کدخبر: 10316

قیمت طلا | اونس طلا | اخبار اقتصادی

پیش بینی قیمت طلا| خبر خوش ارزانی قیمت طلا برای عروس و دامادها

طلا مجددا وارد روند صعودی خود شده است و در چند روز اخیر خود را مجددا به مرز ۲ هزار دلاری نزدیک تر کرده است.

این تحلیل نیز در بازارها وجود دارد که در صورت وقوع رکود تورمی در ماه های آتی شانس طلا برای جذب سرمایه بیشتر خواهد شد.طلا مجددا وارد روند صعودی خود شده است و در چند روز اخیر خود را مجددا به مرز ۲ هزار دلاری نزدیک تر کرده است.

در حالی که قیمت هر اونس طلا پس از اوج گیری در ابتدای جنگ اوکراین با ریزش شدید قیمت مواجه شده بود و حتی مرز ۱۹۰۰ دلاری را نیز از دست داده بود مجددا تحت تاثیر عوامل صعودی اکنون به بالای مرز ۱۹۶۰ دلاری بازگشته است.تحلیل گران عامل بنیادی صعود مجدد قیمت طلا را فشار تورمی بر فلز زرد می دانند. البته عواملی نیز مانند جنگ نیز همچنان به عنوان پشتیبان قیمت طلا عمل می کند.

۲ حمایت جدی از قیمت طلا

قیمت طلا

پس از اینکه فدرال رزرو در نشست ماه مارس خود دست به افزایش ۲۵ صدم درصدی نرخ بهره زد اما سیگنال هایی که مقامات فدرال رزرو از جمله جرومی پاول و همچنین رییس فدرال رزرو آتلانتا به بازارها مخابره کرده اند بسیار انقباضی تفسیر شده است. با این وجود برخی از تحلیل گران بر این باورند که با اینکه افزایش نرخ بهره می تواند فشار نزولی بر قیمت فلز زرد وارد کند اما شاید تا مدت زمان زیادی این اقدامات بر فشار قیمتی که به سود طلاست نچربد.

در حقیقت با اینکه جذابیت طلا با افزایش نرخ بهره کمتر خواهد شد اما افزایش قیمت نفت که به تورم بی سابقه کنونی دامن زده است در کنار جنگ اوکراین به عنوان حمایت هایی قوی برای طلا عمل خواهند کرد.

دارایی های صندوق های قابل معامله در بورس با پشتوانه طلا روز چهارشنبه به بالاترین حد خود از ماه فوریه ۲۰۲۱ تاکنون رسیده است. از سوی دیگر این تحلیل نیز در بازارها وجود دارد که در صورت وقوع رکود تورمی در ماه های آتی شانس طلا برای جذب سرمایه بیشتر خواهد شد. از سویی تورم در حال حاضر در بالاترین حد خود در دهه های اخیر قرار دارد و از سوی دیگر وقوع جنگ اوکراین و تحریم های سنگین غرب علیه روسیه نگرانی از اختلال در رشد اقتصادی جهانی را افزایش داده است.

ارسال نظر: