کدخبر: 18180

سهام عدالت | سهام عدالت 1401 | سود سهام عدالت دی 1401

واریزی نوبت دوم سهام عدالت آغاز شد | جاماندگان سود سهام عدالت آذر ماه حساب هایشان را چک کنند!!

آغاز واریزی نوبت دوم سهام عدالت از این تاریخ به حساب جاماندگان می باشد.

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت از بیست و نهم آذرماه آغاز شده است اما آن طور که مخاطبان خوندنی آنلاین خبر داده‌اند، هنوز برخی بانک‌ها سود سهام تمام مشتریان خود را واریز نکرده‌اند؛ یکی از این بانک‌ها بانک ملی بود که به نظر می‌رسد با تاخیر بیشتری سود را توزیع کرده و مبالغ هنوز به حساب همه مشتریان واریز نشده است. بررسی تجارت‌نیوز نشان می‌دهد این بانک از صبح امروز واریز سود را برای مشتریان آغاز کرده است.

مرحله نخست واریز سود سهام عدالت پس از فراز و نشیب بسیار بالاخره از بیست و نهم آذرماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. امروز هم برخی بانک‌ها سود سهام عدالت را واریز کرده‌اند.

در این میان اما برخی بانک‌ها در واریز سود با تاخیر اقدام کرده‌اند که بانک ملی از جمله آنهاست. برخی مشتریان بانک ملی به تجارت‌نیوز اعلام کرده‌اند که تا این لحظه سودی به حساب آنها واریز نشده است. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد این بانک هم در دقیقه 90 واریز سود را آغاز کرده است.

باید اشاره داشت که برای واریز سود سهام عدالت سه روز مهلت تعیین شده بود و در صورتی که تا پایان این مهلت کسی سود خود را دریافت نکرده باشد باید برای ویرایش اطلاعات بانکی خود از جمله شماره شبا اقدام کند.

گفتنی است مبلغ واریزی سود سهام عدالت در این مرحله، برای دارندگان سهام عدالت 532 هرار تومانی، 600 هزار تومان، دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، یک میلیون تومان، دارندگان سهام عدالت 452 هزار تومانی 555 هزار تومان و دارندگان سهام عدالت 452 هزار تومانی هم 510 هزار تومان بوده است.  علت اختلاف مبلغ واریزی سود سهام عدالت افراد، تفاوت ارزش پرتفوی آنهاست. سود سهام عدالت متوفیان هزینه‌بر است.

اقدامات مربوط به تعیین تکلیف سهام متوفیان در حال انجام است، اما زمان دقیق اجرای آن هنوز مشخص نیست.

حمیدرضا دانش کاظمی عضو شورای عالی بورس به ایرنا گفت: در آخرین جلسه شورای عالی بورس که در نخستین روزهای مهرماه برگزار شد، مصوبه تعیین تکلیف متوفیان سهام صادر شد. وراث باید درخواست خود را اعلام و برگه انحصار به وراثت را در اختیار داشته باشند.

سهام عدالت

دانش کاظمی به معضل موجود در زمینه سهام متوفیان تاکید کرد و ادامه داد: فرآیند سهام عدالت متوفیان از سال‌ها قبل بلاتکلیف مانده و مشکل اصلی این است که حتی شاید وراث هم فوت کرده باشند.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: اینکه چگونه بتوان سهام عدالت و سود این سهام را به دست وارث اصلی برسانیم، خود دارای یک فرآیند حقوقی است که باید آنها را طی کنیم.

با توجه به نزدیک شدن برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها، ابهاماتی در زمینه مشارکت مشمولان سهام عدالت که در ۲ سال گذشته روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، ایجاد شده و تاکنون اطلاعات کافی نسبت به جزییات حضور این افراد در مجامع عمومی سالیانه اعلام نشده بود.

طبق قانون، مشمولان سهام عدالت مستقیم قادر به حضور در مجامع سالیانه هستند، اما مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت که مدیریت سهام خود را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واگذار کرده‌اند، از این حق مغفول مانده‌اند.

در این زمینه «پیمان حدادی» امروز (چهارشنبه) با ارائه جزییاتی از حضور مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت در مجامع، اعلام کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع، یکی از موضوعات بسیار مهم در موضوع سهام عدالت؛ حضور نماینده مشمولان  سهام عدالت است که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

وی اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی بورس کارگروهی از نماینده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت و نیز اعضای حقیقی شورای عالی بورس، نماینده وزارت امور اقتصاد و دارایی و کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تشکیل خواهد شد که این کارگروه برای حضور در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر نماینده انتخاب خواهد کرد.

حدادی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار و پیرو ابلاغیه به شرکت‌های سرمایه‌پذیر، فقط افرادی می‌توانند به عنوان نماینده سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت در مجامع شرکت‌ها حضور داشته باشند که دارای معرفی‌نامه رسمی از کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت باشند و از حضور سایر افراد بعنوان نماینده سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت در مجمع در شرکت‌ها باید ممانعت بعمل آید.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر شرکت‌ها خطایی را در این زمینه انجام دهند، طبق مقررات و هماهنگی صورت گرفته با مدیریت نظارت بر ناشران با این شرکت‌ها برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

پیمان حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد ادعای یکی از اعضای سابق کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت در مورد عدم معرفی نمایندگان شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد در کارگروه سهام عدالت، گفت: این افراد در اسفند ماه سال گذشته از طرف وزیر اقتصاد معرفی شده‌اند و کارگروه تشکیل شده و به کار خود ادامه می‌دهد، از آذرماه سال گذشته تا کنون 6 جلسه برگزار شده و بخشی از آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت اصلاح و حذف یا اضافه شده است.

ارسال نظر: