کدخبر: 15933

حادثه|حادثه خونین| حادثه در هرمزگان

حادثه دردناک برای زن هرمزگانی| شهر بهم ریخت

ئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی مجرم سایبری که با استفاده از دسترسی غیر مجاز به تلفن همراه شاکیه اقدام به مزاحمت برای وی می‌نمود، خبر داد.

سرهنگ احسان بهمنی، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتا و ارائه شکوائیه مبنی بر انتشار ‌تصاویر خصوصی وی توسط فردی ناشناس در فضای مجازی، پرونده اولیه تشکیل شد و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس ‌قرار گرفت. ‌

وی افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با وارد شدن و دسترسی غیر مجاز به تلفن همراه شاکی و با ارسال پیام‌ها و تصاویر خصوصی از تلفن همراه او برای مخاطبین وی، باعث ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت شاکی شده و این عمل موجب به مخاطره افتادن آبروی او شده است.

سرهنگ بهمنی گفت: طی بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی صورت گرفته ‌مشخص گردید عامل انتشار تصاویر خصوصی شاکیه در فضای مجازی ، از آشنایان شاکیه می‌باشد که سرانجام مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام مسئول بیان داشت: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه انتسابی شد، اما پس از مشاهده مدارک و اسناد جمع‌آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا به ناچار لب به اعتراف گشود و در خصوص نحوه ارتکاب جرم و انگیزه خود گفت؛ به دنبال اختلافات خانوادگی که با شاکیه داشته، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی کرده است.

این مقام انتظامی گفت: اگر کسی بدون رضایت صاحب عکس، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کند، از نظر قانون مجرم شناخته می‌شود و باید در انتظار مجازات باشد. قابل ذکر است قانون گذار طبق ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای به طور مشخص، هتک حیثیت از طریق انتشار تصاویر خصوصی را دارای عنوان مجرمانه دانسته و برای افرادی که مرتکب این جرم شده‌اند حبس یا جزای نقدی و یا هر دو مجازات را در نظر گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از ارسال این پرونده به دادسرا جهت سیر مراحل قانونی ‌خبر داد و خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی ‌www.cyberpolice.ir‌ آماده دریافت ‌گزارش‌های مردمی بوده و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ نیز به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات ‌شهروندان در سراسر استان می‌باشد.

 

ارسال نظر: