کدخبر: 16333

مهسا امینی | مهسا امینی گشت ارشاد | مرگ مهسا امینی

بیماری مهسا امینی چه بوده؟ آیا مهسا امینی دارو مصرف می کرده؟

به علت این بیماری زمینه‌ای متوفیه تحت درمان با دارو‌های هیدروکورتیزون، لووتیروکسین و دسموپرسین بوده است.

توضیحات پزشکی قانونی درباره‌ اینکه مرحومه مهسا امینی بعد از عمل جراحی خود چه داروهایی به طور مداوم استفاده می کرده را ببینید.مهسا امینی توسط گشت ارشاد بازداشت شد. دختر ۲۲ساله‌ای به نام مهسا امینی که توسط گشت ارشاد بازداشت و پس از ۲ ساعت از وزرا، به بیمارستان منتقل شد و فوت کرد. مهسا امینی با اسم اصلی ژینا امینی متولد سال ۱۳۷۹ در سنندج کردستان که در هفته ای که گذشت به همراه خانواده اش و برادرش کیارش برای تفریح و گذراندن تعطیلات به تهران سفر کرده بود.ایران اینترنشنال رسانه سعودی مدعی افشای نامه‌ای از قوه قضائیه شده است که بر اساس این نامه سر مهسا امینی هنگام بازداشت به جدول خورده است، این در حالی است که یک منبع آگاه در قوه قضائیه این نامه را تکذیب کرد. 

متوفیه پس از عمل جراحی تومور کرانیوفارنژیومای مغزی در سن ۸ سالگی دچار اختلال در محور مهم هیپوتالاموس ـ هیپوفیز و غدد تحت فرمان آن (از جمله آدرنال و تیروئید) شده است. به علت این بیماری زمینه‌ای متوفیه تحت درمان با دارو‌های هیدروکورتیزون، لووتیروکسین و دسموپرسین بوده است.

ایشان در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۲۲ از ساعت ۱۹:۵۶ بطور ناگهانی دچار افت هوشیاری شده و متعاقب آن بر زمین می‌افتد که با توجه به بیماری زمینه ای، متوفیه توانایی لازم جهت جبران و تطابق با وضعیت ایجاد شده را نداشته، لذا در شرایط مذکور دچار اختلال ریتم قلب و کاهش فشار خون و متعاقب آن کاهش سطح هوشیاری شده که به دلیل انجام عملیات احیای قلبی ـ تنفسی غیرموثر در دقایق حساس اولیه، دچار هیپوکسی شدید و در نتیجه آسیب مغزی شده است، علی رغم برگشت عملکرد قلبی متعاقب عملیات احیای پرسنل اورژانس، حمایت تنفسی انجام شده کارساز نبوده و با وجود انتقال ایشان به بیمارستان و زحمات کادر درمانی بیمارستان کسری، بیمار به علت نارسایی چند ارگانی (M.O.F) ناشی از هیپوکسی مغزی در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۲۵ فوت می‌نماید.

لازم به ذکر است با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی. تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات آسیب شناسی، فوت نامبرده ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.با وجود گذشت بیش از یک هفته از درگذشت مهسا امینی، همچنان ابعاد کامل این ماجرا برای افکار عمومی روشن نشده است و اعتراضات در شهر‌های مختلف کشور ادامه دارد.

معتقدم، نظام در برابر این اتفاق نباید خبر دروغ دهد و ثانیاً باید شفاف باشد و شیوه فوت دختر جوان باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد، ولی یکی از موضوعاتی که باعث ناراحتی من شده این است که چرا پدر خانم مهسا امینی اعلام کرده که دخترش هیچ عمل جراحی نداشته است در حالی که دکتر شیروانی اعلام کرده من زمانی که خانم امینی هشت سال داشت، عملش کردم و تومور مغز داشته است.

حال باید پرسید با چه انگیزه‌ای پدر ایشان این حقیقت را کتمان می‌کند؟ این‌ها نقص‌های کار است، یعنی نه خانواده او باید حقیقت را کتمان کنند و نه نظام. نظام ریز ماجرا را اعلام کند و اگر کسی در این مسیر تخلف کرده یا خشونت به خرج داده که خلاف اصل ۳۸ قانون اساسی است، او را مجازات کند.اگر کسی خطایی کرده، خودش باید پاسخگوی رفتارش باشد. از این‌رو، اکنون باید کمی صبر داشت.

عربستان که گرداننده شبکه ایران‌اینترنشنال است که نمی‌داند حقوق بشر یعنی چه، آمده و شده مدافع مهسا امینی. پس همه ما باید در رفتارمان مواظبت کنیم.آقای کرباسچی در تلویزیون به چه دلیل از واژه قتل برای خانم مهسا امینی استفاده می‌کند؟ در حالی که هنوز اثبات نشده است.

باید با صداقت با مسائل روبرو شد. من معتقدم پدر خانم مهسا امینی به خاطر اظهاراتی که داشته باید در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد؛ یا ایشان راست می‌گوید یا دروغ. وقتی دکتر شیروانی می‌گوید من در زمانی که مرحومه هشت ساله بوده او را عمل کردم چرا پدر ایشان می‌گوید دخترش عمل نشده؟ و اگر پدر خانم امینی دروغ گفته باشد باید پاسخگو باشد. متاسفانه در کشور ما افراد می‌آیند و دروغ می‌گویند بعد هم هیچ تاوانی نمی‌دهند و این خیلی بد است.

ارسال نظر: