کدخبر: 16926

بازیکنان تیم ملی به جام جهانی نمی روند؟

بعد از بررسی دروازه‌بانان و مدافعان کناری احتمالی تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2022 قطر ، رکنا در این مطلب به بررسی مدافعان وسط و هافبک های دفاعی احتمالی در این جام پرداخته است.

در بررسی بازیکنان احتمالی تیم ملی در جام جهانی، امروز مدافعان میانی و هافبک های دفاعی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. به گزارش رکنا، بعد از بررسی دروازه‌بانان و مدافعان کناری احتمالی تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2022 قطر ، رکنا در این مطلب به بررسی مدافعان وسط و هافبک های  دفاعی احتمالی در این جام  پرداخته است.

مدافعان وسط:

کارلوس کی روش در لیست اولیه‌ای که برای فیفا ارسال شده نام 4 مدافع میانی را به عنوان نفرات اولیه مورد نظر خود برای حضور در لیست تیم ملی در جام جهانی آورده است. جالب اینکه با توجه به سیستم بازی مورد نظر کارلوس کی روش انتظار می رود تا هر 4 مدافع مشخص شده را در لیست نهایی مرد پرتغالی خواهیم دید.

محمد حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، مرتضی پورعلی‌گنجی و سید مجید حسینی نام چهار مدافع مورد نظر سرمربی تیم ملی است که البته از جمله انتخاب های منطقی و عادلانه لیست مورد نظر محسوب می شود و در صورت آماده بودن هر چهار بازیکن به احتمال فراوان کنعانی زادگان و خلیل زاده نفرات مورد نظر برای حضور در قلب خط دفاعی تیم ملی محسوب خواهند شد.

 نکته مهم: باتوجه به عدم همکاری باشگاه الاهلی قطر با تیم ملی کشورمان مبنی بر عدم رهایی شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان برای حضور در تمرینات تیم ملی، کی روش صبح امروز و در حاشیه تمرین تیم ملی مصاحبه ای با تکیه بر اینکه بازیکنانی که در تمرینات همراه ما نباشند و از شرایط مسابقه دور باشند در لیست نهایی برای جام جهانی جایی ندارند باعث شد تا حرف و حدیث هایی درباره این دو بازیکن آغاز شود و با این حساب بیراه نیست اگر این دو مدافع باکیفیت فوتبال ایران مبهم ترین نقاط مبهم لیست کی روش بدانیم.

هافبک های دفاعی:

سرمربی پرتغالی تیم ملی برای این پست هم نام چهار بازیکن را در لیست اولیه خود آورده است. سعید عزت اللهی، احمد نوراللهی، امید ابراهیمی و میلاد سرلک چهار بازیکن مورد نظر برای حضور در جام جهانی هستند که البته می توان حداقل یکی از آنها خط خواهند خورد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد دو بازیکن امید نورافکن و احسان حاج صفی نیز از جمله بازیکنانی هستند که امکان بازی در پست هافبک دفاعی را دارند و به همین دلیل دست کی روش برای انتخاب بازیکنان مورد نظر از لیست ابتدایی کاملا باز است. 

در پایان ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به احتمال فراوان سیستم دفاع ضد حمله را برای جام جهانی اتخاذ خواهد کرد که در این صورت بازیکنان دفاعی پر تعدادی در لیست تیم ملی قرار خواهند گرفت و راهی قطر خواهند شد.

هافبک های هجومی، وینگرها و مهاجمان حاضر در لیست کارلوس کی روش در روزهای پیش رو و در گزارش‌هایی جداگانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر: