کدخبر: 10854

استقلال با این استراتژی پیروز می شود| جزئیات مهم

روزهای بد اوایل و روزهای درخشان اواخر. حقیقی در 6 بازی اولش برابر استقلال در لیگ برتر، هرگز کلین‌شیت نکرد و 10 بار هم دروازه‌اش باز شد.

 در 3 بازی قبلی مرحله یک‌چهارم، دو شگفتی رخ داده: حذف مس رفسنجان لیگ برتری برابر خلیج فارس ماهشهر لیگ دویی و شکست خانگی پرسپولیس برابر آلومینیوم. و حالا این سوال که آیا هت‌تریک سورپرایز شدن‌مان تکمیل می‌شود؟

* کدام حقیقی؟

در پاسخ به سوال «آمار علیرضا حقیقی برابر استقلال» باید سوال دیگری را مطرح کرد:«کدام حقیقی؟» رویارویی‌های دروازه‌بان حال حاضر نساجی برابر استقلال به 2 دسته تقسیم می‌شود: روزهای بد اوایل و روزهای درخشان اواخر. حقیقی در 6 بازی اولش برابر استقلال در لیگ برتر، هرگز کلین‌شیت نکرد و 10 بار هم دروازه‌اش باز شد. او در جام حذفی هم سابقه خوردن 3 گل از استقلال را داشت. اما ناگهان در لیگ 21، قصه تغییری 180 درجه‌ای کرد و به سود حقیقی شد. او تنها دروازه‌بان این فصل است که 180 دقیقه برابر استقلال بازی کرده و دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. حقیقی در هر 2 بازی رفت و برگشت برابر استقلال، بهترین بازیکن زمین بود و بالاترین نمره را گرفت. او در این 2 بازی، 9 مهار داشت.

* وقت اضافه

استقلال در چند بازی آخر جام حذفی‌اش، علاقه ویژه‌ای به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی داشته به طوریکه تکلیف 4 تا از 5 بازی آخر این تیم به بعد از دقیقه 90 کشیده شده است: پیکان، نود ارومیه، فولاد و پرسپولیس. 3 تا از این 4 بازی هم درنهایت با ضربات پنالتی تعیین تکلیف شده است: نود ارومیه، فولاد و پرسپولیس. از 10 حضور مجیدی روی نیمکت استقلال در جام حذفی، تنها 5 بازی در 90 دقیقه تکلیفش مشخص شده است.

* 100 درصد صعود

امشب برای ششمین مرتبه استقلال و نساجی در جام حذفی برابر هم قرار می‌گیرند. در 5 بازی قبلی، هیچ بردی برای تیم قائمشهری ثبت نشده و استقلال در هر 3 دوره به مرحله بعدی صعود کرده است. اولین و دومین رویارویی دو تیم در جام حذفی سال 1372 بود که تیم سوکوموروخوف بعد از تساوی یک بر یک بیرون از خانه و تساوی بدون گل خانگی راهی مرحله بعدی شد. دو رویارویی بعدی در سال 1378 بود که استقلال 2 صفر و 5 صفر برنده شد و به مرحله بعدی صعود کرد. آخرین رویارویی هم مربوط است به سال 1396 که تیم شفر در آزادی، 2 یک نساجی پاشازاده را برد. فقط پاس و پیکان با 4 بار ناکامی برابر استقلال در جام حذفی و کنار رفتن از این بازی‌ها توسط آنها، بالاتر از نساجی با 3 بار حذف قرار دارند.

* رکوردها و فرهاد

استقلال در تاریخ جام حذفی صاحب 3 رکورد ویژه و منحصر به فرد است: هیچ تیمی بیشتر از آنها به بازی نهایی نرسیده (13 بار)، هیچ تیمی بیشتر از آنها فاتح جام حذفی نشده (7 بار) و هیچ تیمی بیشتر از آنها در بازی نهایی، شکست نخورده (6 بار) است. استقلال با فرهاد مجیدی هم صاحب 2 رکورد ویژه در جام حذفی است: همیشه حاضر بودن در فینال و هرگز قهرمان نشدن.

* قصه الهامی

استقلال با هدایت فرهاد مجیدی تنها یک بار در جام حذفی شکست خورده است که همان یک باخت هم برابر تیمی بوده که ساکت الهامی روی نیمکتش حضور داشت: فینال دو فصل قبل در مشهد برابر تراکتور. الهامی در کل هم رقیب سرسختی برای استقلال بوده؛ مردی با یک برد، 3 مساوی و یک باخت. تک شکست او هم روی نیمکت همین نساجی بوده و در قائمشهر. درحقیقت الهامی اولا هرگز در جام حذفی به استقلال و مجیدی نباخته و ثانیا هر بار برابر استقلال در تهران قرار گرفته (یک بار با تراکتور و یک بار با نساجی)، نه گل و نه شکست خورده است.

ارسال نظر: