کدخبر: 15621

اربعین | سفر اربعین | مسافران اربعین

واردات گوشی در اربعین ممنوع شد

گمرک تاکید کرده که در مبادی ورودی و خروجی از ثبت اطلاعات گوشی تلفن همراه مسافرین در سامانه‌های مربوطه خودداری می‌شود.

گمرک ایران اعلام کرد که بر اساس ابلاغ معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین بر اساس مصوبات کارگروه رجیستری وزارت صمت، واردات گوشی‌های هوشمند از مبدا کشور عراق اعم از مرزهای زمینی و هوایی طی بازه زمانی ۱۰ تا ۳۱ شهریور ممنوع بوده و گوشی‌های وارد شده از کشور عراق در این بازه زمانی رجیستر نخواهند شد.

حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همین رابطه اعلام کرد که برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از اطلاعات هویتی زائران، حین بازگشت به کشور، نسبت به خرید سیم‌کارت به نام آن‌ها اقدام کرده و از این طریق برای رجیستری گوشی‌های تلفن همراه قاچاق، استفاده می‌کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از زوار اربعین خواسته اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار ندهند. همچنین گمرک ایران از ممنوعیت رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری از مبدا عراق طی روزهای ۱۰ تا ۳۱ شهریور خبر داده است.

در اطلاعیه گمرک ایران آمده که بر اساس ابلاغ معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصوبات کارگروه رجیستری وزارت صمت، ابلاغ معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و تاکید رئیس ستاد مرکزی اربعین، ثبت و رجیستری هرگونه گوشی هوشمند مسافرین از مبادی کشور عراق و از مرزهای زمینی و هوایی از تاریخ ۱۰ تا ۳۱ شهریور ممنوع است.

گمرک تاکید کرده که در مبادی ورودی و خروجی از ثبت اطلاعات گوشی تلفن همراه مسافرین در سامانه‌های مربوطه خودداری می‌شود. سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اعلام کرده این مصوبات موقتی و صرفاً در خصوص مبدا عراق بوده و فقط تا پایان شهریور اجرا می‌شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم تاکید کرد که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در خصوص اربعین امسال، تلفن‌های همراه وارد شده از عراق رجیستر نخواهد شد.به گفته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ۹۳ درصد مردم هیچ کالایی در ایام اربعین وارد کشور نمی‌کنند و تنها بخشی اندکی از مردم در کشور عراق تلفن همراه خریداری می‌کنند.

علاوه بر این بهروز قره بیگی، مدیرکل گمرک خوزستان اعلام کرده که ‌حمل کالاهای اساسی و کالاهای تنظیم بازار که موردنیاز بازار داخل است مانند برنج، قند و شکر، روغن، مرغ، گوشت، دارو ممنوع است و زائران اجازه خروج این اقلام از مرزها را ندارند. در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم.

ارسال نظر: