی خاضع در برابر آن هستند. بخشی از این دیدگاه، به ارتباط مردم با امراتور باز می‌گردد و مردم را میهن‌پرست بار می‌آورد. عذرخواهی در فرهنگ ژاپنی بسیار مهم است و فرقی نمی‌کند در چه جایگاهی باشید، باید بابت اشتباه هر چند کوچک، عذرخواهی خود را نشان دهید.

احترام نیز در ژاپن حالت دیگری دارد. چه یک توریست باشید و چه خانواده، احترام گذاشتن به شما توسط مردم ژاپن؛ به خوبی قابل درک است و می‌توانید آن‌را در طول اقامت‌تان در ژاپن به وضوح حس کنید.

در ژاپن، توجه به بهداشت، نظافت و نظم نیز بسیار اهمیت دارد. حتی ممکن است پلیس برای برقراری آن دخالت کند تا خللی در آن ایجاد نشود.

 

جدیدترین تکنولوژی‌ها به سبک ژاپنی راامتحان کنید

در تور ژاپن می‌توانید وسایل و تجهیزات پیشرفته بسیاری را از نزدیک ببینید و آنها را امتحان کنید. یکی از جاذبه‌های ژاپن برج اسکای تیری است. برای دیدن این برج مخابراتی می‌توانید از قطارهای سریع‌السیر استفاده کنید و در دو زاویه تکنولوژی‌های ژاپن را ببینید. برج‌های دیگر، مراکز خرید و تجهیزاتی که در ژاپن می‌بینید نیز در نوع بهترینند.

در اینجا می‌توانید هر چیزی را از دستگاه‌های فروش خودکار بخرید! از لباس و غذا گرفته تا تجهیزاتی باغبانی و سوغاتی‌های جذاب، با دستگاه‌های فروش خودکار در اختیارتان است.

2

علاوه بر این‌ها، تکنولوژی به بطن زندگی مردم هم راه پیدا کرده است. از سرویس‌های بهداشتی گرفته تا عابربانک‌ها، برای زندگی بهتر و سالم‌تر مجهز شده‌اند.

 

شیرینی‌های جذاب ژاپنی را بچشید

در ژاپن باید شیرینی‌های خاص و متفاوت این کشور را هم امتحان کنید. استفاده از مواد غذایی خاص مثل خمیر لوبیا یا تزییاتی متفاوت مانند برگ گیلاس طعم دار شده، از شیرینی‌های ژاپنی، خوراکی‌هایی متفاوت و جذاب را ساخته است. این شیرینی‌ها از بهترین سوغاتی‌های ژاپن نیز هستند و آنقدر طراحی زیبا وهنرمندانه‌ای دارند که گاهی دل‌تان نمی‌آید آنها را میل کنید!

برای مثال کیک قطره باران، این کیک شفاف و ژله مانند که شبیه قطره باران است را نباید از دست بدهید. این کیک از آب و آگار و آگار که یک ژلاتین گیاهی است تهیه می شود. برای طعم دادن به آن، آرد سویا بو داده و با شربت شکر قهوه‌ای سرو می شود. این یک دسر با طراوت و سبک است که از ژاپن سرچشمه گرفته و امروزه در سراسر جهان محبوب شده است و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اگر با تور ژاپن به ژاپن سفر کردید حتما آن را امتحان کنید.

3

 

 

جاذبه‌های گردشگری متنوع در ژاپن را از دست ندهید

از دیگر شگفتی‌های ژاپن، جاذبه‌های گردشگری این کشور است. سرزمینی با زیبایی‌های بسیار که می‌تواند هر گردشگری را راضی کند. از کوه‌های پربرف که پیست اسکی دارند گرفته تا چشمه‌های آبگرم که با خواص درمانی‌شان، می‌توانند باعث آرامش و تمدد اعصاب‌تان باشند، از دیدنی‌های این کشورند. علاوه بر این‌ها، پارک‌ها و باغ‌های ژاپن، خیابان‌ها، معابد ژاپن و... نیز دیدنی هستند و هرگز از یادتان نخواهند رفت.

 

در تور ژاپن با دالاهو ثبت نام کنید

سفر به ژاپن می‌تواند نقطه‌ای مهم در زندگی‌تان باشد و تغییرات مهمی را در نگرش‌تان نسبت به جهان، فرهنگ‌ها، نظم و تکنولوژی تغییر دهد. به همین دلیل تور ژاپن از سفرهایی است که باید آن‌را با یک آژانس گردشگری معتبر و همراه با تورلیدرهای آگاه و متعهد انجام دهید. اگر دوست دارید به ژاپن سفر کنید، دالاهو از بهترین پیشنهادهاست. این آژانس گردشگری مجری برگزاری تورهای تخصصی است. از بریل و تور سریلانکا گرفته تا سفر به کوبا، نپال، قرقیزستان و تور گرجستان با دالاهو تجربه‌ای متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از قیمت تورها، وضعیت ویزا و هزینه بلیط هواپیما سایت دالاهو به آدرس dalahoo.com را ببینید و یا با شماره 02141663000 تماس بگیرید.

 

 

 

 

ارسال نظر: