کدخبر: 10634

آستانه قدس رضوی خبر داد| علت قتل طلبه ها در صحن امام رضا چیست؟

هر لحظه مطالب متفاوتی درباره این حادثه دلخراش منتشر می‌شد تا اینکه خبر آسمانی‌شدن یکی از روحانیون زخمی‌شده این حادثه در فضای مجازی منتشر شد.

خبرش یک‌خطی بود و خیلی زود فضای مجازی را پر کرد؛ «حادثه ناگوار و دل خراش در حرم مطهر رضوی.» رفته‌رفته تصاویر ضبط‌شده لنز دوربین‌های چند زائر که نسبت به صحنه جرم نزدیک یا دور بودند هم منتشر و مهر تأییدی بر این خبر تلخ شد. فردی ناشناس در صحن پیامبراعظم (ص) حرم مطهر با دردست‌داشتن چاقو به سه تن از روحانیون حمله کرده بود. آنچه در فیلم‌ها دیده می‌شد، مردی جوان را به‌تصویر می‌کشید که با دردست‌داشتن چاقویی بزرگ در بین حلقه‌ای از زائران قرار داشت.

هر لحظه مطالب متفاوتی درباره این حادثه دلخراش منتشر می‌شد تا اینکه خبر آسمانی‌شدن یکی از روحانیون زخمی‌شده این حادثه در فضای مجازی منتشر شد. حجت‌الاسلام اصلانی، روحانی جانباز و برادر دو شهید دفاع مقدس، یکی از مضروبان حادثه خونین در صحن مطهر رضوی بود که قبل از رسیدن به بیمارستان به‌دلیل شدت جراحات وارده آسمانی شد؛ روحانی پنجاه‌ساله مشهدی که به گفته قائم‌مقام امور مساجد خراسان‌بزرگ، فردی فعال در حوزه فرهنگی حاشیه شهر مشهد بوده است.

بنا بر اعلام حجت‌الاسلام فاطمی‌ارفع، شهید اصلانی رابط امور مساجد و ستاد سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد بود. وی در ۱۰ سال اخیر در منطقه ۵ امور مساجد در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مناطقی همچون سیدی و شهرک شهیدرجایی فعالیت داشته است.

به گفته حجت‌الاسلام فاطمی‌ارفع، شهید اصلانی فردی دغدغه‌مند، ایثارگر و البته خستگی‌ناپذیر بود. وی روحیه مطالبه‌گر در حوزه سامان‌دهی حاشیه شهر و فعال در امور فرهنگی و جهادی داشت. او در حاشیه شهر اقدامات خیرانه و خداپسندانه‌ای در زمان شیوع کرونا انجام داده بود. برگزاری اجتماعات فرهنگی به‌صورت هفتگی و منظم، اجرای برنامه‌های مذهبی در مناسبت‌های خاص و هماهنگی میان ائمه جماعت مساجد مناطق حاشیه شهر از دیگر اقدامات این شهید بزگوار بود.

حجت‌الاسلام پاکدامن و حجت‌الاسلام دارایی، دو روحانی دیگر این حادثه بودند که هدف ضربات چاقوی فرد مهاجم قرار گرفتند و به‌شدت مجروح شدند. بنا بر اعلام حجت‌الاسلام فاطمی‌ارفع، آن‌ها پس از انتقال به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفتند. حجت‌الاسلام پاکدامن هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد و حال عمومی حجت‌الاسلام دارایی نیز خوب است.

حجت‌الاسلام پاکدامن و حجت‌الاسلام دارایی از فعالان فرهنگی مناطق حاشیه شهر مشهد هستند و شهید اصلانی را در این راه خداپسندانه و جهادی همراهی می‌کردند.

ماجرای حمله خونین چه بود؟

اما اصل این ماجرای دلخراش در حرم مطهر رضوی چه بود؟ موضوعی که یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی در تشریح جزئیات آن گفت: ساعت ۱۴ عصر دیروز فردی جوان در صحن پیامبراعظم (ص) حرم مطهر رضوی با دردست‌داشتن یک قبضه چاقو به سه تن از روحانیونی که در محل حضور داشتند حمله برد و با ضربات چاقو این افراد را زخمی کرد. در این میان یک تن از روحانیون زخمی‌شده به‌شهادت رسید و دو تن دیگر به‌شدت مصدوم شدند که بنا بر اعلام کادر درمان حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است و امید است که با دعای خیر مردم هرچه سریع‌تر مصدومان این حادثه دلخراش بهبودی کامل پیدا کنند.

به گفته نظری در این میان فرد ضارب با اقدام به‌موقع زائران حرم مطهر و حضور عوامل انتظامی و نیرو‌های یگان حفاظت حرم مطهر دستگیر و خلع سلاح شد. هم‌اکنون این فرد در اختیار عوامل اطلاعاتی و امنیتی قرار دارد. اطلاعات کامل این حادثه به‌زودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

دادستان مرکز استان خراسان‌رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده به میزان گفت: پرونده این حادثه دلخراش در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است. محمدحسین دورودی بیان کرد: متهم اصلی پرونده به‌همراه چهار نفر دیگر دستگیر شده و بازپرس ویژه قتل نیز تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده است.

ارسال نظر: