کدخبر: 15657

اربعین | سفر اربعین | مسافران اربعین

مسافران اربعین نکات ضروری را بدانند

خوشبختانه امکانات خوبی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین حسینی (ره) در پایانه های مرزی فراهم شده بگونه ای که دو هزار و 611 نیروی اورژانس، 353 پزشک، 845 نیروی بهداشتی، 234 دستگاه آمبولانس، 38 دستگاه اتوبوس آمبولانس با امکانات لازم و 38 دستگاه موتورلانس در این پایانه ها، آماده هستند.

 وزیر بهداشت با بیان اینکه از نیمه خردادماه و در جلساتی که در عراق داشتیم، آمادگی خودمان را برای اعزام نیروهای بهداشتی و درمانی در ایام اربعین اعلام کردیم، گفت: برای هر یک از کادر بهداشتی و درمانی که در مناطق مرزی به زائران اربعین خدمت کند، ماموریت محاسبه می شود.

به گزارش رکنا به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از امکانات بهداشتی و درمانی در پایانه مرزی شلمچه، اظهار داشت: نماینده ویژه وزارت بهداشت برای اقدامات لازم جهت خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان در ایام اربعین منصوب کردیم که از دو سه ماه قبل، جلسات هماهنگی و بازدید از زیرساخت های مناطق مرزی انجام شده است.

وی افزود: خوشبختانه امکانات خوبی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین حسینی (ره) در پایانه های مرزی فراهم شده بگونه ای که دو هزار و 611 نیروی اورژانس، 353 پزشک، 845 نیروی بهداشتی، 234 دستگاه آمبولانس، 38 دستگاه اتوبوس آمبولانس با امکانات لازم و 38 دستگاه موتورلانس در این پایانه ها، آماده هستند.

وزیر بهداشت با اشاره به آمادگی 9 فروند بالگرد اورژانس هوایی در پایانه های مرزی، یادآور شد: علاوه بر این، سه فروند هواپیما نیز برای انتقال مصدومان انتقالی در حالت آماده باش قرار دارند. همچنین 8 بیمارستان صحرایی در این پایانه ها با مشارکت سپاه پاسداران، ارتش، فراجا و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برپا شده است.

دکتر عین اللهی یادآور شد: باتوجه به احتمال گرمازدگی زائرین اربعین، امکاناتی از جمله پانل های خنک کننده در مرز شلمچه، در نظر گرفته شده و در مجموع حدود 4 هزار و 500 تخت در مناطق مرزی آماده خدمت رسانی به زائرین است.

وی تصریح کرد: توصیه ما به زائرین این است که حتما در ساعات آفتابی، راهپیمایی نکنند، بیمارانی که داروهای خاص مصرف می کنند، حتما داروهای خود را به همراه داشته باشند، در طول مسیر هم  نکنند به مقدار نیاز، غذا مصرف کنند تا دچار مشکل نشوند، از رعایت بهداشت در موکب ها، اطمینان حاصل کنند و در صورت خستگی و سردرد، حتما استراحت و نوشیدن فراوان مایعات و آب را در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال نظر: