کدخبر: 10058

هواشناسی | آب و هوا | باران و سیل

پیش بینی هواشناسی برای نوروز| به این استان ها سفر نکنید

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سه‌شنبه (۲۴ اسفندماه) در نواحی شمال غرب، غرب، شمال شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف همچنین در بخش‌هایی از مرکز بارش پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و وزش باد شدید در در برخی استان‌ها، انتقال توده هوا از کشورهای همسایه غربی به نواحی غرب و جنوب غرب کشور و کاهش دما تا ۸ درجه سانتیگراد خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشوراظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سه‌شنبه (۲۴ اسفندماه) در نواحی شمال غرب، غرب، شمال شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف همچنین در بخش‌هایی از مرکز بارش پراکنده انتظار می‌رود.

 وی افزود: چهارشنبه(۲۵ اسفندماه) سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و پنجشنبه (۲۶ اسفندماه) در سواحل دریای خزر، نواحی شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب کشور فعالیت خواهد داشت و از اواخر وقت پنجشنبه سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج خواهد شد و طی روزهای جمعه و شنبه(۲۷ و ۲۸ اسفندماه) در نواحی شمال غرب بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود. 

به گفته ضیاییان امروز(۲۴ اسفندماه) در نواحی مرکزی به‌ویژه در استان‌های اصفهان، یزد، فارس، کرمان وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و این شرایط در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر نواحی ذکر شده برای دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب شرق و به‌تدریج شرق و شمال شرق انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ اسفندماه) انتقال توده گرد و خاک از کشورهای همسایه غربی به نواحی غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست و امروز و فردا روند کاهش دما ۴ تا ۶ درجه ساتتیگراد در استان‌های ساحلی دریای کشور ادامه خواهد داشت و چهارشنبه در نواحی غرب، شمال غرب، پنجشنبه(۲۶ اسفندماه) در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق و جمعه در نواحی شرق و جنوب شرق کاهش دما ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: امروز نیمه غربی خلیج فارس، چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و جمعه و شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و طی سه روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۵ اسفندماه) نیمه ابری تا ابری و گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق و از بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ و برای روز پنجشنبه (۲۶ اسفندماه) کمی ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۶- و ۷- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

ارسال نظر: